Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Ταμείο Ανάκαμψης: Το νέο μέτωπο και οι ΑΜΚ - Πώς μάζεψε ο Παντελιάδης τον… αφρό - Ελληνικά ναυάγια στις ΗΠΑ

Πώς βρέθηκαν οι Αλ. Κίκιζας, Χρ. Χαρπαντίδης, Β. Σταύρου και Γ. Μπενόπουλος στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΠΤΙΜΑ. Το νέο ζητούμενο για το Ταμείο Ανάκαμψης. Πολλά τα όνειρα, λίγα τα αποτελέσματα από ελληνικές επενδύσεις στις ΗΠΑ.

Δημοσιεύθηκε: 14 Ιουνίου 2023 - 07:28

Load more

ΠΑΝΤΕΛΙΑΔΗΣ: Αίσθηση έκανε στην αγορά η εκλογή γνωστών ονομάτων (Αλ. Κίκιζας, Χρ. Χαρπαντίδης, Β. Σταύρου και Γ. Μπενόπουλος) στο νέο διοικητικό συμβούλιο της ΟΠΤΙΜΑ, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη.

Πολλοί αναρωτήθηκαν αν υπάρχει κάτι που συνδέει όλα αυτά τα μεγάλα ονόματα που συναντιούνται στο Δ.Σ. μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται σε έναν παραδοσιακό κλάδο, αυτόν των τυροκομικών.

Η στήλη το έψαξε και μια πηγή της έδωσε την απάντηση: η YPO. Η Young President’s Organization, που ιδρύθηκε το 1950, είναι μια παγκόσμια κοινότητα -σήμερα έχει παραρτήματα σε πάνω από 150 χώρες- στην οποία μετέχουν περισσότεροι από 34.000 CEΟs, οι εταιρείες των οποίων τζιράρουν ετησίως πάνω από 9 τρισ. δολάρια!

Στην Ελλάδα τα μέλη της YPO ξεπερνούν τα 100. Ανάμεσά τους και οι προαναφερθέντες.

 

ΒΡΕΤΑΝΙΑ: Απεργιακή θύελλα, χωρίς ορατό τέλος, σαρώνει τη χώρα. Εν μέσω εκρηκτικής αύξησης τιμών και μπαράζ αιτημάτων για αυξήσεις στις αμοιβές, η χώρα επέστρεψε σε εποχές… Θάτσερ.

Από τις αρχές του 2022 έως σήμερα υπολογίζεται ότι χάθηκαν σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια εργάσιμες ημέρες, αριθμός που είχε να δει η χώρα από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, οπότε κυβερνούσε η «σιδηρά κυρία».

Μόνο τον Απρίλιο, οι χαμένες ημέρες έφτασαν τις 257 χιλιάδες καθώς νεαροί γιατροί, νοσοκόμες και δημόσιοι υπάλληλοι προχώρησαν σε απεργίες διεκδικώντας κάλυψη των απωλειών που προκαλεί ο πληθωρισμός στο εισόδημά τους.

Και στον ορίζοντα δεν φαίνεται ορατό τέλος…

 

ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ: Με υψηλές ταχύτητας κινείται ως τώρα η εκταμίευση πόρων. Η Ελλάδα πήρε την τρίτη δόση και πλέον το στοίχημα αρχίζει να μετατίθεται στην υλοποίηση των έργων.

Μπορεί η αγορά να απορροφήσει τους πόρους του ΤΑΑ στους χρόνους που πρέπει; Αυτό είναι, πλέον, το βασικό ερώτημα, το οποίο εντάθηκε, λόγω της ανόδου, αφενός του κόστους χρήματος, αφετέρου του κόστους κατασκευής ή του συνολικού ύψους επένδυσης, ως απότοκο των πληθωριστικών πιέσεων.

Οι τράπεζες έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κινητοποιήσουν τους απαραίτητους πόρους. Ο «κίνδυνος συγκέντρωσης» (σ.σ. μεγάλη έκθεση σε ένα επιχειρηματικό σχήμα), λόγω της ένταξης επενδυτικών σχεδίων κυρίως από μεγάλους εγχώριους ομίλους, σχεδιάζεται να αντιμετωπισθεί μέσω νέων ομολογιακών εκδόσεων που θα διατεθούν στο ευρύ επενδυτικό κοινό.

Ως προς τις εγγυητικές, προς το παρόν παραμένουν θέμα, αν και έχουν ξεκινήσει δειλά δειλά να εισέρχονται στον κλάδο οι ασφαλιστικές.

Οι εταιρείες για να καλύψουν την ίδια συμμετοχή στα επενδυτικά σχέδια θα χρησιμοποιήσουν ταμειακές ροές ή νέο δανεισμό. Τέλος, κάποιες θα επιδιώξουν να αντλήσουν κεφάλαια μέσω αύξησης κεφαλαίου.

Οι συνθήκες δείχνουν ευνοϊκές και ήδη μεγάλοι όμιλοι έχουν ξεκινήσει τη σχετική προεργασία.

 

ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Ξαφνικό έρωτα για τη γνωστή αλυσίδα μαθαίνουμε ότι έχουν πάθει οι προμηθευτές. Καθόλου παράλογο, αν σκεφτεί κανείς ότι δεν θέλουν να έχουν όλα τα καρπούζια στην ίδια μασχάλη και επιθυμούν να υπάρχουν περισσότερες των τεσσάρων μεγάλων αλυσίδων.

Η στήλη μαθαίνει ότι μέχρι το τέλος Αυγούστου σε εννέα καταστήματα της αλυσίδας θα δημιουργηθούν ειδικοί διαμορφωμένοι χώροι με σφολιατοειδή, ψωμί και αρτοσκευάσματα, κέικ, γλυκά, έτοιμα γεύματα, σαλάτες, burgers κ.ά.

Παράλληλα στα σχέδια της αλυσίδας είναι η επέκταση του δικτύου της. Εντός του έτους προβλέπεται να ολοκληρωθεί η ενσωμάτωση των 52 καταστημάτων ΣΥΝΠΑ και των 12 καταστημάτων Μαθιουδάκης, ενώ 20 νέα καταστήματα (10 Supermarket + 10 convenience stores) θα ενταχθούν στο δίκτυό της, που ξεπερνά αισίως τα 469 σημεία.

 

ΜΑΡΙΝΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ: Φτωχή ήταν τελικά η… συγκομιδή δεσμευτικών προσφορών για την αξιοποίηση της μαρίνας mega yachts στο νησί.

Το αρχικά μεγάλο ενδιαφέρον έγινε μάχη για τέσσερις στη φάση των μη δεσμευτικών προσφορών, αλλά τελικά μόνο ένας, η Lamda Marinas Investments, κατέθεσε προσφορά.

Το σενάριο του ενός υποψηφίου σίγουρα δεν είναι ιδανικό, ωστόσο η διαδικασία θα συνεχιστεί με την αξιολόγηση της μοναδικής προσφοράς.

Μένει να δούμε το αποτέλεσμα…

 

QUEST-Γ.Ε. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Το πρώτο κλιματιστικό στην Ελλάδα με βάση την τεχνητή νοημοσύνη είναι το Toyotomi ErAI και διατίθεται από τη θυγατρική του εισηγμένου ομίλου. Ήδη, κάτι λιγότερο από το ένα πέμπτο των πωλήσεων της φίρμας στην Ελλάδα αφορούν το συγκεκριμένο μοντέλο, με την τάση να διαφαίνεται ανοδική.

Η Γ.Ε. Δημητρίου φέτος έχει θέσει ως στόχο πωλήσεις της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ, σχεδόν διπλάσιες από πέρυσι. Η ανοδική αυτή πορεία επηρεάζεται και από πρόγραμμα «ανακυκλώνω», που δίνει κίνητρα στην αντικατάσταση παλαιών ενεργοβόρων μηχανημάτων.

 

ΗΠΑ-ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ: Το αμερικανικό όνειρο πολλοί το… ονειρεύτηκαν, όμως ελάχιστοι το έζησαν. Μια εξ αυτών που και το ονειρεύτηκε και το έζησε είναι η ΦΑΓΕ. Όμως δεν είναι όλοι ΦΑΓΕ. Κάτι που απέδειξε, για παράδειγμα, η περίπτωση της Creta Farms. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το όνειρο τελείωσε πολύ πριν ξεκινήσουν τα χοντρά προβλήματα στην αλλαντοβιομηχανία.

Άδοξο είναι και το τέλος του ονείρου ή των προσδοκιών που είχαν καλλιεργηθεί μέσω δημοσιευμάτων και για αρκετές άλλες εταιρείες που ενώ έστησαν θυγατρικές στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, δεν έχουν καταφέρει να διαθέσουν ούτε… τα δείγματα που είχαν στείλει.

Ίσως αυτός είναι ο λόγος που θυγατρική ελληνικού ομίλου στο Ντέλαγουεαρ πέρασε από την ιδιοκτησία του ομίλου στον έλεγχο των μετόχων του. Πίσω από αυτή τη μετοχική αλλαγή δεν μπορεί να αποκλειστεί να «κρύβονται» εξελίξεις στην Ελλάδα.

Ο χρόνος θα δείξει.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων