Πώς η κατανάλωση χούμους ευνοεί μια εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη

Η άνοδος της κατανάλωσης χούμους, βασικό συστατικό για την παρασκευή του οποίου είναι το ταχίνι, έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των μεγεθών της Χαΐτογλου.

Δημοσιεύθηκε: 6 Μαρτίου 2024 - 08:27

Load more

Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες η αξία της παγκόσμιας αγοράς χούμους αγγίζει τα 2,44 δισ. δολάρια και εκτιμάται ότι θα καταγράψει ετήσια ανάπτυξη 10,01% έως το 2031 και θα φθάσει τα 5,77 δισ. δολάρια. Σε αυτή την ανάπτυξη της κατανάλωσης χούμους για την παρασκευή του οποίου απαιτείται και ταχίνι, κομβικό ρόλο έχει η Βόρεια Αμερική.

Παρ’ ότι το χούμους είναι ένα παραδοσιακό έδεσμα των λαών της Μέσης Ανατολής και της Μεσογείου, η Βόρεια Αμερική είναι η περιοχή στην οποία αναμένεται να καταγραφεί ο μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης της κατανάλωσης σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Ο λόγος η αύξηση των vegan καταναλωτών στις ΗΠΑ, και του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για τα τρόφιμα της Μέσης Ανατολής και της Μεσογείου.

Από τη Βόρειο Αμερική, δηλαδή από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, οφείλει σημαντικό μέρος της ανάπτυξης της τα τελευταία χρόνια η ελληνική εταιρεία Αφοί Χαΐτογλου. Με όχημα το ταχίνι, η εταιρεία έχει διεισδύσει στα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετ σε περισσότερες από 50 χώρες.

«Την τελευταία τετραετία αυξήσαμε τις πωλήσεις μας κατά 50% και από τα 65 εκατ. ευρώ πήγαμε 100 εκατ. ευρώ και σε αυτό συνέβαλαν οι εξαγωγές που για δεύτερη χρονιά το 2023 ξεπέρασαν τις εγχώριες πωλήσεις» ανέφερε χθες στο περιθώριο δημοσιογραφικής εκδήλωσης ο marketing director της εταιρείας, Ελευθέριος Χαΐτογλου. 

«Ο κόσμος επιστρέφει στο ταχίνι, το οποίο αναγνωρίζει ως υπερτροφή» σημείωσε ο ίδιος ο οποίος ανέφερε πως η πιο σημαντική αγορά είναι αυτή των ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ συνεισφέρουν το 40% του τζίρου που προέρχεται από τις εξαγωγές, σημείωσε. Πέρυσι για δεύτερη συνεχή χρονιά οι πωλήσεις της εταιρείας εκτός Ελλάδας ξεπέρασαν το 50% του συνολικού της τζίρου.

Αναφορικά με το κόστος των πρώτων υλών ο κ. Χαΐτογλου είπε πως το κόστος της πρώτης ύλης και το μεταφορικό είναι αυξημένο 30-32% σε σχέση με πέρυσι. Ενώ για τα μέτρα του Υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα ο κ. Χαΐτογλου τάχθηκε υπέρ των «καθαρών» τιμών. 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων