Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υψηλή ανάπτυξη για αλυσίδες παιδικών ειδών

Μερίδια στην κατακερματισμένη αγορά της βρεφικής - παιδικής ένδυσης αλλά και των ειδών για τη μέλλουσα μητέρα επιχειρούν να συγκεντρώσουν εγχώριες εισηγμένες, οι οποίες δραστηριοποιούνται με οργανωμένα λιανικά concepts τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Υψηλή ανάπτυξη για αλυσίδες παιδικών ειδών
της Πέννυς Κούτρα

Μερίδια στην κατακερματισμένη αγορά της βρεφικής - παιδικής ένδυσης αλλά και των ειδών για τη μέλλουσα μητέρα επιχειρούν να συγκεντρώσουν εγχώριες εισηγμένες, οι οποίες δραστηριοποιούνται με οργανωμένα λιανικά concepts τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Πρώτη διδάξασα στον συγκεκριμένο τομέα η εταιρεία Λητώ, η οποία δημιούργησε το πρώτο εξειδικευμένο πολυκατάστημα, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη λιανική πρόταση. Σήμερα, έπειτα από πολύχρονη αναδιάρθρωση και επανεξέταση της στρατηγικής της, έχει φτάσει να εξετάζει το ενδεχόμενο αυτόνομης εισόδου στο Χ.Α.

Υπενθυμίζεται, ότι η εταιρεία εξαγοράστηκε το 1999 από σχήμα επιχειρηματιών του ευρύτερου λιανεμπορίου, στο οποίο κυρίαρχο ποσοστό διαθέτει η επίσης εισηγμένη εταιρεία ένδυσης ΕΛΒΕ Ενδυμάτων (άμεσα 28,7%) αλλά και η Γενική Εμπορίου (4,9%), ενώ η Elmec Sport κατείχε ποσοστό 8,5%, το οποίο ωστόσο αποεπένδυσε τμηματικά. Βασικός μέτοχος της Λητώ είναι ο κ. Ρ. Μπάρκσαϊρ, ο οποίος κατέχει μετοχική θέση και στην ΕΛΒΕ Ενδυμάτων.

Τα πολυκαταστήματα Λητώ συγκεντρώνουν σε ενιαίο χώρο όλα τα προϊόντα που σχετίζονται με την ένδυση της μέλλουσας μητέρας, των βρεφών και των παιδιών καθώς και με την υγιεινή και την ανάπτυξή τους. Πέραν του ”φυσικού” δικτύου που διαθέτει στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, η εταιρεία πέρυσι εγκαινίασε το ηλεκτρονικό της κατάστημα, στο οποίο προωθούνται περίπου 7.000 κωδικοί.

Σήμερα λειτουργούν τέσσερα πολυκαταστήματα Λητώ, τρία στην Αττική (Πειραιώς, Κηφισού, Εθνική Οδός στην Κηφισιά) και ένα στη Θεσσαλονίκη, με συνολικό διαθέσιμο χώρο 15.000 τ.μ. Εκτιμάται ότι στο μέλλον υπάρχει η δυνατότητα να ανοίξουν ακόμη δύο, ένα στα Μεσόγεια και ένα στον άξονα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Παράλληλα, η εταιρεία, στοχεύοντας να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυό της εντός της προσεχούς πενταετίας, εισέρχεται στον χώρο του franchise έχοντας δημιουργήσει ήδη τρία πιλοτικά καταστήματα στην περιφέρεια.

Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης

Στον ίδιο χώρο της βρεφικής ένδυσης κινείται και η αλυσίδα Mothercare, η οποία αναπτύσσεται συστηματικά από το 1999 στην ελληνική αγορά, από μία μη ”παραδοσιακή” εμπορική εταιρεία, την τεχνική Κλουκίνας - Λάππας, αντιπροσωπεύοντας μάλιστα σήμερα σημαντικό τμήμα των εργασιών της εισηγμένης.

Η εταιρεία, διαβλέποντας τις προοπτικές που υπάρχουν στον συγκεκριμένο τομέα, ανέλαβε πρόσφατα την αντιπροσωπεία της εταιρείας Early Learning Center (ΕLC) για τα Βαλκάνια, ενώ εξαγόρασε την εταιρεία η οποία διαχειριζόταν την εν λόγω αλυσίδα στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

Η ΕLC είναι αλυσίδα εξειδικευμένη στο παιδικό εκπαιδευτικό παιχνίδι και η εν λόγω εταιρεία εξαγοράστηκε διεθνώς από τη μητρική Mothercare, για την οποία η Κλουκίνας - Λάππας είναι αντιπρόσωπος στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.

Για το 2007 η Κλουκίνας - Λάππας αναμένει κύκλο εργασιών άνω των 75 εκατ. ευρώ, ενώ για την ίδια περίοδο τα κέρδη EBITDA εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 26 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων στα 19 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία μετά την πρόσφατη απόκτηση της αντιπροσωπείας της αλυσίδας ΕLC αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω. Ήδη στη χρήση του 2007 ενοποιώντας την υφιστάμενη δραστηριότητα (τέσσερα καταστήματα στην Ελλάδα) εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί με 500.000 ευρώ, ενώ το 2008, σύμφωνα με πληροφορίες, τα κέρδη της συγκεκριμένης δραστηριότητας αναμένεται να αγγίξουν το 1,5 εκατ. ευρώ. Για τη χρήση του 2008 η Κλουκίνας - Λάππας εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει συνολική καθαρή κερδοφορία άνω των 24 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία εκτός από την Early Learning Center (ήδη προγραμματίζει τη δημιουργία τριών καταστημάτων στην Ελλάδα) αναπτύσσει την αλυσίδα Mothercare καθώς και εκείνη των αξεσουάρ Beauty & Colors. Δεδομένης της αναπτυξιακής πολιτικής της σε ό,τι αφορά τον τομέα της λιανικής βρεφικών ειδών και παιχνιδιών, ο κύριος όγκος των επενδύσεών της για το 2008 αναμένεται να απορροφηθεί από την εν λόγω δραστηριότητα.

Όσον αφορά στα Mothercare, η Κλουκίνας - Λάππας στοχεύει στη δημιουργία επιπλέον 15 καταστημάτων στην ελληνική αγορά, την επόμενη διετία, και 26 καταστημάτων στις αγορές της ΝΑ. Ευρώπης.

Εμπλουτισμός και διαφοροποίηση

Διαρκή ανάπτυξη μεγεθών και δικτύου, το οποίο εξαπλώνεται πέραν των ορίων της Βόρειας Ελλάδας, παρουσιάζει η εξειδικευμένη αλυσίδα παιχνιδιών και βρεφικών ειδών Κου-Κου, η οποία ελέγχεται και διοικείται από τον κ. Όθωνα Πυλαρινό.

Το δίκτυο της εταιρείας αριθμεί σήμερα 30 καταστήματα και αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα του κλάδου στην εγχώρια αγορά, ενώ εκτείνεται από την Ορεστιάδα έως την Πάτρα, αποκτώντας σταδιακά πανελλαδικό χαρακτήρα, αν και η έδρα της επιχείρησης είναι στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας, κ. Πυλαρινό, η στρατηγική ανάπτυξης εστιάζεται τόσο στην παροχή ποιοτικού προϊοντικού μίγματος σε ό,τι αφορά τα παιχνίδια όσο και στην ενίσχυσή του με συμπληρωματικές προϊοντικές κατηγορίες.

Ήδη η Κου-Κου διαθέτει συμφωνίες συνεργασίας με επώνυμες εταιρείες στον τομέα του βρεφικού και παιδικού ρούχου αλλά και των αξεσουάρ (π.χ. Ήρα), ενώ στα καταστήματα μεγάλου εμβαδού εντάσσει και επώνυμα shops in a shop. Συγκεκριμένα, εντός του δικτύου έχουν δημιουργηθεί δύο shops in a shop της φίρμας Chicco και δέκα της επώνυμης αλυσίδας Mothercare.

Σύμφωνα με τον κ. Πυλαρινό, ο εμπλουτισμός του εμπορικού χαρακτήρα της αλυσίδας είναι μονόδρομος, καθώς η ενασχόληση των παιδιών με το παραδοσιακό παιχνίδι λήγει πολύ συντομότερα πλέον, ενώ παράλληλα η δημογραφική σύνθεση στην Ελλάδα περιορίζει τη συγκεκριμένη αγορά. Πέραν των επώνυμων συνεργασιών, η αλυσίδα δίνει επίσης έμφαση στα εποχιακά προϊόντα, τα οποία συμπληρώνουν τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια του έτους.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, ο κύκλος εργασιών της Κου-Κου το 2007 θα διαμορφωθεί στα 27 εκατ. ευρώ από 23 εκατ. ευρώ το 2006, ενώ τα λειτουργικά κέρδη εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 2,5 εκατ. ευρώ από 1,6 εκατ. ευρώ το 2006.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 511 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 4/1 - 8/1/08.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v