Τράπεζες: Τα «προγράμματα ανταμοιβής» αλλάζουν τον ανταγωνισμό

Τι προσφέρεται σε καταθέτες και κατόχους καρτών από τις τράπεζες. Πώς μπορεί ακόμα και να διπλασιαστεί η προσφερόμενη απόδοση στον πελάτη. Ποια δεδομένα δημιουργεί ευρύτερα στην αγορά η νέα αυτή τακτική.

Τράπεζες: Τα «προγράμματα ανταμοιβής» αλλάζουν τον ανταγωνισμό

Τα προγράμματα ανταμοιβής των τραπεζών προς τους καταθέτες και τους χρήστες πιστωτικών και χρεωστικών καρτών παίρνουν ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς όχι μόνο οδηγούν σε αξιοσημείωτες αποδόσεις, αλλά επιπλέον αποτελούν ισχυρό εργαλείο marketing για πλήθος γνωστών εταιρειών διαφόρων κλάδων.

«Υπάρχουν δύο πολύ σημαντικοί καταλύτες που έχουν επηρεάσει προς αυτή την κατεύθυνση κατά την τελευταία τριετία. Ο πρώτος αφορά τη δραστική συρρίκνωση των επιτοκίων καταθέσεων, με αποτέλεσμα οι πελάτες των τραπεζών να ζητούν συχνά… κάτι παραπάνω από τις φτωχές τρέχουσες προσφερόμενες αποδόσεις. Και ο δεύτερος αφορά την πολύ μεγαλύτερη διείσδυση των καρτών στις καθημερινές συναλλαγές των Ελλήνων πολιτών, μετά τα όσα συνέβησαν το πρώτο εξάμηνο του 2015.

Έτσι, το πρόγραμμα κινήτρων συγκεκριμένης τράπεζας οδηγεί σε περίπου διπλασιασμό της προσφερόμενης καταθετικής απόδοσης προς τους αποταμιευτές, καθώς τα οφέλη από τα δωρεάν κουπόνια αγορών πλησιάζουν σε αξία το ύψος των καταβαλλόμενων τόκων. Με τη διαφορά, ότι τα οφέλη από τα κουπόνια αγορών σε ευρεία σειρά καταστημάτων είναι αφορολόγητα, ενώ αντίθετα τα ποσά των εισπραττόμενων τόκων επιβαρύνονται αρχικά με συντελεστή 15% και στη συνέχεια ψαλιδίζονται περαιτέρω από την καταβολή της εισφοράς αλληλεγγύης».

Αυτά δήλωσε στο Euro2day.gr στέλεχος της αγοράς, συμπληρώνοντας πως αξιοσημείωτα οφέλη δεν προκύπτουν μόνο από τις καταθέσεις, αλλά και από τη χρήση των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών κάθε τράπεζας.

Το όφελος για τις τράπεζες είναι διπλό, γιατί αφ’ ενός αυξάνουν τον όγκο των συναλλαγών που γίνεται μέσω των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών τους (είσπραξη περισσότερων προμηθειών-συνδρομών, τόσο από τους κατόχους των καρτών, όσο και από τις επιχειρήσεις) και αφ’ ετέρου προσφέρουν οφέλη στους πελάτες τους, ενδυναμώνοντας τη σχέση συνεργασίας μαζί τους.

Από μια ματιά στις ιστοσελίδες των τραπεζών προκύπτει πως στα προγράμματα των τραπεζών συμμετέχουν δεκάδες γνωστές επιχειρήσεις από ευρύτατη σειρά κλάδων. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται super markets, γνωστότατα πολυκαταστήματα, πρατήρια βενζίνης, αλυσίδες αθλητικών ειδών, pet shops, όπως επίσης και μαγαζιά αθλητικών ειδών, επώνυμων ρούχων, καλλυντικών, ηλεκτρικών συσκευών και τεχνολογίας, παιδικής ένδυσης και υπόδησης.

Η γκάμα των επιχειρήσεων όμως συμπληρώνεται και από επιχειρήσεις άλλων κλάδων, όπως για παράδειγμα αεροπορικές εταιρείες, ασφαλιστικές, επιχειρήσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, ταξιδιωτικά γραφεία, ενοικιάσεις αυτοκινήτων-μοτοσικλετών, ιδιωτικές κλινικές και νοσηλευτικά κέντρα, θέατρα και βιβλιοπωλεία.

Οι προσφορές όμως μέσω των τραπεζών δεν περιορίζονται μόνο σε επίπεδο επιχειρήσεων, αλλά ενίοτε επεκτείνονται και σε συγκεκριμένα προϊόντα. Για παράδειγμα, τράπεζα αυξάνει τους εκπτωτικούς πόντους που δίνει στους πελάτες της, αν αυτοί αγοράσουν από συγκεκριμένη αλυσίδα ειδικές κατηγορίες προϊόντων.

Ειδικές εκπτώσεις μπορεί επίσης να δίδονται κατά διαστήματα, σε περιπτώσεις αγορών συγκεκριμένων βιβλίων, ή εισιτηρίων συγκεκριμένων θεατρικών παραστάσεων.

Η ουσία είναι ότι οι τράπεζες έχουν μπει μέσω των προγραμμάτων παροχών τους αποφασιστικά στο μοίρασμα της πίτας πολλών και μεγάλων κλάδων της οικονομίας, αποτελώντας πλέον ένα πολύ ισχυρό εργαλείο marketing για όσους ομίλους επιχειρούν να διευρύνουν τα μερίδιά τους στην αγορά.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v