Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σούπερ Μάρκετ: Ολο και μικραίνει το καλάθι αγορών

Σύμφωνα με έρευνα της ΙΕΛΚΑ, ποσοστό 52% των ερωτηθέντων προτίθεται και τη φετινή χρονιά να μειώσει εκ νέου την αξία των αγορών του από το σούπερ μάρκετ. Το 30% θα τη διατηρήσει στα ίδια επίπεδα, ενώ το 18% θα την αυξήσει. Πού στρέφονται οι καταναλωτές.

Σούπερ Μάρκετ: Ολο και μικραίνει το καλάθι αγορών

Κοτόπουλο αντί για μοσχάρι, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντί για επώνυμα και «κυνήγι» προσφορών και εκπτώσεων. Αυτό είναι το νέο μοντέλο του Έλληνα καταναλωτή, που έχει αναδεχθεί από την 6ετή κρίση. Κάτι που έχει αποτυπωθεί και στη μηνιαία δαπάνη του μέσου καλαθιού του, η οποία έχει μειωθεί κατά 100 ευρώ.

Συγκεκριμένα, από 460 ευρώ που δαπανούσε μηνιαία το 2010 το μέσο νοικοκυριό σε είδη παντοπωλείου, το 2014 η δαπάνη αυτή υποχώρησε στα 380 ευρώ, ενώ αν επαληθευθούν οι εκτιμήσεις του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) για νέα μείωση 5% το 2015, τότε το μηνιαίο καλάθι περιορίστηκε πέρυσι στα 360 ευρώ.

Βέβαια παρά το γεγονός ότι η δαπάνη σε αξία των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου μειώθηκε, η δαπάνη ως ποσοστό επί των συνολικών αγορών των νοικοκυριών όχι μόνο έμεινε σταθερή αλλά και αυξήθηκε, έστω και οριακά. Το 2010 η δαπάνη σε είδη παντοπωλείου αντιστοιχούσε στο 23,5% των αγορών του μέσου νοικοκυριού, ενώ το 2014 στο 26%. Αυξήθηκε δηλαδή κατά 2,5 μονάδες.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την πρόσφατη ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ σε δείγμα 2.400 ατόμων απ' όλη τη χώρα, σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 Έλληνες (ποσοστό 52%) προτίθεται και τη φετινή χρονιά να μειώσει εκ νέου την αξία των αγορών του από το σούπερ μάρκετ, το 30% θα τη διατηρήσει στα ίδια επίπεδα και το 18% θα την αυξήσει.

Μεσοσταθμικά οι καταναλωτές δηλώνουν στην έρευνα ότι περιμένουν η δαπάνη τους στο σούπερ μάρκετ το 2016 να μειωθεί κατά 3,2%. Ποσοστιαία πτώση η οποία είναι συγκρατημένη από το «ψαλίδι» στις δαπάνες για αγορές μέσω των σούπερ μάρκετ των ετών 2012 (-9,1%) και 2013 (-5,9%), αλλά υψηλότερη από τις περικοπές του 2014 (-2,8%).

Συνολικά οι Έλληνες καταναλωτές έχουν μειώσει τη μηνιαία δαπάνη τους σε ήδη παντοπωλείου την 5ετία 2010-2014 κατά 17,4%, αν και η δαπάνη για τρόφιμα μειώθηκε μόνο κατά 14,8%.

Από την έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ προκύπτει επίσης πως:

-9 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν χρήματα μέσω προσφορών.

-Εκτιμάται ότι η αξιοποίηση προσφορών εκπτώσεων αντιστοιχεί στο 60% της μείωσης της δαπάνης που παρατηρείται.

-Το υπόλοιπο 40% αντιστοιχεί σε μεταβολή καταναλωτικών συνηθειών προς φθηνότερες εναλλακτικές προϊόντων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v