Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα τρία σενάρια για τη διάσωση του Πρίνου

Τέλος Ιουλίου αναμένεται η απόφαση για το σχέδιο ενίσχυσης της εκμετάλλευσης. Δάνειο με εγγύηση του Δημοσίου, άλλης μορφής κρατική ενίσχυση και συμμετοχή του κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο, οι τρεις προς εξέταση λύσεις.

Τα τρία σενάρια για τη διάσωση του Πρίνου

Στην τελική ευθεία οδηγούνται οι προσπάθειες των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών για την τελική απόφαση ως προς την απαιτούμενη παρέμβαση για τη διάσωση της επένδυσης του Πρίνου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο στόχος που έχει τεθεί, είναι ώστε μέχρι το τέλος του Ιουλίου να έχει συνταχθεί και το νομικό κείμενο, το οποίο θα συνοδεύσει το αίτημα της ελληνικής πλευράς προς την Ευρ. Επιτροπή για την παροχή οικονομικής ενίσχυσης.

Όπως αναφέρουν πηγές, τα σενάρια που εξετάζονται με σειρά προτεραιότητας είναι η χρηματοδότηση μέσω δανεισμού, αλλά με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, η αξιοποίηση άλλης μορφής κρατικής ενίσχυσης και η συμμετοχή του κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας-μέλους της Energean που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα. Και για αυτές τις τρεις λύσεις, όποια κι αν τελικά επιλεχθεί, θα πρέπει να δοθεί έγκριση από τις Βρυξέλλες, αφού πρόκειται για κρατική ενίσχυση.

Το προηγούμενο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο συναρμόδια υπουργεία και η ΕΔΕΥ, που συμμετέχει στην απόπειρα διάσωσης του Πρίνου, ζήτησαν από την Energean όλα τα αναγκαία τεχνικά στοιχεία για την εξακρίβωση του μεγέθους του οικονομικού προβλήματος που αντιμετωπίζει η εκμετάλλευση, αλλά και για την τεκμηρίωση του επιχειρησιακού σχεδίου που έχει εκπονήσει η εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι ο Πρίνος έχει υποστεί τεράστια οικονομική ζημιά από την πτώση των τιμών και της ζήτησης του αργού πετρελαίου που προκάλεσε η πανδημία Covid-19.

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα η Energean στις 26 Ιουνίου, χρειάζεται 75 εκατ. ευρώ για τη διετία 2020-2021, προκειμένου τον Σεπτέμβριο να ξεκινήσει εκ νέου το επενδυτικό πρόγραμμα ανάπτυξης του πιο φρέσκου… κοιτάσματος της παραχώρησης, το «Έψιλον». Σε φάση κατασκευής στην Κωστάντζα βρίσκεται για αυτό τον σκοπό η εξέδρα Lamda. Στα 75 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνονται και λειτουργικές ανάγκες της εκμετάλλευσης και των εγκαταστάσεων.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει προτείνει και παρεμβάσεις, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων και με τον τρόπο αυτό να τύχει ευνοϊκότερης μεταχείρισης το όποιο αίτημα της ελληνικής πλευράς προς την Κομισιόν.

Χρήστος Κολώνας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v