Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 21 2023

Attica Bank: Πότε θα «κάτσει η μπίλια» με Thrinvest - Η χρυσή λίρα και τα δελτία της ΤτΕ - Σφηνάκια για Profile, ΕΛΠΕ, Autohellas

Attica Bank: Πότε θα «κάτσει η μπίλια» με Thrinvest - Η χρυσή λίρα και τα δελτία της ΤτΕ - Σφηνάκια για Profile, ΕΛΠΕ, Autohellas

ATTICA BANK: Η στήλη πληροφορείται από έγκυρη πηγή πως το αν θα συμφωνήσουν ή όχι όλοι οι εμπλεκόμενοι με την Thrivest για την συμμετοχή της στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank (φωτ. η CEO Ελένη Βρεττού) θα φανεί πολύ σύντομα, ίσως και σε 2-3 ημέρες.

Ο συνομιλητής μας δεν φάνηκε πολύ αισιόδοξος αλλά με τα παζάρια ποτέ δεν ξέρεις. Αν υπάρξει ναυάγιο τότε, μας είπε, η Thriνvest θα μπει στην ΑΜΚ με τα 20 εκατ. ευρώ, όπως πρώτο είχε γράψει το Euro2day.gr και ο επόπτης θα υλοποιήσει το "Plan Β".

Μαθαίνουμε ότι οι επαφές για το "Plan B" έχουν γίνει και δεν αποκλείεται να επιστρατευτεί μία εκ των μεγάλων τραπεζών. Εδώ οι Ελβετοί κατάφεραν με το πιστόλι στον κρόταφο την UBS, δεν θα καταφέρουμε εμείς στην Ελλάδα να πείσουμε έναν εκ των CEOs; λέει η... θεωρία.

Ωστόσο με τέτοια ταραχή στον διεθνή τραπεζικό τομέα, δεν είμαστε σίγουροι ότι θα εμφανιστούν πρόθυμοι μνηστήρες, χωρίς κάποιες σοβαρές «εγγυήσεις».

Διότι το κλίμα μεταξύ των ξένων επενδυτών είναι εξαιρετικά ευαίσθητο...

 

ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ: Εδώ και πολλά χρόνια, έχουν σταματήσει τα λουκέτα από εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτοκινήτου και μπλέξαμε με τις… ξένες.

Πέρυσι για παράδειγμα είχαμε τη διακοπή λειτουργίας της Citi Insurance, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η ανάκληση της άδειας λειτουργίας μιας άλλης ρουμανικής εταιρείας, της Euroins. Η τελευταία έχει ασφαλίσει πάνω από εκατό χιλιάδες οχήματα στην Ελλάδα, αλλά ευτυχώς αυτό έχει γίνει μέσω της Euroins Bulgaria (άλλης ασφαλιστικής εταιρείας του ίδιου επιχειρηματικού ομίλου), που δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει ζητήματα φερεγγυότητας.

Να θυμηθούμε την προηγούμενη δεκαετία -μεταξύ άλλων-, την περίπτωση της Enterpsise που είχε έδρα το… Γιβραλτάρ και είχε ασφαλίσει πάνω από εκατό χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ελλάδα; Ή μήπως την κυπριακή Olympic, που πέρα από την Ελλάδα δημιούργησε μια πολύ μεγαλύτερη «τρύπα» στην αγορά της Βουλγαρίας;

Ένα πολύ σημαντικό συμπέρασμα που προκύπτει, είναι ότι το… φτηνότερο ασφάλιστρο στον κλάδο δεν είναι απαραίτητα και το οικονομικότερο για τον πελάτη.

 

ΜΕΤΡΟ: Τα δημοσιεύματα για εισροή θαλασσινού νερού στο σταθμό Μετρό Πειραιά, αλλά και η παρέμβαση Ντογιάκου σήμανε «συναγερμό» τόσο στην Αττικό Μετρό όσο και στο ρεπορτάζ, δεδομένης και της τραγωδίας των Τεμπών.

Η διαχειρίστρια της υποδομής Αττικό Μετρό αντέδρασε άμεσα. Υποστήριξε ότι οι 391 βλάβες είναι ήσσονος σημασίας (κατά το ρεπορτάζ, καμένα λαμπάκια, τσιμέντο πάνω σε μπουλόνια κ.ο.κ.) ενώ το «νερό» αφορά σε «υγρασία» στους θαλάμους.

Η Αττικό Μετρό ενημέρωσε πως πολλές από τις βλάβες έχουν αποκατασταθεί και η υγρασία έχει επίσης αντιμετωπιστεί στον -να θυμίσουμε- μοναδικό πλήρως υποθαλάσσιο σταθμό στην Ελλάδα, αυτόν του Πειραιά. Σχετικές αναφορές δε για την κατασκευαστική πρόκληση και τις πρόνοιες του εν λόγω έργου είχε κάνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ τον Νοέμβριο του 2022 ο Νίκος Ρηγόπουλος, διευθυντής της κοινοπραξίας, υπεύθυνος για την επέκταση της γραμμής 3.

Σε κάθε περίπτωση, στο πλαίσιο της εργολαβίας της κοινοπραξίας Άβαξ-GHELLA-ALSTOM, σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, ούτως ή άλλως προβλέπεται τριετής εγγύηση και συντήρηση του παραδοθέντος έργου, οπότε οι όποιες παρεμβάσεις θεωρούνται αυτονόητες.

 

ΧΡΥΣΗ ΛΙΡΑ: Η μεταβλητότητα το τελευταίο διάστημα δεν χαρακτηρίζει μόνο τις αγορές μετοχών.  Εντυπωσιακές είναι οι διακυμάνσεις και στον χρυσό.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η ΤτE αναγκάστηκε να βγάλει τρία ημερήσια δελτία τιμών για την τιμή της χρυσής λίρας. Στο πρώτο, που εκδόθηκε στις 08:00, η ΤτΕ αγόραζε στα 422,60 ευρώ και πουλούσε στα 509,24 ευρώ. Στις 10:20 εκδόθηκε δεύτερο, με τιμή αγοράς της χρυσής λίρας στα 427,09 ευρώ και τιμή πώλησης στα 514,64 ευρώ, για να ακολουθήσει και τρίτο δελτίο με ισχύ μετά τις 12:15, που έδινε τιμή αγοράς τα 422,03 ευρώ και πώλησης τα 508,55 ευρώ.

Τρία δελτία σε μια μέρα δεν το λες και σύνηθες…

 

PROFILE: Συνεχίζονται οι αναθέσεις δημόσιων έργων στον χώρο της πληροφορικής, με τις εταιρείες του κλάδου να διευρύνουν συνεχώς το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεών τους.

Για παράδειγμα, η Profile ανέλαβε το project του συστήματος τήρησης αρχείων των δικαστηρίων, προϋπολογισμού ύψους 28,5 εκατ. ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ.

Πριν από κάποια χρόνια, τέτοιες συμβάσεις θα αποτελούσαν «είδηση» για την αγορά της πληροφορικής, ενώ στις μέρες μας περνούν… στα ψιλά.

ΥΓ: Ο προϋπολογισμός του έργου πλησιάζει (μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ) περίπου στον κύκλο εργασιών της Profile για ολόκληρο το 2022 (γύρω στα 25 εκατ. ευρώ) και όλα αυτά όταν η μετοχή έκλεισε χθες αρκετά κοντά στο ελάχιστο του τελευταίου δωδεκαμήνου.

 

HELLENiQ ENERGY: Με αίσιο τέλος ολοκληρώθηκε για τον όμιλο η υπερδεκαετής διαμάχη με τη Βόρεια Μακεδονία όσον αφορά στη ρήτρα αποζημίωσης βάσει ελάχιστης εγγυημένης κατανάλωσης για την ποσότητα που καταναλώθηκε την περίοδο 2008-11.

Ο ελληνικός όμιλος, μετά την απόφαση, ταξινόμησε τα 21,4 εκατ. ευρώ στα λοιπά λειτουργικά έσοδα της οικονομικής κατάστασης 2022.

 

TRADE ESTATES-AUTOHELLAS: Παρατάθηκε ως την 30ή Απριλίου η προθεσμία για την ολοκλήρωση συμμετοχής της Autohellas στην αύξηση κεφαλαίου της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, με εισφορά σε είδος ακινήτου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v