Τα 500 σημαντικότερα τραπεζικά brands

Στη λίστα του περιοδικού "The Banker" με τις μεγαλύτερες απώλειες αξίας σήματος μετέχουν οι τρεις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες, όπως προκύπτει από τη λίστα με τα 500 κορυφαία τραπεζικά brands.

Τα 500 σημαντικότερα τραπεζικά brands
Ανάμεσα στις τράπεζες με τις μεγαλύτερες απώλειες στην αξία του brand τους συγκαταλέγονται οι τρεις μεγαλύτερες ελληνικές, όπως προκύπτει από την έρευνα του περιοδικού "The Banker" για τα 500 κορυφαία τραπεζικά brands. 

Πρώτες στη λίστα των 500 είναι η Bank of America (αξιολόγηση "ΑΑΑ-" και 30.619 εκατ. δολ.), η Wells Fargo ("AA+", 28.944 εκατ. δολ.) και η HSBC (αξιολόγηση "ΑΑΑ" και 27.632 εκατ. δολ.).

Στη συνολική κατάταξη των 500 brands με τη μεγαλύτερη αξία, η πρώτη ελληνική παρουσία βρίσκεται στην 165η θέση και είναι αυτή της Εθνικής Τράπεζας, με αξιολόγηση "ΑΑ-"(*) και αξία στα 863 εκατ. δολ.

Ακολουθεί η Eurobank στην 203η θέση, με αξιολόγηση "A+" και αξία 652 εκατ. δολ. Η Τράπεζα Κύπρου βρίσκεται στην 210η θέση ("ΑΑΑ-" και 616 εκατ. δολ.), η Alpha Bank στην 232η ("ΑΑ-", 527 εκατ. δολ.), η Τράπεζα Πειραιώς στην 292η θέση ("Α+", 361 εκατ. δολ.) και η Marfin Laiki Bank στην 301η (με αξιολόγηση "ΑΑ-" και αξία brand στα 351 εκατ. δολ.). Η Τράπεζα της Ελλάδος είναι στην 415η θέση και η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ στην 443η, με αξία σήματος στα 199 εκατ. δολ.

Η αξία του brand κάθε μιας από τις ελληνικές τράπεζες έχει υποχωρήσει αισθητά σε σχέση με το 2010: η Eurobank πέρυσι ήταν στην 110η θέση, η Κύπρου στην 148η, η Alpha Bank στην 126η , η Τράπεζα Πειραιώς στην 172 και η Marfin-Laiki στην 228η. Για την Εθνική και την Τράπεζα της Ελλάδος δεν υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία.

Στην αξιολόγηση της συνολικής αξίας των brands ανά χώρα η Ελλάδα κατατάσσεται στην 31η θέση παγκοσμίως, πίσω από χώρες όπως η Ταϊλάνδη, το Ισραήλ και το Βέλγιο και μπροστά από άλλες όπως η Πορτογαλία, η Νορβηγία και το Κατάρ. Η Κύπρος κατατάσσεται 39η, ενώ στις πρώτες θέσεις φιγουράρουν οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Μεγάλη Βρετανία, η Βραζιλία και η Ισπανία.

Σύμφωνα με τη λίστα του "The Banker", το brand της Eurobank βρέθηκε στην 6η θέση της αρνητικής λίστας, με απώλειες της αξίας του 737 εκατ. δολ., ενώ στην 7η βρέθηκε η Εθνική Τράπεζα, που είδε το σήμα της να χάνει 701 εκατ. δολ. από την αξία του.

Στην 9η θέση βρίσκεται η Alpha Bank (-604 εκατ. δολ.).

Πρώτη στην ανοδική λίστα ήταν η Morgan Stanley, με απώλειες 1,05 δισ. δολ.

Στις τρεις πρώτες θέσεις της αντίστοιχης ανοδικής λίστας βρέθηκαν η Itau, η Wells Fargo και η Chase, με μεταβολή στην αξία του brand 9.744, 7.029 και 5.750 εκατ. δολ. αντίστοιχα.

Το "The Banker" χωρίζει και αξιολογεί την αξία του σήματος σε κάθε μία από τις παρακάτω κατηγορίες τραπεζικής δραστηριότητας: retail banking (στην πρώτη θέση του σχετικού top 10 κατατάσσεται το brand της Santander, με αξία 24.360 εκατ. δολ.), εμπορική τραπεζική (ICBC, 10.706 εκατ. δολ.), χονδρική (Bank of America, 5.333 εκατ. δολ.), επενδυτική τραπεζική (JP Morgan, 11.394 εκατ. δολ.), wealth management (UBS, 7.618 εκατ. δολ.), πιστωτικές κάρτες (American Express, 14.146 εκατ. δολ.), στεγαστικά (Bank of America, 3.251 εκατ. δολ.), bancassurance (R+V, 1.109 εκατ. δολ.) και asset management (Goldman Sachs, 3.927 εκατ. δολ.).

* Σύμφωνα με το "The Banker", οι συγκεκριμένες αξιολογήσεις μετρούν τη δύναμη, τον κίνδυνο και τις δυνατότητες ενός brand έναντι των ανταγωνιστών του σε μια κλίμακα από το "AAA" έως το "D".      

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v