Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οποιος... προλάβει θα πάρει την επιδότηση για ηλεκτροκίνητο όχημα

Μέσω προγράμματος και ηλεκτρονικής πλατφόρμας το πρόγραμμα επιδότησης για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Πόσα χρήματα θα δίνει το κράτος για τα Ι.Χ., τα ταξί και τα δίκυκλα (μοτοσικλέτες και ποδήλατα). Ερχεται περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα Ι.Χ.

Οποιος... προλάβει θα πάρει την επιδότηση για ηλεκτροκίνητο όχημα

Σε 10.000 οχήματα αφορά το πρόγραμμα επιδότησης ύψους 100 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων σε μόλις 1.700 Ι.Χ. και 1.000 ταξί, αλλά και σε 3.000 δίκυκλα και 6.000 επαγγελματικά οχήματα.

Όπως προκύπτει από τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, το πακέτο των επιδοτήσεων θα αφορά μόνο σε όσους συμμετέχουν σε ειδικό πρόγραμμα του ΥΠΕΝ «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο θα λειτουργεί στα πρότυπα του «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον».

Αυτό θα τρέξει μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου (Ιούλιος) και το κριτήριο για την καταβολή της ενίσχυσης θα είναι η σειρά προτεραιότητας κατά την υποβολή αίτησης σε ηλεκτρονική πλατφόρμα. Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι για ενάμιση χρόνο και οι διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας είναι πως αν υπάρξει ζήτηση, τα κονδύλια θα αυξηθούν.

Επιπλέον, από τη συνέντευξη των υπουργών, έγινε γνωστό ότι η κυβέρνηση θα απαγορεύσει την κυκλοφορία εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. οχημάτων των κατηγοριών euro 1,2 και 3, ενώ θα επιβληθεί περιβαλλοντικό τέλος 4.000 ευρώ σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. της κατηγορίας euro 4 και ηλικίας άνω των 10 και 12 ετών.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, τα κίνητρα έχουν εξής:

  1. Οικολογικό μπόνους για την αγορά ηλεκτρικού Ι.Χ. στο 15% της προ φόρων λιανικής τιμής πώλησης και ανώτατο ύψος τις 5.500 ευρώ.
  2. Ενίσχυση έως 500 ευρώ για την εγκατάσταση φορτιστή.
  3. Ενίσχυση για απόκτηση σκούτερ που αντιστοιχεί στο 20% της λιανικής τιμής προ φόρων, με οροφή τα 800 ευρώ.
  4. Ενίσχυση στο 40% της αξίας ηλεκτρικού ποδηλάτου, με ανώτατο πλαφόν τα 800 ευρώ.
  5. Μπόνους 1.000 ευρώ για την απόσυρση συμβατικού οχήματος.
  6. Μπόνους 400 ευρώ για την απόσυρση μηχανής.
  7. Για τα ταξί δίνεται επιδότηση έως 25% της αξίας και ανώτατο ύψος επιδότησης τις 8.000 ευρώ. Επίσης για την αγορά υβριδικών ταξί με εκπομπές κάτω των 50 γρ. δίνεται ενίσχυση 15% και με πλαφόν τις 5.500 ευρώ. Θα υπάρχει και κίνητρο απόσυρσης 2.500 ευρώ του παλιού οχήματος ταξί. 

Πέραν των προαναφερόμενων οικονομικών κινήτρων προβλέπονται και φορολογικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, ανεξάρτητα από το αν κάποιος συμμετάσχει στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Αφορούν σε εταιρείες που θα αποκτήσουν Ι.Χ.

Για τα ταξί θα δοθούν ως κίνητρα η δημιουργία πιάτσας για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι δωρεάν τα τέλη στάθμευσης. Φορολογικά κίνητρα δίνονται και για την προσέλκυση μονάδων παραγωγής φορτιστών και μπαταριών οχημάτων. Ο φορολογικός συντελεστής μειώνεται κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες για πέντε οικονομικές χρήσεις, αυξημένοι συντελεστές απόσβεσης και μείωση ασφαλιστικών εισφορών για θέσεις εργασίας.

Οι υπουργοί αναφέρθηκαν επίσης και στο θέμα των φορτιστών, κάνοντας γνωστό ότι έως το τέλος του 2021, θα έχει καλυφθεί όλο το εθνικό οδικό δίκτυο, ενώ οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων δεσμεύονται για 1.200 σημεία φόρτισης άμεσα.

*Δείτε όλα τα κίνητρα και αναλυτικά παραδείγματα στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό". 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v