Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι 10 εντολές της TUI για την επαναλειτουργία ξενοδοχείων

Τα μέτρα του γερμανικού ταξιδιωτικού ομίλου που συνιστούν πρόκριμα για τα πρωτόκολλα. Επιβάλλει ενιαίους κανόνες σε όλα τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και επιθεωρήσεις από ανεξάρτητη εταιρεία. Μειώνεται, αλλάζει, αλλά δεν καταργείται ο μπουφές στα εστιατόρια.

Οι 10 εντολές της TUI για την επαναλειτουργία ξενοδοχείων

Τους κανόνες του παιχνιδιού για την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων το φετινό καλοκαίρι επιβάλλει, επί της ουσίας, ο γερμανικών συμφερόντων ταξιδιωτικός όμιλος TUI.

Η παρέμβαση του γερμανικού ομίλου (σ.σ. ο οποίος έλαβε κρατικά κεφάλαια διάσωσης ύψους 1,8 δισ. από το γερμανικό δημόσιο τον Μάρτιο) αφορά το σύνολο των ξενοδοχείων που ελέγχει άμεσα ή έμμεσα μέσω των ξενοδοχειακών του αλυσίδων (brands) σε πολλές χώρες. Γίνεται, ωστόσο, σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα τα υγειονομικά πρωτόκολλα επαναλειτουργίας των ελληνικών ξενοδοχείων. Διαδικασία η οποία εξελίχθηκε με αμφιλεγόμενο τρόπο το τελευταίο διάστημα, με ένα γαϊτανάκι προσχεδίων να πηγαινοέρχεται μεταξύ Υπουργείου Τουρισμού, Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), με διαρροές από τον υπ. Τουρισμού σε κομματική διαδικτυακή εκδήλωση της νεολαίας της Ν.Δ, με βασικά -σχεδόν κλειδωμένα- μέτρα να ανατρέπονται αιφνιδιαστικά στις διαδρομές μεταξύ των τεσσάρων παραληπτών, αλλά και θερμές τηλεδιασκέψεις στο παρά πέντε της οριστικοποίησής τους.

Με σχετικές ανακοινώσεις του από το στρατηγείο του στο Ανόβερο, ο γερμανικός όμιλος δημοσιοποίησε ένα δεκάλογο για τη λειτουργία των ξενοδοχείων τα οποία ελέγχει ή συνεργάζεται μαζί τους. Το ειδικό βάρος του ομίλου στην ελληνική αγορά, ωστόσο, προσδίδει στις ανακοινώσεις χαρακτήρα «κατεύθυνσης» της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς, στην οποία κατέχει ηγετική θέση. Θέση η οποία είναι σημαντικά μικρότερη σε ανταγωνιστικές προς την Ελλάδα χώρες.

Είναι χαρακτηριστικό πως στα τέλη του 2018, ο όμιλος TUI είχε τον έλεγχο 73 από τα μεγαλύτερα ξενοδοχειακά συγκροτήματα πέντε αστέρων της χώρας, συνολικής δυναμικότητα 17.132 δωματίων, με μέσο μέγεθος 235 δωμάτια (στοιχεία GBR Consulting). Σ’ αυτά προστέθηκαν περί τις δέκα νέες μονάδες το 2019, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη θέση του γερμανικού ομίλου στην εγχώρια αγορά.

Ο «δεκάλογος» TUI

Λειτουργία Ξενοδοχείων

1. Check in: Το check in των ταξιδιωτών στα ξενοδοχεία θα γίνεται ηλεκτρονικά (online) και ανέπαφα. Είτε μέσω των ιστοσελίδων των ξενοδοχείων είτε μέσω του κινητού τους τηλεφώνου.

2. Αποστάσεις: Στους δημόσιους (κοινόχρηστους) χώρους των ξενοδοχείων όπως τα εστιατόρια, οι διάδρομοι ή τα γυμναστήρια, τα μέλη του προσωπικού των ξενοδοχείων οφείλουν να τηρούν απόσταση 1,5-2 μέτρων από τους επισκέπτες. Στα εστιατόρια, τα τραπέζια θα καθαρίζονται μετά την αποχώρηση των πελατών.

3. Προσωπικό: Το προσωπικό των μονάδων θα εργάζεται κατά συγκεκριμένες (fixed) ομάδες, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι από ενδεχόμενο συνωστισμό.

4. Εστιατόρια: Για να μειωθεί ο αριθμός των πελατών, προβλέπεται η σημαντική μείωση της χωρητικότητάς τους. Βασικό εργαλείο θα είναι η μείωση του αριθμού τραπεζιών, τα οποία θα απέχουν 1,5 μ. μεταξύ τους.

5. Ωράριο Λειτουργίας: Για να υπάρχει επαρκής χώρος για όλους τους πελάτες, προβλέπεται η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των εστιατορίων και άλλων τμημάτων των ξενοδοχείων.

6. Ψυχαγωγία- Δραστηριότητες: Θα μπορούν να πραγματοποιούνται μόνο εκδηλώσεις, αθλήματα και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με μικρό αριθμό συμμετεχόντων, οι οποίοι δεν απαιτείται να βρίσκονται κοντά ο ένας με τον άλλο. Για παράδειγμα, θα επιτρέπεται η συμμετοχή σε παιχνίδια γκολφ ή τένις αλλά όχι σε τουρνουά ποδοσφαίρου. Ανάλογα θα προσαρμοστεί η λειτουργία των spa ενώ οι παιδότοποι των ξενοδοχείων θα λειτουργούν με βάση τους κανόνες που θα ισχύουν σε κάθε χώρα ή προορισμό.

Υγιεινή και Απολύμανση 

7. Απολύμανση: Θα αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των σταθμών-συσκευασιών απολύμανσης (dispenser) σε όλους τους χώρους των ξενοδοχείων, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους και πελάτες σε όλα τα σημεία που υπάρχει συνάθροιση. Για παράδειγμα, προβλέπεται να υπάρχουν μονάδες απολύμανσης σε όλους τους χώρους όπου προφέρεται φαγητό και ποτό, τις αθλητικές εγκαταστάσεις και τα σαλόνια (lobby) των ξενοδοχείων.

8. Καθαρισμός Δωματίων: Εντελώς νέες πρακτικές προβλέπεται να εφαρμοστούν για τον καθαρισμό των δωματίων των ξενοδοχείων, με στόχο να προσφέρουν τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια στους επισκέπτες για το ενδεχόμενο μόλυνσης από Covid-19. Τα δωμάτια θα καθαρίζονται, βάσει αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων, με σχολαστικότητα πριν την άφιξη των πελατών και με τον ίδιο ακριβώς τρόπο μετά την αναχώρησή τους. Ιδιαίτερη έμφαση θα δίνεται σε χώρους όπως τα μπάνια και συσκευές όπως τα τηλεχειριστήρια τηλεοράσεων που χρησιμοποιούνται συχνότερα.

9. Self Service: Υπηρεσίες σελφ σέρβις όπως ο μπουφές στα εστιατόρια προβλέπεται να μειωθούν στο ελάχιστο δυνατόν. Όπου είναι εφικτό, το φαγητό και τα ποτά θα προσφέρονται στους πελάτες από προσωπικό που θα φορά προστατευτικές μάσκες.

Προγράμματα Εκπαίδευσης

10. Εκπαίδευση: Ο όμιλος TUI θα εκπαιδεύσει όλο το προσωπικό των ιδιόκτητων ξενοδοχείων του. Τα σχετικά εγχειρίδια εκπαίδευσης του προσωπικού αναμένεται να είναι έτοιμα εντός της εβδομάδας.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου TUI, τα πιο πάνω μέτρα είναι συμπληρωματικά στους κανόνες που θα ισχύουν στους επιμέρους προορισμούς. Για να διασφαλίσει, μάλιστα, υψηλό ενιαίο επίπεδο υγιεινής και ασφάλειας, προχωρά στην επιβολή ενιαίων κανόνων και διαδικασιών που θα πρέπει να εφαρμόζουν όλα τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία. Εκείνα, δηλαδή, που δεν ανήκουν στον όμιλο TUI ή δεν διαχειρίζονται από εταιρείες του ομίλου.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεργάζεται με την εξειδικευμένη σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας εταιρεία Cristal International Standards, για την υλοποίηση ενός εκτεταμένου προγράμματος εκπαίδευσης και επιθεωρήσεων στα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, τη διοργάνωση webinars, check lists για τις επιθεωρήσεις των ξενοδοχείων καθώς και πληροφοριακό υλικό για τους πελάτες-ταξιδιώτες.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v