Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερχεται δοκιμασία για τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές

Το κλείσιμο χιλιάδων καταστημάτων θέτει νέες προκλήσεις για τον κλάδο. Οι κινήσεις για παροχή δωρεάν υπηρεσιών και οι πονοκέφαλοι. Το μοντέλο παράτασης των πληρωμών της Κύπρου και τα αιτήματα γαλλικών και ιταλικών εταιρειών.

Ερχεται δοκιμασία για τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές

Σε τεντωμένο σκοινί λειτουργούν πλέον τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών, με την ανησυχία των διοικήσεων να επικεντρώνεται στις υποδομές της σταθερής τηλεφωνίας, οι οποίες έχουν και μικρότερα περιθώρια «έξυπνης διαχείρισης» σε σχέση με τα δίκτυα κινητής.

Οι διοικήσεις των εταιρειών κάνουν λόγο για «πρωτόγνωρες συνθήκες» και για «αχαρτογράφητα ύδατα» αφού είναι η πρώτη φορά που ολόκληρη η χώρα, ο δημόσιος αλλά και ο ιδιωτικός τομέας, καλείται να εργαστεί εξ αποστάσεως ή να παραμείνει στο σπίτι, την ίδια στιγμή που χιλιάδες παιδιά είναι, επίσης, μέσα στα σπίτια αφού τα σχολεία είναι κλειστά.

Σήμερα, όπως φαίνεται, θα δοκιμαστούν οι αντοχές των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, καθώς είναι η πρώτη ημέρα που είναι κλειστά και όλα τα εμπορικά καταστήματα, πλην των γνωστών εξαιρέσεων (φούρνοι, σουπερμάρκετ, κ.λπ).

Στην αγορά, οι απόψεις για τη στάση της κυβέρνησης και των εταιρειών διίστανται. Κάποιοι θεωρούν πως θα μπορούσαν να γίνουν άλλες ρυθμίσεις, όπως παράταση στην πληρωμή λογαριασμών τηλεφώνου (όπως έγινε π.χ. στην Κύπρο από τη Cyta) κ.α. καθώς και πιο γενναίες προσφορές. Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν πως με τα δίκτυα να λειτουργούν υπό πίεση δεν είναι δυνατόν να επιδοτείται η περαιτέρω επιβάρυνσή τους.

Την Παρασκευή, η διοίκηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ζήτησε από τους παρόχους να προχωρήσουν σε προσφορές. Τη Δευτέρα, λίγες ώρες πριν πραγματοποιηθεί συνάντηση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυρ. Πιερρακάκη με τις διοικήσεις των παρόχων, δημοσιοποιήθηκε αντίστοιχη επιστολή του τελευταίου που επίσης ζητούσε παροχές.

Ομως κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε αντιληπτό πως δεν είναι δυνατόν να προσφέρονται αφειδώς δωρεάν υπηρεσίες που θα επιβαρύνουν περισσότερο τα ήδη «φορτωμένα» δίκτυα. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι ζητούν λελογισμένη χρήση των υποδομών, με ανακοινώσεις για πιθανά προβλήματα στην πρόσβαση ορισμένων υπηρεσιών ψυχαγωγίας που «φορτώνουν» τα δίκτυα, από το Netflix μέχρι το Facebook.

Στην αγορά φέρνουν τα παραδείγματα της Ιταλίας, της Γαλλίας κ.α., που οι εταιρείες προχώρησαν σε εκκλήσεις και παρεμβάσεις ώστε να μη γίνεται κατάχρηση των δικτύων. Ακόμα και στη Βρετανία, πανίσχυροι όμιλοι προσπαθούν να κρατήσουν όρθια τα δίκτυά τους εν μέσω του τεράστιου φόρτου που δημιουργεί η ανάγκη τηλεργασίας. Χθες δεν τα κατάφεραν και σημειώθηκαν σοβαρά προβλήματα σε όλους τους παρόχους, όπως μετέδωσε ο βρετανικός Τύπος.

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έσπευσε να δημοσιοποιήσει, μετά την προχθεσινή συνάντηση, δεκάλογο ορθής χρήσης των τηλεπικοινωνιακών δικτύων. Ταυτόχρονα, οι προσφορές στις οποίες προχωρούν οι εταιρείες, με πρώτη την Cosmote, κινούνται στη λογική της λελογισμένης χρήσης (αν και η διοίκηση της τελευταίας ανακοίνωσε και δωρεάν data 15 Gb για 30 ημέρες). Η Cosmote προσφέρει μέσω YouTube και το Cosmote History HD.

Και η διοίκηση της Forthnet ανακοίνωσε πως από την Παρασκευή επεκτείνει για ένα μήνα τη δυνατότητα απεριόριστων κλήσεων και προς κινητά σε όσους συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας δεν είχαν ήδη αυτή την παροχή. Επιπλέον, όσοι ιδιώτες συνδρομητές δεν είχαν πρόσβαση στο κινηματογραφικό περιεχόμενό της, θα μπορούν να βλέπουν δωρεάν για ένα μήνα τα κανάλια Novacinema.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v