Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας η σύγκριση των τιμών στα σούπερ μάρκετ

Ενεργοποιήθηκε η εφαρμογή e-καταναλωτής του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Ποια σούπερ μάρκετ θα αναρτούν καθημερινά τις τιμές σε πάνω από 1.000 προϊόντα.

Μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας η σύγκριση των τιμών στα σούπερ μάρκετ

Τη δυνατότητα να συγκρίνουν τις τιμές λιανικής των σούπερ μάρκετ έχουν από σήμερα οι καταναλωτές, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-καταναλωτής (https://play.google.com/store/apps/details?id=okaa.ekatanalotis.gr) που δημιούργησε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).

Τα αποκαλυπτήρια της πλατφόρμας έγιναν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου στις εγκαταστάσεις του ΟΚΑΑ και θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή είναι διαθέσιμη από σήμερα για τους χρήστες λογισμικού Android, ενώ για το IOS η πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί τη Δευτέρα.

Στην πρώτη φάση της λειτουργίας της, οι καταναλωτές μπορούν να βλέπουν καθημερινά τις τιμές πώλησης στα σούπερ μάρκετ για πάνω από 1.000 κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που η ΕΛΣΤΑΤ εντάσσει στο αποκαλούμενο «καλάθι της νοικοκυράς», να δημιουργούν το δικό τους καλάθι αγορών και να βλέπουν σε ποιο σούπερ μάρκετ το συγκεκριμένο καλάθι είναι φθηνότερο.

Αυτή τη στιγμή, καθημερινώς θα αποστέλλουν τιμές στην πλατφόρμα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος» «My Market», «Μασούτης» «Lidl» και το ηλεκτρονικό κατάστημα «e-fresh». Στο επόμενο διάστημα θα προστεθούν και άλλα καταστήματα καθώς και κωδικοί, με απώτερο στόχο όλη η αγορά να αναρτά τις τιμές στην πλατφόρμα.

Επίσης σε δεύτερο χρόνο, θα αναρτώνται και οι τιμές των καυσίμων καθώς και αυτές του χονδρεμπορίου.

Όπως ανάφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης κατά τη διάρκεια παρουσίασης της πλατφόρμας, «είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι διότι φτιάξαμε σε ελάχιστο χρόνο ένα πραγματικά χρήσιμο εργαλείο» τονίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στην αγορά, δίνοντας πολλές δυνατότητες στους καταναλωτές.

Πέρα από τη δυνατότητα της σύγκρισης των τιμών για τους καταναλωτές, συνέχισε ο ίδιος, με το νέο αυτό ψηφιακό εργαλείο ενισχύεται και ο ανταγωνισμός στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα οι αρμόδιες αρχές, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα μπορεί εύκολα να διαπιστώνει αν υπάρχει εναρμόνιση τιμών. «Θα μπορούμε να κάνουμε ελέγχους για καρτέλ και σε αυτό το θέμα είμαστε αμείλικτοι» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκο Παπαθανάση, το συγκεκριμένο εργαλείο είναι το πλέον προηγμένο στην Ευρώπη και παράλληλα με το όφελος για τους καταναλωτές, η πολιτεία θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να έχει πλήρη εικόνα για τις τιμές στην αγορά.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Πάνος Σταμπουλίδης, σημείωσε ότι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις συμμετέχουν αυτοβούλως στη διαδικασία ενημέρωσης της πλατφόρμας με την παροχή σε καθημερινή βάση των τιμών στα προϊόντα που περιλαμβάνει (η πλατφόρμα), ενέργεια που ενισχύει τη διαφάνεια στην αγορά.

Ο ίδιος ανέφερε ότι εκτός από τα καύσιμα στο επόμενο διάστημα θα αναρτώνται και οι τιμές των σχολικών ειδών, ενώ πέρα από τις τιμές, μέσω της πλατφόρμας η οποία θα είναι συνδεδεμένη και με τη γραμμή καταγγελιών 1520, οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται και για μια σειρά χρηστικά θέματα, όπως για παράδειγμα το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v