Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Το «χάντικαπ» της ΔΕΗ - Κτηματολόγιο: Σφάλματα, «μικρές θεότητες» και… γρηγορόσημο - Σφηνάκια για Πετρόπουλο, Profile, Εγνατία

Οι διαγωνισμοί για τα λεωφορεία που είναι στο στόχαστρο της Πετρόπουλος. Τα έργα που «αυγατίζουν» τον τζίρο της Profile. Βουλιάζουν τα κτηματολογικά γραφεία από τα πρόδηλα λάθη.

Δημοσιεύθηκε: 29 Μαρτίου 2023 - 07:28

Load more

ΔΕH: Ίσως η μετοχή που επηρεάζεται περισσότερο από το «πολιτικό ρίσκο», αφού μετά τη μεγάλη αύξηση κεφαλαίων, με πολύ ισχυρή συμμετοχή ξένων οίκων και anchor investor τη CVC, έχει σε εξέλιξη ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο, που στηρίζεται στην τρέχουσα διοίκηση του Γιώργου Στάσση (φωτ.), η οποία και το εμπνεύστηκε.

Οπότε η πιθανότητα execution risk λόγω μετεκλογικών εξελίξεων λειτουργεί ως «χάντικαπ».

Χθες έκλεισε στα 7,47 ευρώ, με πτώση 2,73%, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αξία συναλλαγών στην Αθήνα, σχεδόν 9 εκατ. ευρώ. Οπότε, σε συνδυασμό και με τη γενικότερη αβεβαιότητα στις αγορές, η επαναφορά της ΔΕΗ στην τιμή της αύξησης (στα 9 ευρώ) φαίνεται δύσκολο να επιτευχθεί μέσα στην προεκλογική περίοδο.

 

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: Ακόμη μια παράπλευρη απώλεια της προεκλογικής περιόδου. Μπορεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει πάρει τον διαγωνισμό (μαζί με τη γαλλική EGIS), αλλά η προϋπόθεση της αύξησης των διοδίων δεν αναμένεται να καλυφθεί από την παρούσα διακυβέρνηση, για ευνόητους λόγους…

  

ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ: Ιστορίες γραφειοκρατικής τρέλας περιέγραψαν στο πλαίσιο της χθεσινής συνέντευξης τύπου για το θέμα, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Δημήτρης Βερβεσός, ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος Γιώργος Ρούσκας και η Γενική Γραμματέας της Ομοσπονδίας Δικαστικών Επιμελητών Ελλάδας Μαρία Μπρουζούκη.

Πέρα από την υποστελέχωση σε κτηματογραφικά γραφεία του ενιαίου φορέα του Κτηματολογίου, σημείωσαν πως μέσα στη βάση δεδομένων χαρτογράφησης των ακινήτων όλης της χώρας υπολογίζεται ότι υπάρχουν περισσότερα των 700.000 πρόδηλων σφαλμάτων.

Πολλά εξ αυτών αφορούν επουσιώδους σημασίας εγγραφές, που θα μπορούσαν να διορθωθούν «οίκοθεν», δηλαδή από τα κατά τόπους κτηματογραφικά γραφεία, χωρίς περαιτέρω εμπλοκή ιδιωτών, δικηγόρων και συμβολαιογράφων. Πρόκειται για παράδειγμα για την αναγραφή ενός ονόματος (Γεώργιος αντί για Γιώργος…) που εμποδίζει την ολοκλήρωση των εγγραφών και των ελέγχων πράξεων και συμβολαίων.

Και οι τρεις ομιλητές αναγνώρισαν πως υπάρχουν και πιο «σοβαρά» πρόδηλα σφάλματα, τα οποία πρέπει να διορθωθούν, επισημαίνοντας πως προς το παρόν κάθε προϊστάμενος κτηματογραφικού γραφείου λειτουργεί «κατά το δοκούν».

Έτσι, αλλού οι υποθέσεις «τρέχουν» και διεκπεραιώνονται (π.χ. Περιστέρι), ενώ αλλού στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη, οι υποθέσεις απλών βεβαιώσεων χρονίζουν. 

Όλοι τόνισαν δε ότι απαιτείται νομοθετική ρύθμιση με τους κανόνες που πρέπει να διέπουν τις αποφάσεις των κτηματογραφικών γραφείων. Ο κ. Ρούσκας έκανε λόγο για «μικρές θεότητες» που αποφασίζουν χωρίς πλαίσιο για την προώθηση των πράξεων, ενώ ο κ. Βερβεσός ανέφερε ξεκάθαρα ότι το απλαισίωτο καθεστώς, δημιουργεί χώρο και για το περιβόητο «γρηγορόσημο».

Δικαστικοί επιμελητές και δικηγόροι ανέφεραν δε ότι ξεροσταλιάζουν στις πόρτες των κτηματογραφικών γραφείων, προκειμένου να μη χάσουν τη σειρά τους ακόμη και από τις δύο τα ξημερώματα, καθώς δεν λειτουργεί καμιά έννοια προτεραιότητας ή «ηλεκτρονικό» ραντεβού.

 

PROFILE: Πέφτουν τα δημόσια έργα σαν… το χαλάζι για την εισηγμένη (αλλά και στις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου πληροφορικής), η οποία διευρύνει συνεχώς το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεών της.

Η στήλη είχε αναφερθεί στις 21 Μαρτίου για το έργο ύψους 28,5 εκατ. ευρώ (μαζί με ΦΠΑ) των δικαστηρίων που ανέλαβε η εισηγμένη, ενώ είναι η μόνη εταιρεία που έχει κατεβεί στον διαγωνισμό του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για μια δουλειά ύψους 7 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Σε περίπτωση που η σύμβαση αυτή καταλήξει -όπως λογικά αναμένεται- στην Profile, η εισηγμένη εταιρεία θα έχει εξασφαλίσει μόνο από την υλοποίηση των δύο προαναφερθέντων έργων, κύκλο εργασιών που αντιστοιχεί σε ποσό ανώτερο των συνολικών ετήσιων εσόδων της για το 2022 (25 εκατ. ευρώ).

Βέβαια τα έργα αυτά δεν θα εκτελεστούν μέσα σε ένα δωδεκάμηνο, ωστόσο -μαζί με τις δουλειές στον χρηματοοικονομικό τομέα και τα άλλα δημόσια έργα που έχει αναλάβει, ή θα αναλάβει στο μέλλον- δημιουργούν πειστική βάση για μια σαφώς ανοδική πορεία την επόμενη τετραετία.

 

ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ: Όταν βλέπετε εταιρεία μικρής κεφαλαιοποίησης που μέχρι πέρυσι βρισκόταν στην κατηγορία της επιτήρησης να δημοσιεύει τα ετήσια οικονομικά της αποτελέσματα στις 3 Απριλίου, κάποια καλά στοιχεία θα έχει να παρουσιάσει. Για τους Ευρωσυμβούλους ο λόγος, καθώς όπως πληροφορούμαστε η καλή εικόνα του εννεαμήνου συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Με ενδιαφέρον αναμένεται η συζήτηση μεταξύ διοίκησης και μετόχων στην επικείμενη ετήσια τακτική γενική συνέλευση.

 

Π. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Θα προλάβει τελικά να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός των ηλεκτρικών λεωφορείων πριν τις επικείμενες εκλογές της 21ης Μαΐου, ή το όλο ζήτημα θα μεταφερθεί στην επόμενη κυβέρνηση, όποια κι αν είναι αυτή;

Αλήθεια είναι πως η προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων επείγει για συγκοινωνιακούς λόγους και ότι τα ζητήματα μεταξύ των υποψήφιων εταιρειών έχουν διευθετηθεί σε όλα τα τμήματα του διαγωνισμού. Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, το Υπουργείο έχει εστιάσει το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον του στο σιδηροδρομικό μέτωπο, οπότε…

Από πλευράς εισηγμένων, η Π. Πετρόπουλος -αντιπροσωπεύοντας την BYD- είναι η μόνη υποψήφια για το «στάδιο 4» του διαγωνισμού (εκατό απλά, ηλεκτρικά, αστικά λεωφορεία, μήκους 12 μέτρων και ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.), κόστους περίπου 40-45 εκατ. ευρώ. Τα ενδεχόμενα οφέλη, αν επικρατήσει, θα είναι ως ένα βαθμό άμεσα, αλλά κυρίως έμμεσα.

ΥΓ1: Με τις εκτιμήσεις αναλυτών να μιλούν για περυσινές οικονομικές επιδόσεις που σε γενικές γραμμές δεν θα διαφέρουν σημαντικά από τις αντίστοιχες του 2021, το P/E της μετοχής της Πετρόπουλος είναι μονοψήφιο.

ΥΓ2: Με ενδιαφέρον περιμένουν οι επενδυτές τις εξελίξεις γύρω από σχεδιαζόμενο project για την κατασκευή γραμμής παραγωγής και συναρμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων πόλης, καθώς και φορητών μονάδων μπαταριών.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων