Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κόντρα στο λιμάνι για την αποδυνάμωση της ΡΑΛ

Ο Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει την τροπολογία και εφ’ όσον κρίνει αναγκαία την αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων της ΡΑΛ, να επαναφέρει το θέμα μετά από ουσιαστική διαβούλευση.

Κόντρα στο λιμάνι για την αποδυνάμωση της ΡΑΛ

«Με έκπληξη και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε την κατάθεση τροπολογίας με την οποία αφαιρούνται κρίσιμες αρμοδιότητες από την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.)», υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας από κοινού με τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος και την Ενωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά.

Σε αυτή σημειώνουν ότι υπήρξε αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας «αργά το βράδυ προπαραμονής ψήφισης του Νομοσχεδίου για τη Νησιωτική Πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, παρακάμπτοντας τόσο τη δημόσια διαβούλευση, όσο και τη συζήτηση της σοβαρής αυτής ρύθμισης στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής».

«Η Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, πράττοντας νόμιμα, αμερόληπτα, τηρώντας πάντα τις θεσμοθετημένες διαδικασίες, ασκεί τον Ρυθμιστικό της Ρόλο σε κρίσιμα ζητήματα Συμβάσεων Παραχώρησης Λιμένων και τήρησης της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αποτελεί με τις αποφάσεις της ανάχωμα, τόσο στις αυθαίρετες, παραβατικές και νέο-αποικιακού τύπου ενέργειες του ΟΛΠ διοικούμενου από την κινέζικη COSCO, όσο και σε μονοπωλιακές καταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων των πλοίων. Οι μονοπωλιακές αυτές καταστάσεις, που αποφέρουν μεγάλα ιδιωτικά κέρδη, συντηρούνται από τον ΟΛΠ με την υποστήριξη ισχυρών παραγόντων. Παράλληλα όμως, συνεπάγονται υπέρμετρο κόστος υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πλοίων, που τα εκτρέπει σε ανταγωνιστικά λιμάνια του εξωτερικού και κυρίως της γειτονικής Τουρκίας», συνεχίζει.

Όπως υποστηρίζει «η δραστική αποδυνάμωση της ΡΑΛ αντικειμενικά εξυπηρετεί ντόπια και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα, που ενοχλούνται στις αυθαίρετες ενέργειές τους, από εφαρμογή της νομιμότητας από την Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων».

Ο Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει την τροπολογία και εφ’ όσον κρίνει αναγκαία την αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων της ΡΑΛ, να επαναφέρει το θέμα μετά από ουσιαστική διαβούλευση με τους Χρήστες των Λιμένων, την Ελληνόκτητη Ναυτιλία και ιδιαίτερα την Ακτοπλοΐα και τη Ναυπηγοεπισκευή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v