Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φρυδάκης: Τα σχέδια του ΟΠΑΠ για τις ηλεκτρονικές πληρωμές

Γιατί ο ΟΠΑΠ αποφάσισε να επεκταθεί στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών; Πως ακριβώς «κουμπώνει» το δίκτυο καταστημάτων με τις εν λόγω υπηρεσίες; Τι λέει ο CEO των θυγατρικών Tora Wallet και Tora Direct.

Φρυδάκης: Τα σχέδια του ΟΠΑΠ για τις ηλεκτρονικές πληρωμές

Ένα νέο ηλεκτρονικό πορτοφόλι, το οποίο θα συνδέεται με τραπεζικό λογαριασμό και κάρτα ώστε να επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν συναλλαγές σε οποιοδήποτε POS θα παρουσιάσει ο ΟΠΑΠ τους πρώτους μήνες του 2020, όπως υποστηρίζει ο κ. Κωνσταντίνος Φρυδάκης διευθύνων σύμβουλος των θυγατρικών Tora Wallet και Tora Direct.

Όπως εξηγεί, ο ΟΠΑΠ αποφάσισε να επεκταθεί στις ηλεκτρονικές πληρωμές προκειμένου να αξιοποιήσει το τεράστιο πελατολόγιο και το πολύ μεγάλο δίκτυο των περίπου 3.000 πιστοποιημένων πρακτορείων.

Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Φρυδάκη.

Γιατί ο OΠΑΠ αποφάσισε να επεκταθεί στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών; Πως ακριβώς «κουμπώνει» το δίκτυο καταστημάτων του ομίλου με τις υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών;

Ο χώρος των πληρωμών γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο αλλά και Ευρωπαϊκό επίπεδο, βοηθούμενος και από το κανονιστικό πλαίσιο το οποίο επέτρεψε την είσοδο νέων παικτών με το σκεπτικό της ενίσχυσης του ανταγωνισμού, της εμφάνισης καινοτόμων υπηρεσιών και τελικά την ευκολότερη από κάθε άποψη πρόσβαση του πολίτη στις υπηρεσίες πληρωμών.

Έτσι βλέπουμε εταιρείες που δεν δραστηριοποιούνταν παραδοσιακά στο χώρο αυτό, να τοποθετούνται πλέον δυναμικά στο «οικοσύστημα» των πληρωμών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Apple, η Amazon και το Facebook, οι οποίοι έχουν ήδη κάνει τέτοια βήματα στοχεύοντας στην περαιτέρω αξιοποίηση του τεράστιου πελατολογίου τους και την γνώση τους για τον πελάτη.

Αντίστοιχα, έχουν κινηθεί εταιρείες από το χώρο των τυχερών παιγνίων στην Ευρώπη, με αιχμή του δόρατος κυρίως το μεγάλο δίκτυο λιανικής που διαθέτουν και το οποίο έχει χαρακτηριστικά όπως διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, εύκολη πρόσβαση, κ.α.. Εμείς σήμερα διαθέτουμε περίπου 3.000 πιστοποιημένα πρακτορεία μέσω των οποίων παρέχουμε τις υπηρεσίες της tora και αυτό το δίκτυο σε συνδυασμό με την αξιοπιστία του OΠΑΠ είναι σημαντικό ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Ποιες υπηρεσίες παρέχετε μέχρι τώρα μέσω των tora Wallet και tora Direct; Ποιες νέες υπηρεσίες σχεδιάζετε και μέχρι που θα φτάσετε;. Για παράδειγμα, σκέφτεστε να εκδώσετε και χρεωστική κάρτα;

Η tora Direct είναι μια εμπορική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην διάθεση αερόχρονου για κινητά και άλλα προϊόντα προπληρωμένης αξίας. H tora Wallet είναι ένα Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Χρήματος αδειοδοτημένο από την Τράπεζα της Ελλάδος για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικού χρήματος και πληρωμών.

Σήμερα, μέσω του brand tora θέλουμε να καταστήσουμε γνωστές στο ευρύ κοινό σειρά υπηρεσιών διευκόλυνσης - «convenience services» όπως έχει επικρατήσει να λέγονται - τις οποίες ο καταναλωτής θέλει να κάνει εύκολα και γρήγορα, νιώθοντας παράλληλα ασφάλεια και σιγουριά, αφού οι περισσότερες εμπεριέχουν κάποια οικονομική συναλλαγή. Έτσι διαθέτουμε ήδη υπηρεσίες πληρωμής λογαριασμών ιδιωτικών και δημόσιων οργανισμών, μεταφοράς χρημάτων σε όλη την Ελλάδα, αερόχρονο για όλους τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, ενώ ετοιμαζόμαστε και για τις ψηφιακές μας υπηρεσίες μέσω εφαρμογής για smartphones.

Η εν λόγω εφαρμογή αποτελεί ένα ηλεκτρονικό πορτοφόλι με το δικό του IBAN αριθμό και όπως κι εσείς αναφέρετε, θα συνοδεύεται και από χρεωστική κάρτα που θα επιτρέπει στον χρήστη να κάνει συναλλαγές παντού όπου γίνονται δεκτές κάρτες. Παράλληλα σχεδιάζουμε μερικές καινοτομίες για την εφαρμογή μας τις οποίες και θα δείτε όταν ξεκινήσουμε την διάθεση της υπηρεσίας τους πρώτους μήνες του 2020. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι διαθέτουμε μια σειρά Β2Β υπηρεσιών. και στις αρχές του χρόνου θα παρέχουμε μια νέα υπηρεσία που θα απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ποιούς θεωρείτε ανταγωνιστές σας στην αγορά ηλεκτρονικών πληρωμών; Για παράδειγμα, είναι ανταγωνιστής σας η Revolut; Σε ποια σημεία διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό;

Στις σημερινές συνθήκες της αγοράς, που η καινοτομία «τρέχει» γρήγορα και οι επιλογές των καταναλωτών – μαζί με τις προτιμήσεις τους – αλλάζουν από μέρα σε μέρα, ανταγωνιστής μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε. Θα έχετε φαντάζομαι διαβάσει για την πρόσφατη δραστηριοποίηση της Uber στην αγορά των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και να είστε σίγουρος ότι όταν δημιουργήθηκε η εν λόγω εταιρεία, κανείς παίκτης του χρηματοοικονομικού χώρου δεν την θεώρησε ανταγωνιστή.

Σημασία έχει, η υπηρεσία την οποία διαθέτεις, να καλύπτει καλύτερα από άλλους συγκεκριμένες ανάγκες των πελατών. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε με κάθε υπηρεσία μας στην tora. Πώς θα ανταγωνιστούμε διεθνείς παίκτες που μεταξύ άλλων χωρών θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα; Με αυτό που ονομάζω «τοπικές» λειτουργίες. Λειτουργίες που αφορούν στον εν Ελλάδι καταναλωτή, που αφορούν στην καθημερινότητά του, που μπορεί να κάνει στην γειτονιά του ή και ηλεκτρονικά από το σπίτι του αλλά με την οικειότητα, σιγουριά και ευκολία που προσφέρει ο OΠΑΠ.

Πιστεύετε πως η πορεία των ηλεκτρονικών πληρωμών στη χώρα είναι η αναμενόμενη; Δεν υπάρχουν σημάδια κάμψης μετά την έκρηξη που συνδέθηκε με την επιβολή των capital controls;

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έδειξαν αλματώδη ανάπτυξη μετά τα capital controls. Αυτό όμως ήταν αναμενόμενο, εφόσον ξεκινούσαμε από μια πολύ χαμηλή βάση. Σήμερα, είμαστε σε πολύ καλύτερη θέση αλλά σε απόλυτα μεγέθη συνεχίζουμε να είμαστε από τους ουραγούς στην Ευρώπη, όπως επισημαίνετε.

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές λείπουν ακόμα από την καθημερινότητα του καταναλωτή στην Ελλάδα. Ενώ έχουμε από τα μεγαλύτερα ποσοστά κατοχής κινητών τηλέφωνων, διστάζουμε να τα χρησιμοποιήσουμε για συναλλαγές. Δεν νομίζω ότι φταίνε οι καταναλωτές… ακόμα δεν έχουν δοθεί υπηρεσίες που να διευκολύνουν την καθημερινότητα του καταναλωτή, να έχουν το σωστό μίγμα ψηφιακών υπηρεσιών αλλά με πραγματική εξυπηρέτηση, να «δένουν» τον ψηφιακό και τον φυσικό κόσμο, διευκολύνοντας τον καθένα και όχι μόνο τους «techies».

Επίσης ο Έλληνας καταναλωτής συναλλάσσεται στο περίπτερο, στο φούρνο, στο επίπεδο της γειτονιάς. Λίγα πράγματα έχουν γίνει για να προωθηθούν αποτελεσματικά οι ηλεκτρονικές συναλλαγές σε αυτό το επίπεδο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v