Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ψάρια: Ελληνική αντεπίθεση στην τουρκική ηγεμονία

Με ποιες κινήσεις οι ελληνικές επιχειρήσεις θα επιχειρήσουν να ανακτήσουν τα χαμένα μερίδια αγοράς από τους Τούρκους ανταγωνιστές τους. Πώς επιδρά η πώληση-αναδιάρθρωση των ομίλων Νηρέα και Σελόντα. Τα σχέδια του ΕΛΟΠΥ.

Ψάρια: Ελληνική αντεπίθεση στην τουρκική ηγεμονία

«Η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης των μεγάλων εταιρειών θα δώσει ένα επιπλέον μήνυμα στόχευσης του κλάδου στην κερδοφόρο ανάπτυξη. Η διαδικασία της αναδιάρθρωσης απέδειξε πως η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια είναι ιδιαίτερα ελκυστική για επενδύσεις από διεθνή funds. Εξάλλου όλες οι εταιρείες -μικρές, μεσαίες ή μεγάλες- έχουν αποδείξει έμπρακτα ότι στηρίζουν την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια, αναλαμβάνοντας ρίσκα, επενδύοντας σε Ελλάδα και εξωτερικό και αναπτύσσοντας συνεχώς τις εμπορικές τους δραστηριότητες».

Αυτά δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Απόστολος Τουραλιάς, πρόεδρος της Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ, αντιπροσωπεύει το 80% της συνολικής παραγωγής μέσω 21 εταιρειών), συμπληρώνοντας πως «παραμένουμε προσηλωμένοι στον στόχο για την επίτευξη μοντέλου αειφόρου ανάπτυξης παραγωγής με ρυθμό τουλάχιστον 4% ετησίως και τη βελτίωση των όρων εμπορίας των προϊόντων των μελών της οργάνωσης, έτσι ώστε να ανταποκριθούμε στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα μεσογειακής υδατοκαλλιέργειας και να ανακτήσουμε τα μερίδια αγοράς που απωλέσαμε τα τελευταία χρόνια».

Η ουσία είναι πως λόγω των οικονομικών προβλημάτων των μεγάλων εγχώριων ομίλων (αλλά και άλλων παραγόντων, όπως οι κρατικές επιδοτήσεις προς τους Τούρκους ανταγωνιστές), η ελληνική παραγωγή έχασε την πρώτη θέση, περιοριζόμενη στις 110 χιλιάδες τόνους ετησίως, έναντι 150 χιλιάδων τόνων της Τουρκίας.

Η είσοδος της Amerra στην ελληνική αγορά (πέραν της Ανδρομέδα, βρίσκεται ένα βήμα πριν την απόκτηση των Νηρέα-Σελoντα) αναμένεται να εξυγιάνει χρηματοοικονομικά τους δύο μεγαλύτερους παραγωγούς της χώρας, να δημιουργήσει σημαντικές συνέργειες και να αναβαθμίσει την παραγωγικότητά τους μέσα από επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

«Οι μικρότερες εταιρείες διαθέτουν σήμερα κατά κανόνα ισχυρότερους ισολογισμούς και για τον λόγο αυτό είναι ανθεκτικές στην τρέχουσα επιθετική τιμολογιακή πολιτική των τουρκικών εταιρειών, οι οποίες διψούν για συνάλλαγμα», δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας του κλάδου, συμπληρώνοντας: «Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως οι αντοχές τους είναι αστείρευτες, μέσα σε ένα περιβάλλον τόσο χαμηλών διεθνών τιμών.

Αντίθετα, επιβάλλεται να γίνουν σημαντικά πράγματα από την Πολιτεία και τις εταιρείες, προκειμένου να αναβαθμιστεί περαιτέρω η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής παραγωγής».

Ήδη, ο ΕΛΟΠΥ έχει ολοκληρώσει το σύνολο των ερευνών στις κύριες αγορές μέχρι επίπεδο καταναλωτή και με βάση τα ευρήματα που προέκυψαν, κατάρτισε το brand strategy του «Fish from Greece - Ελληνικό Ψάρι». Βρίσκεται, επίσης, στο τελευταίο στάδιο ολοκλήρωσης του ιδιωτικού προτύπου πιστοποίησης, έτσι ώστε να αποκτήσει υπεραξία το προϊόν και να διασφαλιστεί η αναγνωρισιμότητα και η αποδοχή του brand στις διεθνείς αγορές.

Παράλληλα, σημαντικά είναι τα αιτήματα του κλάδου προς την Πολιτεία, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται η ολοκλήρωση της χωροταξικής οργάνωσης των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας με την έγκριση των ΠΟΑΥ (Περιοχές Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών).

«Η ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι η 15η Νοεμβρίου του 2019 και μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί κανένα προεδρικό διάταγμα για την ίδρυση, παρά το ότι υπάρχουν πέντε ώριμες μελέτες. Η ολοκλήρωση και η έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων για την ίδρυση 25 περιοχών οργανωμένης ανάπτυξης πρέπει να γίνει άμεσα και εμπρόθεσμα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τουραλιάς.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v