Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Τιμολόγια δύο ταχυτήτων το 4ο τρίμηνο

Πώς διαμορφώνεται η τιμολογιακή πολιτική των ασφαλιστικών για τον κλάδο αυτοκινήτου. Ποιες προσφορές ρίχνονται στη μάχη του ανταγωνισμού. Γιατί το διάστημα είναι κρίσιμο για τα μερίδια αγοράς των επιχειρήσεων.

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Τιμολόγια δύο ταχυτήτων το 4ο τρίμηνο

Συνεχίζεται και κατά το τελευταίο τρίμηνο της φετινής χρονιάς η προσπάθεια ορισμένων ασφαλιστικών εταιρειών να διευρύνουν τα μερίδια αγοράς τους στον κλάδο αυτοκινήτου, μέσα από την πολιτική χαμηλότερων τιμολογίων, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες που επιμένουν στα παλαιότερα επίπεδα ασφαλίστρων (προσφέροντας ωστόσο συχνά άλλου είδους διευκολύνσεις στους πελάτες τους).

Ενδεικτική είναι η κίνηση γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας να προχωρήσει σε μείωση τιμολογίου κατά 8,3% μέσω δωρεάν προσφοράς ενός μήνα σε όσους προχωρήσουν μέσα στο διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου σε ετήσιας διάρκειας συμβόλαιο. Άλλη επίσης εταιρεία του κλάδου αποφάσισε να παρατείνει έως το τέλος του έτους προϋπάρχουσα έκπτωση τιμολογίου της τάξεως του 10%.

Αντίθετα, υπάρχουν πολλά παραδείγματα εταιρειών που φέτος δεν προχώρησαν ούτε την άνοιξη αλλά ούτε και το φθινόπωρο σε μειώσεις τιμών, με αρκετές όμως εξ αυτών να προσφέρουν άλλες υπηρεσίες στους πελάτες τους (π.χ. δωρεάν εξετάσεις υγείας, εκπτώσεις μέσω συναλλαγών καρτών, κ.λπ.).

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας του κλάδου: «Το 2020 είχε ξεκινήσει με την εντύπωση των στελεχών της αγοράς ότι η πτώση των τιμολογίων στον κλάδο οχημάτων είχε φτάσει στο "δεν πάει άλλο" και πως λίγο-πολύ θα βλέπαμε είτε μια τάση σταθεροποίησης είτε μια ελαφρά άνοδο ασφαλίστρων. Η εντύπωση αυτή διαψεύσθηκε με την έλευση του κορωνοϊού και το lockdown που ακολούθησε, καθώς η κυκλοφοριακή κίνηση στους δρόμους μειώθηκε κατακόρυφα κατά το τρίμηνο Μαρτίου-Μαΐου. Ως αποτέλεσμα, αρκετές εταιρείες αποφάσισαν να προχωρήσουν σε άμεσες ή έμμεσες (π.χ. ένας μήνας δωρεάν) μειώσεις τιμολογίων, με το σκεπτικό ότι κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, τόσο η κίνηση στους δρόμους όσο και ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων που θα αποζημίωναν, θα περιοριζόταν δραστικά. Αντίθετα, άλλες ασφαλιστικές εταιρείες αποφάσισαν να διατηρήσουν σταθερά τα ασφάλιστρά τους, υποστηρίζοντας πως η επίδραση του lockdown θα ήταν προσωρινή, τα τιμολόγια είχαν ήδη κατρακυλήσει κατά την τελευταία δεκαετία και πως η αγορά μας δεν θα έπρεπε να μπει στη διαδικασία του… πτωχευτικού ασφαλίστρου.

Η ουσία είναι πως μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, η κίνηση στους δρόμους αυξήθηκε σημαντικά, χωρίς όμως να εκτιμάται πως μέσα στο καλοκαίρι έφτασε στα αντίστοιχα περυσινά επίπεδα (π.χ. βλέπε κατανάλωση καυσίμων κίνησης σε όγκο). Σε κάθε περίπτωση, το τέλος του καλοκαιριού βρήκε τις ασφαλιστικές εταιρείες με μειωμένο loss ratio στον κλάδο οχημάτων, αλλά και κάποιες εξ αυτών με χαμηλότερο καλυπτόμενο στόλο, καθώς μερίδιο αγοράς φαίνεται να κέρδισαν και οι ιντερνετικές.

Από εκεί και μετά, κάθε εταιρεία ακολούθησε τη δική της στρατηγική. Ορισμένες αποφάσισαν να κινηθούν επιθετικά, προκειμένου να μην υστερήσουν έναντι του αρχικού στόχου για το 2020. Κάποιες άλλες, που δεν κατέγραψαν αξιοσημείωτη απώλεια στόλου, αποφάσισαν να μη μειώσουν τα τιμολόγιά τους, εστιάζοντας στη διατήρηση της κερδοφορίας τους. Υπήρξαν, τέλος, μία-δύο εταιρείες που έχοντας πιάσει τα επιθυμητά μερίδια στην αγορά, προχώρησαν ακόμη και σε κάποιες περιορισμένες αυξήσεις τιμολογίων».

Γενικότερα, η επανάληψη φαινομένων μείωσης των ασφαλίστρων κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς δείχνει την προσπάθεια ορισμένων εταιρειών να διευρύνουν τα μερίδιά τους στην αγορά, σε μια χρονιά που η ασφαλιστική παραγωγή αναμένεται να εμφανίσει κάμψη.

Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν οι παράγοντες του κλάδου που επισημαίνουν πως ήδη τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους στον κλάδο είναι από περιορισμένα έως και ανύπαρκτα, ενώ τα μεγάλα επενδυτικά κέρδη του παρελθόντος δύσκολα θα επαναληφθούν στο μέλλον, σε περιβάλλον μηδενικών επιτοκίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v