Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Νέα κίνηση από Β. Κάτσο - Καθαρή ενέργεια: Οι σκληρές αλήθειες - ΙΝΤΕΑΛ: Νέο υψηλό και προσδοκίες

Τα πραγματικά προβλήματα στην πράσινη μετάβαση και οι νέες εξαγορές που ετοιμάζονται από τη VNK Capital. Η χρηματιστηριακή εικόνα της MIG και οι προσδοκίες για την Ideal Holdings.

Δημοσιεύθηκε: 9 Μαΐου 2023 - 07:32

Load more

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΤΣΟΣ: Έτοιμη για την επόμενη επενδυτική της κίνηση είναι, όπως μαθαίνει η στήλη, η VNK Capital των Βασίλη (φωτ.) και Νέλλης Κάτσου.

Οι συζητήσεις με το ενδιαφερόμενο μέρος -πρόκειται για εταιρεία από τον κλάδο της τεχνολογίας- βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, ωστόσο η ολοκλήρωσή τους δεν πρέπει να αναμένεται πριν τις αρχές φθινοπώρου.

Από τις αρχές της χρονιάς η VNK Capital, μέσω των εταιρειών Innovis, Cafetex και Παλίρροια Σουλιώτης, στις οποίες έχει θέση, ενεπλάκη σε τρεις εξαγορές.

Υ.Γ. Μιας και αναφερθήκαμε στην Παλίρροια Σουλιώτης, οι πληροφορίες που θέλουν να υπάρχει mandate για πώλησή της διαψεύδονται τόσο από στελέχη της VNK όσο και της βιομηχανίας από τα Ψαχνά.

 

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ: Κάποια πήραν μπροστά αλλά κάποια άλλα οδηγούνται στον βυθό. Όπως τα Ναυπηγεία Σαλαμίνος ΑΕ για τα οποία η Intrum Hellas έχει αιτηθεί την πτώχευσή τους.

Το θέμα εξέτασε το Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά (εκούσια διαδικασία) και η υπόθεση, όπως μαθαίνει η στήλη, παραπέμθηκε στο αρμόδιο τμήμα «Ναυτικών Διαφορών» του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς.

 

DIMAND-ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ: Αφήνουν την αγορά να αναρωτιέται για το περιεχόμενο και την έκταση της συνεργασίας τους Dimand και Εθνική Ασφαλιστική. Και λέμε αφήνουν καθώς καμία από τις δύο πλευρές δεν διαψεύδει τα δημοσιεύματα περί στρατηγικής συνεργασίας, που άλλωστε πυροδοτήθηκαν από σχετική αναφορά στις οικονομικές καταστάσεις της Dimand.

Πρόσφατα, στο Forum Δελφών, ο Δημ. Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand, εμφανίστηκε μαζί με τον ομόλογό του της Εθνικής Ασφαλιστικής, εντείνοντας τα ερωτήματα.

Όσοι ρώτησαν, πάντως, ξεκάθαρη απάντηση δεν έλαβαν. Ούτε καν χρησμό…

 

MΙG: Μετά τη βαριά πτώση κάποιων ημερών, που έγινε στη συνέχεια ισχυρή άνοδος (άνευ λόγου και αιτίας), ξαναήρθε η... πτώση. Έπιασε το top χθες με -16,67%. Είναι δε χαρακτηριστικό του τι συμβαίνει σε μεγάλο μέρος της αγοράς ότι ο τζίρος στη συγκεκριμένη μετοχή χθες (που έχει πια πολύ μικρό free float), ήταν μεγαλύτερος από τον συνολικό τζίρο που κατέγραψαν οι υπόλοιπες εννέα μετοχές της δεκάδας με τη μεγαλύτερη πτώση! Τζίρος 133.600 ευρώ για τη ΜIG, 44.500 ευρώ για τη ΦΡΙΓΟ και στις υπόλοιπες από 17.000 ευρώ έως… 967 στη Φιερατέξ!

 

ΙΝΤΕΑΛ: Σε υψηλό 52 εβδομάδων αλλά και 5ετίας χθες, με ανώτερη ενδοσυνεδριακή τιμή τα 4,950 και κλείσιμο στα 4,800 ευρώ.

Στα 5,3 ευρώ το fair value που είχε δώσει στη μετοχή η Παντελάκης Χρηματιστηριακή στα μέσα Ιανουαρίου. Ωστόσο, στις αρχές του Μαρτίου η εταιρεία είχε ενημερώσει τους αναλυτές ότι εξετάζει τρεις ευκαιρίες εξαγοράς, δύο στον χώρο της τεχνολογίας και μία σε διαφορετικό κλάδο.

Με βάση το μέχρι τώρα track record, η αγορά αναμένει κάποιο deal είτε πριν είτε λίγο μετά τις εκλογές.

 

ΚΑΘΑΡΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Όταν συζητούνται διάφορες «προχωρημένες» λύσεις για αντικατάσταση παραδοσιακών μορφών ενεργειακής πρώτης ύλης, όπως π.χ. το πετρέλαιο, πολλές φορές μένει απέξω το πολύ σοβαρό πρόβλημα της κλίμακας μεγέθους που απαιτείται για την αντικατάσταση.

Το θέμα έθιξε πρόσφατα στους Financial Times ειδικευμένο στέλεχος της συμβουλευτικής εταιρείας Energy Aspects, με εντυπωσιακούς αριθμούς:

Ο κόσμος καταναλώνει περίπου 5 δισεκατομμύρια τόνους πετρελαίου ετησίως. Ας υποθέσουμε ότι μετατρέπαμε το σύνολο της παγκόσμιας παραγωγής φυτικών ελαίων (περίπου 210 εκατομμύρια τόνους ετησίως) σε «ανανεώσιμο ντίζελ». Αυτό θα αντικαταστήσει μόνο το 6,5% περίπου της ζήτησης καυσίμων για μεταφορές. Υπάρχει πολύ περισσότερη βιομάζα που θα μπορούσε ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί, αλλά το κόστος γίνεται σημαντικά υψηλότερο.

Άλλοι προτείνουν τη μετατροπή του δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα σε συνθετικό καύσιμο. Για να παράγουμε μόλις 1 δισεκατομμύριο τόνους καυσίμου ετησίως, θα έπρεπε να συλλέξουμε σχεδόν 3 δισεκατομμύρια τόνους CO2 από την ατμόσφαιρα, πολλαπλάσιο από αυτό που δεσμεύεται σήμερα. Θα ήταν επίσης απίστευτα ακριβό. Το αισιόδοξο μακροπρόθεσμο κόστος για τη δέσμευση ατμοσφαιρικού CO₂ είναι ίσως 200 $/τόνο -με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν διαθέσιμες μεγάλες ποσότητες φθηνής και καθαρής ενέργειας.

 

ΚΑΘΑΡΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΙΙ: Το υδρογόνο, μια άλλη λύση, δεν είναι εύκολο να κατασκευαστεί. Οι ρεαλιστικές ενεργειακές απαιτήσεις για την παραγωγή του είναι κοντά στις 55 kWh/kg. Εάν η ηλεκτρική ενέργεια κοστίζει 7 σεντς ανά kWh, τότε η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για την αντικατάσταση 1 λίτρου βενζίνης θα κόστιζε περίπου 1 δολάριο. Κι αυτό, πριν προστεθούν τα κόστη επένδυσης, συμπίεσης ή διανομής.

Η εύρεση καθαρού καυσίμου για τη ναυτιλία αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα κλίμακας. Θα χρειαστούν περίπου 100 εκατομμύρια τόνοι αμμωνίας για να αντικατασταθεί το ¼ των καυσίμων που χρησιμοποιούν σήμερα τα ποντοπόρα πλοία. Αυτό θα απαιτούσε περίπου 18 εκατομμύρια τόνους υδρογόνου. Εάν χρησιμοποιούσαμε μόνο ηλεκτρική ενέργεια για να φτιάξουμε αυτό το υδρογόνο, θα χρειαζόμασταν 9.000 TWh ισχύος, ή περίπου το 22% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώθηκε στις ΗΠΑ το 2022!

Αυτό είναι που λέμε σκληρές αλήθειες…

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων