Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Χρυσωρυχείο» η αεροπορική σύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας

Αλματώδης αύξηση της κίνησης στο τρίγωνο Αθήνα-Κωνσταντινούπολη-Σμύρνη. Πώς κατανέμονται τα μερίδια αγοράς μεταξύ Aegean Airlines και τουρκικών εταιρειών. Ποιο είναι το προφίλ των επιβατών.

  • του Παύλου Υψηλάντη
«Χρυσωρυχείο» η αεροπορική σύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας

Χρυσωρυχείο αποδεικνύονται για τη μία ελληνική εταιρεία (Aegean Airlines) και τις δύο τουρκικές (Turkish Airlines και Pegasus) αεροπορικές οι γραμμές που συνδέουν την Ελλάδα και την Τουρκία.

Έλληνες, Τούρκοι και άλλοι ξένοι επισκέπτες έχουν κάνει τη διαδρομή Αθήνα-Κωνσταντινούπολη να θυμίζει τη θρυλική γραμμή «Ομόνοια-Πλατεία Κολιάτσου» παλαιότερων δεκαετιών καθώς οι αεροπορικές αυξάνουν διαρκώς τον αριθμό πτήσεων για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση.

Είναι χαρακτηριστικό πως στη γραμμή Αθήνα - Κωνσταντινούπολη οι αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου συνολικά 150 πτήσεις την εβδομάδα. Τα 132 δρομολόγια την εβδομάδα είναι προγραμματισμένα από τους δύο μεγάλους της αγοράς Aegean Airlines και Turkish Airlines και 18 από την τουρκική εταιρεία χαμηλού κόστους Pegasus.

Η ανοδική δυναμική στη συγκεκριμένη γραμμή αποτυπώνεται στα στοιχεία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας. Σύμφωνα με αυτά, το 2013 οι επιβάτες κατέγραψαν αύξηση 24,6% φθάνοντας τις 534.501 έναντι 428.860 το 2012.

Η υψηλή ζήτηση φαίνεται πως θα διατηρηθεί και τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου διμήνου.

Σύμφωνα με αυτά, οι επιβάτες είναι ήδη περισσότεροι κατά 17.000 σε σύγκριση με πέρυσι, εμφανίζοντας αύξηση 27,75% τον Ιανουάριο και 38,46% τον Φεβρουάριο. Πριν καν αρχίσει η τουριστική περίοδος, δηλαδή, κατά την οποία αναμένεται αύξηση της τουριστικής κίνησης από την Τουρκία προς τη χώρα μας.

Τους δύο πρώτους μήνες του έτους οι δύο τουρκικές εταιρείες κατάφεραν να ελέγξουν το 77% της επιβατικής κίνηση μεταξύ Αθήνα και Κων/πολης. Η Turkish Airlines απέσπασε μερίδιο 60,4% με την ελληνική Aegean Airlines να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση με μερίδιο 22,9% και την Pegasus να περιορίζεται στην τρίτη θέση με 16,7%.

 

Αυξημένη ήταν η κίνηση και στη γραμμή Αθήνα-Σμύρνη το 2013, με τους επιβάτες να ξεπερνούν τις 20.000. Στελέχη της αγοράς αναμένουν εκτόξευση της κίνησης στη συγκεκριμένη γραμμή μετά την έναρξη δρομολογίων της Aegean Airlines.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το προφίλ των επιβατών που μετακινούνται μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Στη γραμμή Αθήνα-Κων/πολη οι αλλοδαποί επιβάτες (51%) υπερτερούν των Ελλήνων (40%) υποδηλώνοντας ότι αρκετοί ξένοι χρησιμοποιούν την Αθήνα ως ενδιάμεσο σταθμό για να κατευθυνθούν στον Βόσπορο.

Αντίθετα στα δρομολόγια Αθήνα-Σμύρνη κυριαρχούν οι Έλληνες επιβάτες (48%) έναντι των ξένων (41%), ενώ το 8% είναι Έλληνες, που διαμένουν στο εξωτερικό.

Ποιοι είναι οι λόγοι, όμως, που ταξιδεύουν τόσο πολλοί Έλληνες και ξένοι στο τρίγωνο Αθήνα-Κων/πολη-Σμύρνη; Στην Πόλη για διασκέδαση και στη Σμύρνη για δουλειές. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία. Το 51% όσων πετούν από την Αθήνα στην Κων/πολη ταξιδεύει για λόγους αναψυχής, ενώ το 35% για δουλειές. Χωρίς, βεβαίως, το δεύτερο να αποκλείει το πρώτο.

Αντίθετα, το 41% των επιβατών που κατευθύνονται στη Σμύρνη ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους, ενώ το 46% για τουρισμό.

Το εντυπωσιακό είναι ότι όσοι ταξιδεύουν μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας φαίνεται πως έχουν κάνει το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»... σπίτι τους. Κι αυτό καθώς οι επιβάτες της γραμμής Αθήνα-Κων/πολη πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 5 ταξίδια, ενώ περισσότερα (έξι φορές τον χρόνο) κάνουν από το αεροδρόμιο της Αθήνας όσοι κατευθύνονται στη Σμύρνη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v