Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αυτοκίνητο: Αρχισε νέος γύρος μειώσεων στα ασφάλιστρα

Το «γερό ψαλίδι» που έχει πέσει από τις ασφαλιστικές σε όλες τις κατηγορίες συμβολαίων στον κλάδο του αυτοκινήτου. Τι αναμένουν παράγοντες του ασφαλιστικού κλάδου. Γιατί δεν φοβούνται «κανιβαλισμό» της αγοράς.

Αυτοκίνητο: Αρχισε νέος γύρος μειώσεων στα ασφάλιστρα

Λίγες μόλις ημέρες μετά την επιστροφή του κόσμου από τις καλοκαιρινές διακοπές του και ήδη έχουν ξεκινήσει από ορισμένες εταιρείες νέες μειώσεις τιμών στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων!

Η εξέλιξη αυτή μάλιστα δεν εξέπληξε τα στελέχη του κλάδου, τα οποία δήλωναν ήδη από τον Ιούλιο ότι η μείωση των τιμών από την αρχή της κρίσης είχε φτάσει γύρω στο 25%-30% και πως η τάση αυτή αναμενόταν να συνεχιστεί.

Και αν κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, πολιτική χαμηλών (στην πράξη υποτιμολογημένων) ασφαλίστρων ακολουθούσαν οι «μικρές» ελληνικές εταιρείες, σήμερα στο χορό των μειώσεων έχουν μπει ακόμη και... οι «καλύτερες οικογένειες».

Μάλιστα, είναι λάθος να ταυτίζονται τα μειωμένα τιμολόγια μόνο με τις πωλήσεις μέσω internet, ή μέσω τραπεζών, καθώς «γερό ψαλίδι» έχει πέσει σε όλες τις κατηγορίες των συμβολαίων.

Η αλήθεια είναι βέβαια, πως υπάρχουν λόγοι που θα δικαιολογούσαν κάποιες μειώσεις στα τιμολόγια, όπως για παράδειγμα η μείωση της συχνότητας των ατυχημάτων (λόγω της κρίσης, η κίνηση στους δρόμους είναι μικρότερη), ή μια σειρά άλλων θεσμικών εξελίξεων (π.χ. υποχρεωτική προπληρωμή των ασφαλίστρων), ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι κάποιες τουλάχιστον εταιρείες έχουν αρχίσει και το... παρακάνουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά τους.

Ορισμένοι επίσης μιλάνε για μια αναγκαία προσαρμογή τιμολογίων προς τα κάτω, προκειμένου οι εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες να διαφυλάξουν τα μερίδιά αγοράς τους από τις λεγόμενες ΕΠΥ (εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών που ουσιαστικά λειτουργούν στην Ελλάδα ως σημεία πώλησης ξένων ασφαλιστικών εταιρειών με έδρα κάποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης), οι οποίες ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια...

Από την άλλη πλευρά δεν λείπουν και οι πλέον ψύχραιμες φωνές, οι οποίες είναι αρκετά καθησυχαστικές.
«Μιλάμε για έναν υγιή ανταγωνισμό σε μια ασφαλιστική κατηγορία που πέρυσι έφερε ικανοποιητικά τεχνικά αποτελέσματα», σημείωσε γνωστός παράγοντας της αγοράς, ο οποίος πρόσθεσε:

«Δεν πιστεύω ότι θα δούμε πτωχευτικά ασφάλιστρα στο αυτοκίνητο, όπως στο παρελθόν. Ας μην ξεχνούμε πως αυτή τη φορά η εποπτική αρχή παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις και πέραν αυτού οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν έναν ακόμη λόγο για να διατηρήσουν την υγεία των ισολογισμών τους: τους απαιτούμενους ελέγχους που θα γίνουν ενόψει της υιοθέτησης του Solvency II από τον Ιανουάριο του 2016. Θέλω να πιστεύω πως μόλις αρχίσει να ανακάμπτει η κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους, θα δούμε και τις περισσότερες εταιρείες να ανεβάζουν τις τιμές».

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v