Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΡΑΕ: Μόνο για τρεις μήνες η παραμονή στην καθολική υπηρεσία ρεύματος

Ανώτατο όριο προτείνει η ΡΑΕ στο ΥΠΕΝ. Διακοπή ηλεκτροδότησης για τους πελάτες που δεν πληρώνουν και υποχρέωση διευθέτησης των οφειλών για την αναζήτηση άλλου προμηθευτή. Οι εξαιρέσεις.

ΡΑΕ: Μόνο για τρεις μήνες η παραμονή στην καθολική υπηρεσία ρεύματος

Πρόταση αναμόρφωσης του πλαισίου που διέπει τη λειτουργία της καθολικής υπηρεσίας ηλεκτρικής ενέργειας, με σκοπό την απομάκρυνση των συστηματικών κακοπληρωτών, καταθέτει στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ολομέλεια της ΡΑΕ αποφάσισε χθες τη γνωμοδότηση μέτρων προκειμένου η καθολική υπηρεσία να ανακτήσει τον ρόλο για τον οποίο θεσπίστηκε, αλλά και για να «ξεσκαρτάρει» το πελατολόγιο των 135.000, με τεράστιο μέρος εξ αυτών να θεωρούνται μπαταχτσήδες.

Έτσι, η Αρχή προτείνει την καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου παραμονής το οποίο δεν θα ξεπερνά τους τρεις μήνες. Από το όριο αυτό εξαιρούνται οι «ευάλωτοι πελάτες» για τους οποίους δεν επιτρέπεται η διακοπή ρεύματος τους μήνες Νοεμβρίου - Μαρτίου και Ιουλίου - Αυγούστου καθώς και τα άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, για τα οποία η απαγόρευση αποκοπής φορτίου ισχύει όλους τους μήνες του χρόνου.

Σύμφωνα επίσης με πηγές της ΡΑΕ, όσοι έχουν μεταπέσει στην καθολική υπηρεσία και δεν είναι συνεπείς στην πληρωμή των λογαριασμών ρεύματος, αφήνουν δηλαδή ανεξόφλητες οφειλές στο διάστημα της τρίμηνης παραμονής τους, τότε θα διακόπτεται η παροχή ηλεκτροδότησης. Για να αλλάξει προμηθευτή ο πελάτης καθολικής υπηρεσίας, θα πρέπει να έχει αποπληρώσει ή να διακανονίσει τις οφειλές του.

Υπενθυμίζεται ότι η μετάπτωση οικιακών καταναλωτών στην καθολική υπηρεσία γίνεται στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο προηγούμενος προμηθευτής έχει προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης παροχής ρεύματος και άρσης εκπροσώπησής του.

Επιπλέον, η Αρχή εισηγείται την αναμόρφωση και του πλαισίου που θέτει τους όρους ανάληψης της παροχής καθολικής υπηρεσίας, όταν ο διαγωνισμός αποβαίνει άγονος. Προτείνει οι πέντε μεγαλύτεροι προμηθευτές να αναλαμβάνουν από κοινού και όχι εκ περιτροπής την καθολική υπηρεσία, μοιράζοντας το πελατολόγιό της ανάλογα με την οικονομική επιφάνεια της κάθε εταιρείας. Μάλιστα, πληροφορίες λένε ότι για τον σκοπό αυτό θα δημιουργηθεί ένας μηχανισμός παρακολούθησης από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Υπενθυμίζεται ότι χθες το Euro2day.gr είχε αποκαλύψει την έκρηξη των πελατών της καθολικής υπηρεσίας από 110.000 που ήταν τον Νοέμβριο σε 135.000 σήμερα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v