Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 1 2007

Forthnet: Η πιο καλή... ”μεταγραφή”

Μεταβατικό έτος θα είναι το 2007 για τη Forthnet, καθώς από τη μια πλευρά θα προσπαθήσει να αποκτήσει όσο το δυνατόν περισσότερα τηλεπικοινωνιακά κέντρα κι από την άλλη να κάνει ”μεταγραφή” σε ήδη υφιστάμενους πελάτες, από το υπάρχον δίκτυο του ΟΤΕ στο δικό της, έναντι χαμηλότερου τιμολογίου.

Τι σημαίνει αυτή η ”μεταγραφή”; Ότι σε κάθε 100 ευρώ που εισπράττει από τους πελάτες της στη σταθερή τηλεφωνία θα της αντιστοιχούν τα 60 ευρώ, έναντι μόλις 25 ευρώ με το υπάρχον καθεστώς.

Και ότι σε κάθε 100 ευρώ έσοδα από το Internet, θα της αντιστοιχούν 90 ευρώ αντί μόλις… 10 ευρώ που της αντιστοιχούν σήμερα.

Όλα αυτά, λοιπόν, θα οδηγήσουν το 2010 –σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Forthnet- σε κύκλο εργασιών της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ και σε EBITDA που θα προσεγγίζει το 30% (90 εκατ. ευρώ).



Αν βέβαια πιαστούν οι παραπάνω στόχοι, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η τρέχουσα αποτίμηση της μετοχής (κεφαλαιοποίηση 444 εκατ. ευρώ) θα φαντάζει… ”τζάμπα”.

Το θέμα βέβαια είναι κατά πόσο μπορούσαν να πιαστούν τα παραπάνω νούμερα.

Σύμφωνα λοιπόν με παράγοντες του κλάδου, η ελληνική αγορά της σταθερής τηλεπικοινωνίας και του Ιnternet ανέρχεται σήμερα στα 3,2 δισ. ευρώ και μέχρι το 2010 θα έχει ”σκαρφαλώσει” στα 3,5 δισ.

Ο ΟΤΕ αναμένεται να συνεχίσει να κατέχει τα σκήπτρα της αγοράς και πιθανόν με μερίδιο ανώτερο από το τρέχον, φτάνοντας μεταξύ του 65% και του 70%.

Το υπόλοιπο 30%-35% θα το κατέχουν τρεις εναλλακτικοί πάροχοι, ένας εκ των οποίων θα είναι η Forthnet, καθώς διαθέτει μεγάλη πελατειακή βάση (πάνω από 20% σήμερα), αλλά και ”ζεστά” κεφάλαια προς επένδυση, μετά την περυσινή αύξηση κεφαλαίου των 120 εκατ. ευρώ, αλλά και τις αναμενόμενες επιχορηγήσεις ύψους 36,4 εκατ. ευρώ.

Το επενδυτικό πρόγραμμα άλλωστε ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ.

Κι όπως και να το κάνουμε, ”είναι πολλά τα λεφτά, Άρη”… Κάτι θα πρέπει να δώσουν πίσω στους επενδυτές που τα έβαλαν!

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v