Hellastat: Αύξηση 12,4% στις πωλήσεις ΙΧ το 2004

Σε επιτάχυνση βρέθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2004 καταγράφοντας αύξηση 12,4%, με τα κέρδη των αντιπροσωπειών να ενισχύονται κατά 9,8% αναφέρει σε μελέτη της η Hellastat, όπου επισημαίνει ότι το πρώτο εξάμηνο του 2005 καταγράφονται σημάδια κόπωσης.

Hellastat: Αύξηση 12,4% στις πωλήσεις ΙΧ το 2004
Σε επιτάχυνση βρέθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2004 καταγράφοντας αύξηση 12,4%, με τα κέρδη των αντιπροσωπειών να ενισχύονται κατά 9,8% όπως προκύπτει από σχετική μελέτη της Hellastat στην οποία επισημαίνεται, όμως, πως το 2005 η συγκεκριμένη αγορά καταγράφει σημάδια κόπωσης με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων να μειώνονται στο πρώτο εξάμηνο κατά 5,4%.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει στη μελέτη της η Hellastat οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων το 2004, ανήλθαν σε 288.786, αυξημένες κατά 31.786 σε σχέση με το 2003, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ.

Κερδισμένη εμφανίζεται η κατηγορία των μικρό-μεσαίων οχημάτων, ως η οικονομική κατηγορία που προσφέρει αξία για το κόστος της, ενώ η κατάργηση του τεκμηρίου το 2004 ωφέλησε και την κατηγορία των 11 φορολογήσιμων ίππων, η οποία κέρδισε μερίδιο αγοράς της τάξης του 1,8% σε σχέση με το 2003 και διαμορφώθηκε στο 23,5%.

Ενισχυμένη είναι και η θέση των πολυμορφικών οχημάτων, αποσπώντας μερίδιο αγοράς 6,5%, το οποίο σταδιακά προσεγγίζει το 12% που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο στην Ευρώπη.

Ωστόσο, σημάδια κόπωσης εμφανίζει η αγορά κατά το α΄εξάμηνο του 2005 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, εξέλιξη η οποία θεωρείται φυσιολογική από τον ΣΕΑΑ μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων και την παρατηρούμενη ύφεση σε άλλους τομείς του εμπορίου, επισημαίνει η μελέτη.

Αντίστοιχους πτωτικούς ρυθμούς εμφανίζει όμως και η ευρωπαϊκή αγορά στο σύνολο της, όπου σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στη Δ. Ευρώπη το πρώτο 5μηνο του 2005 εμφανίζονται μειωμένες κατά 1,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη, η Hellastat αναφέρει πως στο σύνολο τους οι αποκλειστικοί αντιπρόσωποι εμφανίζουν βελτίωση των εσόδων και των κερδών τους, με μόνη εξαίρεση τη Lada Hellas, η οποία παρουσίασε μειωμένα έσοδα κατά 19,4%.

Οι υπόλοιπες εταιρίες πέτυχαν κατά μέσο όρο αύξηση πωλήσεων κατά 20,9% και συνολικά 19%, με σημαντική όμως υστέρηση της καθαρής κερδοφορίας, όπου ο μέσος ρυθμός βελτίωσης περιορίστηκε στο 9,8%, ενώ 10 από αυτούς εμφανίζουν κάμψη κερδών.

Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση στους dealers αυτοκινήτων με μία όμως σημαντική διαφοροποίηση: οι τρεις μεγαλύτεροι παίκτες στη χρηματοδότηση αγοράς αυτοκινήτου ενώ εμφανίζουν αξιόλογη αύξηση εσόδων παρουσιάζουν μείωση κερδών που ξεπερνά το 20%.

Σαφώς χαμηλότερη ανάπτυξη επιδεικνύουν οι εταιρείες ελαστικών, αξεσουάρ και ανταλλακτικών, με συνολική αύξηση εσόδων και κερδών κατά 11%.

Σχετικά με τις προοπτικές της εν λόγω αγοράς, στην ίδια πάντα μελέτη αναφέρεται πως στους παίκτες επιτρέπεται η αισιοδοξία για την πορεία των πωλήσεων, δεδομένου το 23,6% του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων είναι ταξινομημένο πριν το 1990, τη στιγμή που στα υπόλοιπα μέλη της Ε.Ε.-15 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται στο 10%.

Ωστόσο, ο ρυθμός ανανέωσης του στόλου καθορίζεται και από το ύψος των επιτοκίων και τα προγράμματα χρηματοδότησης αγοράς των αυτοκινήτων, ενώ το πρόσφατο αίτημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την τροποποίηση της νομοθεσίας που διέπει τα τέλη ταξινόμησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων αυξάνει το ενδιαφέρον σε μία κατηγορία που κατέχει σήμερα μερίδιο αγοράς 10,9%, έναντι μόλις 5,4% το 2003.

Επίσης, ο ΣΕΑΑ εξακολουθεί να καλεί την πολιτεία να επανεξετάσει το θέμα της πετρελαιοκίνησης για τα επιβατικά αυτοκίνητα, μία απόφαση η οποία ενδέχεται να αλλάξει ριζικά τα μερίδια αγοράς μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών οχημάτων αλλά και μεταξύ των εταιρειών και να επηρεάσει τη συνολική ζήτηση επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ σημαντική εκτιμάται η επίπτωση στις συγγενείς αγορές των καυσίμων, συντήρησης και πώλησης ανταλλακτικών, επισημαίνει η Hellastat.

Πάντως, το ενδιαφέρον του κοινού και των πωλητών αυτοκινήτων φαίνεται το τελευταίο διάστημα να στρέφεται στην επερχόμενη είσοδο φθηνών κινεζικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αλλά και αμερικανική αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v