Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα μπλόκα, ο τραγέλαφος και η ουσία

Το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι που παίζεται αυτές τις ημέρες στις εθνικές οδούς της χώρας, για αμιγώς επικοινωνιακούς σκοπούς, ουδεμία πλευρά τιμά. Ούτε τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα επιλύει ούτε απαλλάσσει την κυβέρνηση από τις ευθύνες της έναντι του τομέα και της κοινωνίας.

Τα μπλόκα, ο τραγέλαφος και η ουσία

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα και χρόνια πολλά.

Στις εθνικές οδούς της χώρας εξελίσσεται μία πραγματική ιλαροτραγωδία. Από τη μία, αγρότες και Αστυνομία παίζουν ένα ιδιότυπο παιχνίδι εντυπώσεων χάριν της κοινής γνώμης και από την άλλη, χιλιάδες ταξιδιώτες υποφέρουν ατέλειωτη ταλαιπωρία, μέχρι να φθάσουν στους χριστουγεννιάτικους προορισμούς τους.

Άπαντες, δε, επιφυλάσσουν τα χειρότερα για την κυβέρνηση. Εν πολλοίς, δικαίως.

Επί ημέρες και κατά τα φαινόμενα, για ακόμη περισσότερες, στις εθνικές αρτηρίες της χώρας θα κυριαρχούν τα μπλόκα των αγροτών, καθώς η κυβέρνηση αδυνατεί να τερματίσει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, την ομηρεία στην οποία οι αγρότες υποβάλλουν την κοινωνία.

Αφενός, η ίδια εμφανίζεται αμετακίνητη ως προς την ικανοποίηση πληθώρας αιτημάτων τους και δηλώνει δια στόματος πρωθυπουργού ότι «δεν εκβιάζεται», αφετέρου, οι αγρότες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι εμπαίζονται, στον απόηχο ενός από τα χειρότερα σκάνδαλα αγροτικών επιδοτήσεων που έχει βιώσει αυτή η χώρα, με επίκεντρο τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Εάν σε αυτή την εικόνα προσθέσουμε και τις αντικειμενικά ιδιαίτερα δυσχερείς και αντιπαραγωγικές συνθήκες υπό τις οποίες λειτουργεί ο πρωτογενής τομέας στην Ελλάδα, τότε έρχονται στην επιφάνεια τόσο οι κυβερνητικές παραλείψεις για τη βελτίωση της λειτουργίας του όσο και τα δεσμά στα οποία βρίσκεται η κοινωνία υπό τις πάγιες συνθήκες πελατειακού κράτους υπό τις οποίες διαβιεί.

Η τελευταία πτυχή, δε, αυτής της ιδιότυπης επικοινωνιακής διαμάχης στην οποία έχουν εμπλακεί οι αγρότες, επιτρέποντας τη διέλευση ΙΧ οχημάτων από τα μπλόκα και την κυβέρνηση, διαμέσου της τροχαίας, να υψώνει περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, επικαλούμενη λόγους οδικής ασφάλειας, ωθεί όλη αυτή την υπόθεση ακόμη πλησιέστερα σε μία γνήσια ιλαροτραγωδία. Ωσάν η χώρα μας να μην έχει βιώσει, ακόμη και έως πρόσφατα, την κυκλοφορία των οχημάτων σε μία λωρίδα της Εθνικής, όπως για παράδειγμα στην Αθηνών - Πατρών, επί σειρά ετών, όταν αυτή κατασκευαζόταν.

Κορωνίδα, δε, αυτής της ιλαροτραγωδίας είναι η -κυρίως επικοινωνιακή αλλά και με ουσία- προσπάθεια της κυβέρνησης και του φίλα προσκείμενου Τύπου της να αναδείξουν τις ζημίες που υφίστανται οι τουριστικοί προορισμοί της χώρας, εξαιτίας των μπλόκων. Κάποια στιγμή, όμως, οφείλει να επικρατήσει η σοβαρότητα, όσο δυσχερές κι αν είναι αυτό στην πατρίδα μας.

Τυχόν παράταση αυτής της κατάστασης κινδυνεύει να αντικατοπτριστεί άμεσα στην επιδείνωση του κύματος ακρίβειας αλλά και σε ενδεχόμενες ελλείψεις αγαθών από την αγορά, όσο βεβαίως και στη μεγιστοποίηση των ζημιών που υφίσταται ο εσωτερικός τουρισμός και οι χειμερινοί προορισμοί.

Κυριότερα, δε, κινδυνεύει να οδηγήσει σε περαιτέρω επιδείνωση τον πρωτογενή τομέα, το μέλλον του οποίου προφανώς δεν εξαρτάται μόνον από τα συμπεράσματα μιας διακομματικής κοινοβουλευτικής επιτροπής, τη συγκρότηση της οποίας προτείνει η κυβέρνηση, αποδεχόμενη επί της ουσίας ότι αδυνατεί η ίδια να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

Είτε η χρονιά που θα αρχίσει σε λίγες ημέρες είναι όντως προεκλογική είτε όχι, η κυβέρνηση οφείλει να αναλάβει το πολιτικό κόστος των ενεργειών της, προηγούμενων και επόμενων, και να κάνει ό,τι μπορεί ώστε να λυθεί το πρόβλημα.

Επί σειρά ετών ο αγροτικός κόσμος είναι προσανατολισμένος στον στόχο των επιδοτήσεων και είναι προφανές ότι λειτουργεί αναποτελεσματικά. Η διεθνής σκηνή προσφέρει δε πληθώρα παραδειγμάτων προς μίμηση, για την ανάλογη μεταρρύθμισή του και στην Ελλάδα, ώστε να απομακρυνθεί από το στρεβλό και αντιπαραγωγικό δρόμο που σήμερα ακολουθεί.

Η Ελλάδα εισάγει τη συντριπτική πλειονότητα του κρέατος που καταναλώνει καθώς και άλλων αγροτικών προϊόντων ενώ θα όφειλε να έχει εξασφαλίσει μεγαλύτερο βαθμό αυτάρκειας.

Η επίτευξη αυτού του στόχου, όμως, προϋποθέτει κυρίως… σοβαρότητα.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο