Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τροπολογία ΥΠΟΙΚ για μετατάξεις δημοσίων υπαλλήλων και εξόφληση οφειλών

Στόχος των αλλαγών είναι η επιτάχυνση της ολοκλήρωσης των συγκεκριμένων διοικητικών πράξεων.

Τροπολογία ΥΠΟΙΚ για μετατάξεις δημοσίων υπαλλήλων και εξόφληση οφειλών

Νέα διαδικασία όσον αφορά στην κάλυψη της δαπάνης μισθοδοσίας του αποσπώμενου ή μετατασσόμενου προσωπικού στο πλαίσιο ή κατά παρέκκλιση του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, καθώς και της δαπάνης μισθοδοσίας που προκαλείται από το διορισμό των μονίμων και την πρόσληψη των Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ) υπαλλήλων του Δημοσίου και των νομικών προσώπων, των οποίων η μισθοδοσία βαρύνει απευθείας τον τακτικό προϋπολογισμό καθιερώνει τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών η οποία κατατέθηκε στο φορολογικό νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της νέας διάταξης στόχος των αλλαγών είναι η επιτάχυνση της ολοκλήρωσης των συγκεκριμένων διοικητικών πράξεων. Ορίζεται ότι «κατά την έναρξη του οικονομικού έτους για τις περιπτώσεις αποσπάσεων ή μετατάξεων προσωπικού μεταξύ φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, ο Υπουργός Οικονομικών θα παρέχει βεβαίωση ύπαρξης πίστωσης στον τακτικό προϋπολογισμό και στη συνέχεια οι αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες θα βεβαιώνουν ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την ύπαρξη πρόβλεψης στον προϋπολογισμό επί των σχετικών πράξεων. Μετά την ολοκλήρωση των εν λόγω πράξεων, η προκαλούμενη δαπάνη, εφόσον αυτό απαιτείται, αντιμετωπίζεται με μείωση της πίστωσης ειδικού Αναλυτικού Λογαριασμού Εξόδου (ΑΛΕ) του προϋπολογισμού του Ειδικού Φορέα "Γενικές Κρατικές Δαπάνες" του Υπουργείου Οικονομικών και αύξηση των αντίστοιχων πιστώσεων μισθοδοσίας ή επιχορήγησης των φορέων υποδοχής με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Η περ. β' της παρ.2 του άρθρου 12 του π.δ. 80/2016 (Α' 145) δεν εφαρμόζεται. Για την κάλυψη της δαπάνης μισθοδοσίας υπαλλήλων που μετατάσσονται ή αποσπώνται από φορείς Γενικής Κυβέρνησης σε άλλους φορείς Γενικής Κυβέρνησης που δεν επιχορηγούνται από τον τακτικό προϋπολογισμό γενικά ή ειδικά για μισθοδοσία, προβλέπεται η δυνατότητα επιχορήγησης των φορέων υποδοχής από διακριτό ΑΛΕ. Η εν λόγω επιχορήγηση αφορά αποκλειστικά και μόνο το οικονομικό έτος διενέργειας της απόσπασης ή της μετάταξης.

Αντίθετα, η κάλυψη δαπανών μισθοδοσίας στην περίπτωση αποσπάσεων ή μετατάξεων από φορείς εκτός σε φορείς εντός Γενικής Κυβέρνησης δεν είναι δυνατή. Κατ' εξαίρεση, με τη διαδικασία αυτή καλύπτεται η δαπάνη μισθοδοσίας α) των αποφοίτων της ΕΣΔΔΑ που εντάσσονται στο ΕΣΚ και αποσπώνται ή μετατάσσονται από φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης σε φορείς εντός γενικής κυβέρνησης και β) των υπαλλήλων που αποσπώνται από φορείς εκτός γενικής κυβέρνησης σε φορείς εντός γενικής κυβέρνησης για συνυπηρέτηση στο εσωτερικό. Στην περίπτωση αποσπάσεων ή μετατάξεων από φορείς εντός σε φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης, η προκαλούμενη δαπάνη αντιμετωπίζεται από ίδιους πόρους του φορέα υποδοχής. Κατ' εξαίρεση, στο πλαίσιο της ανωτέρω διαδικασίας και μόνο στην περίπτωση που η προκαλούμενη δαπάνη δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από ίδιους πόρους του φορέα υποδοχής, η δαπάνη μισθοδοσίας καλύπτεται με αύξηση της επιχορήγησης των φορέων υποδοχής α) στην περίπτωση αποσπάσεων από φορείς εντός γενικής κυβέρνησης σε φορείς εκτός γενικής κυβέρνησης για συνυπηρέτηση στο εσωτερικό και β) στην περίπτωση αποσπάσεων ή μετατάξεων από φορείς εντός γενικής κυβέρνησης σε φορείς εκτός γενικής κυβέρνησης για αποδεδειγμένα ιδιαίτερα σοβαρούς λόγους υγείας ύστερα από γνωμοδότηση της Κεντρικής Επιτροπής Κινητικότητας σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4440/2016».

Με άλλες διατάξεις της τροπολογίας:

1. Επανασυνιστάται, υπό την οριζόμενη σύνθεση, η Επιτροπή Στρατηγικής για την αντιμετώπιση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και της χρηματοδότησης της διάδοσης όπλων μαζικής καταστροφής, η οποία είχε καταργηθεί με την παρ.2 του άρθρου 54 του ν.4557/2018.

2. Ορίζεται ότι, κατά την ηλεκτρονική διακίνηση δικαιολογητικών, ως πρωτότυπα δικαιολογητικά για τον έλεγχο, την εκκαθάριση και εξόφληση / τακτοποίηση των δαπανών του Δημοσίου, νοούνται τα περιλαμβανόμενα στον προβλεπόμενο από την κείμενη νομοθεσία ηλεκτρονικό φάκελο.

3. Τροποποιείται - συμπληρώνεται η παρ. 1 του άρθρου 4Α της με αριθμό οικ.02/11-6-2013 κ.υ.α., σχετικά με την ειδική διαχείριση του μεταβιβαζόμενου ενεργητικού και παθητικού της ΕΡΤ ΑΕ, που καταργήθηκε με το ν. 4324/2013 στα εξής κατά βάση σημεία: 

- παρατείνεται αναδρομικά από τη λήξη του (29-4-2019) και μέχρι 31- 12-2020 με δυνατότητα περαιτέρω παράτασης το έργο του ειδικού διαχειριστή του συνόλου των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού της ΕΡΤ ΑΕ και των θυγατρικών της, δύναται να παρατείνονται για το ίδιο ως άνω χρονικό διάστημα οι συμβάσεις εργασίας του προσωπικού της παραγράφου 3 του ανωτέρω άρθρου (συνεργάτες του ειδικού διαχειριστή),

-καταργείται η συσταθείσα με την παρ. 10 του ν.4173/2013 Ειδική Επιτροπή Ελέγχου των οικονομικών στοιχείων της ειδικής διαχείρισης της ΕΡΤ ΑΕ και των θυγατρικών της (προβλέπεται καταβολή αποζημίωσης σε μέλη της).

4. Ορίζονται, ως μη δημόσιες συμβάσεις και εξαιρούνται της κείμενης νομοθεσίας για την ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, και οι συμβάσεις προπαρασκευαστικών, βοηθών και συνοδών έργων, οι οποίες συνάπτονται από φορείς του δημόσιου τομέα, για την προπαρασκευή, υποστήριξη, εξυπηρέτηση, παρακολούθηση και υλοποίηση δωρεών αγαθών ή υπηρεσιών ή έργων από ιδιώτες προς τους δημόσιους αυτούς φορείς. (Μεταξύ των εξαιρέσεων είναι η μη καταβολή τελών χαρτοσήμου και φόρου δωρεών).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v