Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΒΑΞ: Στόχος τα μεγάλα έργα της επόμενης δεκαετίας

  • Ο κατασκευαστικός Όμιλος αναλαμβάνει το έργο κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό ενώ ολοκληρώνει την επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά
  • Συγχρόνως, διατηρεί στοχευμένη παρουσία στο εξωτερικό, υλοποιώντας εμβληματικά έργα, όπως ο IGB και ο σταθμός παραγωγής ενέργειας Bismayah στο Ιράκ
  • Παράλληλα, με το βλέμμα στραμμένο στις επιχειρηματικές προκλήσεις της επόμενης δεκαετίας, προχώρησε σε κινήσεις αναδιάρθρωσης της δομής του


Τα πλάνα του Ομίλου ανέπτυξε η διοίκηση της ΑΒΑΞ σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18, Μαρτίου 2021. Ο ισχυρός κατασκευαστικός Όμιλος αναφέρθηκε στις σημαντικές επιτυχίες που έχει σημειώσει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική και τη διεθνή αγορά, παρουσίασε τις κινήσεις που εκσυγχρονίζουν την λειτουργία του Ομίλου και τον καθιστούν έναν από τους πλέον δυναμικούς παίκτες του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον τρόπο που ανταπεξήλθε στην πανδημία.

Κάνοντας μια ανασκόπηση του τελευταίου διαστήματος, η διοίκηση του Ομίλου ανέφερε πως η χρονιά που πέρασε αποτέλεσε μια ιδιαίτερη πρόκληση. Επιδεικνύοντας ευελιξία και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα, ο Όμιλος συνέχισε απρόσκοπτα τις δραστηριότητές του στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, εν αναμονή της ανακοίνωσης των συνολικών αποτελεσμάτων για το 2020, η διοίκηση της ΑΒΑΞ προέβλεψε πως ο ενοποιημένος τζίρος θα υπερβεί τα ευρώ 500 εκατ., ενώ το EBITDA θα αγγίξει τα ευρώ 45 εκατ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, χωρίς να συνυπολογίζεται η Γραμμή 4 του Μετρό και άλλες προς υπογραφή συμβάσεις, κυμαίνεται περίπου στο ευρώ 1 δισ.

Στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας μετά τις αλλαγές σε επίπεδο ιδιοκτησίας, ο Όμιλος προχώρησε σε κινήσεις αναδιάρθρωσης της δομής του, προκειμένου να εστιάσει στους τομείς τους οποίους σκοπεύει να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του, αξιοποιώντας παράλληλα την κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού του. Μέσω της αναδιάρθρωσης αυτής αναδεικνύονται τέσσερις επιχειρησιακοί τομείς ολοκληρωμένης ευθύνης: Ο τομέας έργων υποδομών και κτηριακών έργων, ο τομέας ενεργειακών έργων, ο τομέας έργων δικτύων και ο τομέας έργων συμβάσεων παραχώρησης/ΣΔΙΤ. Επιπλέον, με το νέο οργανόγραμμα, προωθείται στο management της εταιρείας μια νέα γενιά στελεχών, προερχόμενων από τις τάξεις της. Επισημάνθηκε δε η σταθερότητα στην μετοχική βάση της εταιρείας καθώς οι τρεις βασικοί μέτοχοι - οι οικογένειες Ιωάννου, Μιτζάλη και Κουβαρά – διατηρούν διαχρονικά τη θέση τους στην εταιρεία, όπως αποδείχθηκε έμπρακτα στην αύξηση κεφαλαίου που ολοκληρώθηκε πριν ένα χρόνο.

Όσον αφορά στην απορρόφηση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης από την χώρα μας, η εταιρεία αποτιμά θετικά την προσπάθεια της πολιτείας να αξιοποιήσει τη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου για την επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Τα επόμενα χρόνια η ΑΒΑΞ σκοπεύει να εκμεταλλευτεί την εμπειρία και τις δυνατότητές της για να διατηρήσει και να μεγεθύνει το αποτύπωμά της στους κλάδους που δραστηριοποιείται. Σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται και η πρόσφατη συμμετοχή της στην κοινοπραξία VINCI Highways S.A.S – VINCI Concesiones S.A.S – Μυτιληναίος που διεκδικεί την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μέσω της οποίας επανήλθε δυναμικά στη διεκδίκηση του εν λόγω έργου.

Αναφορικά με την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, μετά την παράδοση των τριών πρώτων σταθμών εντός 2020, το έργο εξελίσσεται απρόσκοπτα παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας. Η δυναμική και η τεχνογνωσία της κοινοπραξίας της οποίας ηγείται η ΑΒΑΞ, επέτρεψαν να διατηρηθεί η επιχειρησιακή συνέχεια και το επίπεδο λειτουργίας που απαιτείται σε ένα έργο τέτοιου βεληνεκούς και σήμερα βρίσκεται σε στάδιο ολοκλήρωσης. Εντός του καλοκαιριού 2022 αναμένεται να παραδοθούν και οι τελευταίοι τρεις σταθμοί σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο.

Για τη Γραμμή 4 του Μετρό, για την οποία η εταιρεία αναδείχθηκε μειοδότης, η σύμβαση πρόκειται να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή το αργότερο πριν από το καλοκαίρι του 2021 ώστε στη συνέχεια να υπογραφεί. Με την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά το μελετητικό έργο, ενώ οι κατασκευαστικές εργασίες εκτιμάται πως θα εκκινήσουν στις αρχές του 2022. Αναφορικά με τις πρόδρομες εργασίες, οι διαδικασίες, όπως ενημερώνεται η εταιρεία, προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς και αναμένεται να ξεκινήσουν έως τον Μάιο.

Σχετικά με τις θυγατρικές του Ομίλου, αναφέρθηκε η παρουσία της Εταιρίας στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και αερίου καθώς και το συνολικό χαρτοφυλάκιο ενεργειακών έργων σε λειτουργία και ανάπτυξη, το οποίο διαμορφώνεται στα 300MW, εκ των οποίων τα 73MW είναι ήδη σε λειτουργία. Όσον αφορά στην ABAΞ Development, μετά την εμπορική επιτυχία της ανάπτυξης στη Μαρίνα Λεμεσού, η εταιρεία επανέρχεται στην ελληνική αγορά ακινήτων θεωρώντας τη χρονική συγκυρία κατάλληλη. Η αρχή θα γίνει με την εκμετάλλευση 2 ιδιόκτητων ακινήτων, στα Χανιά και την περιοχή του Ελληνικού, περιοχές στις οποίες θα κατασκευάσει οικιστικά έργα ανάπτυξης.

Όσον αφορά στις αγορές του εξωτερικού, η διοίκηση παρουσίασε την εξέλιξη των εργασιών στο σταθμό παραγωγής ενέργειας στην Bismayah του Ιράκ, ισχύος 1.650ΜW και αξίας ύψους ευρώ 533 εκατ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανατέθηκε ποτέ σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό ενώ η ΑΒΑΞ έχει ολοκληρώσει παρόμοιο σταθμό, ισχύος 1.500MW, στην ίδια περιοχή.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στο έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου IGB, προϋπολογισμού ύψους ευρώ 45 εκατ., που επανασχεδιάζει τον ενεργειακό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πρόκειται για έργο του οποίου η κατασκευαστική δραστηριότητα συνέπεσε με το πρώτο πανευρωπαϊκό lockdown, τη στιγμή που η φύση του απαιτεί συνεχείς διασυνοριακές μετακινήσεις. Οι εργασίες για την κατασκευή του αγωγού προχωρούν με ταχείς ρυθμούς, έχοντας σημειώσει εύλογη πρόοδο, ενώ η ολοκλήρωσή του αναμένεται εντός του 2021.

Για τον αυτοκινητόδρομο Ston Bypass (DC414), συνολικού προϋπολογισμού ευρώ 68,8 εκατ., η εταιρεία επισήμανε την υψηλή σημασία του έργου καθώς θα προσφέρει πρόσβαση στην υπό κατασκευή γέφυρα Peljesac, για την σύνδεση της περιοχής του Dubrovnik με την υπόλοιπη Κροατία, χωρίς την ανάγκη διέλευσης μέσω Βοσνίας-Ερζεγοβίνης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v