Τροχαία ατυχήματα: Οι «ζημιάρηδες» και οι «ασφαλείς» νομοί

Πρόσκαιρη υποχώρηση στα τροχαία ατυχήματα και στις αποζημιώσεις ασφαλιστικών εταιρειών στον κλάδο αυτοκινήτου, λόγω της πανδημίας. Ποιοι είναι οι πιο «ζημιάρηδες» και ποιοι οι πλέον «ασφαλείς» νομοί της χώρας.

Τροχαία ατυχήματα: Οι «ζημιάρηδες» και οι «ασφαλείς» νομοί

Σημαντικά συμπεράσματα προκύπτουν από τα στοιχεία της Στατιστικής Επετηρίδας Αυτοκινήτων που δημοσίευσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για το έτος 2020.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2020, η συχνότητα των ζημιών στον συγκεκριμένο κλάδο περιορίστηκε στο 7,92% (από 9,9% το 2019), ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, στα οποία περιλαμβάνονταν και απαγορεύσεις μετακινήσεων.

Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο δείκτης ζημιών του κλάδου (Loss Ratio, αποζημιώσεις προς έσοδα) να υποχωρήσει το 2020 στο 42,4% έναντι 50,56% το 2019 και έτσι να ευνοηθούν ως ένα βαθμό τα αποτελέσματα των ασφαλιστικών εταιρειών.

Σύμφωνα πάντως με παράγοντες της αγοράς, η προαναφερθείσα κατάσταση έχει διαφοροποιηθεί ριζικά από τον φετινό Μάιο, όταν ήρθησαν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, με αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης και τη διαφαινόμενη εκτίναξη του δείκτη ζημιών σύμφωνα με το ρεπορτάζ (οι ασφαλιστικές εταιρείες εκτός από το Loss Ratio καλούνται να καλύψουν λειτουργικά έξοδα και προμήθειες προς διαμεσολαβητές).

Ο νομός με τη μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων το 2020 ήταν η Αττική, ενώ ακολούθησαν οι νομοί Αχαΐας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρεθύμνου. Στην αμέσως πιο κάτω κατηγορία περιλαμβάνονται αυτοί των Χανίων, του Λασιθίου, της Μεσσηνίας, της Βοιωτίας, της Εύβοιας, της Αιτωλοακαρνανίας, των Ιωαννίνων, της Ημαθίας, της Καβάλας και της Ζακύνθου.

Οι υπόλοιποι νομοί της χώρας εμφανίζουν συχνότητα ζημιών χαμηλότερη του 4%, με καλύτερες επιδόσεις αυτές των Σάμου (2,34%), Ροδόπης (2,89%), Γρεβενών (2,90%), Δωδεκανήσου (2,92%), Φλώρινας (3%), Καστοριάς (3,04%), Έβρου (3,14%) και Κυκλάδων (3,14%).

Οι νομοί με το υψηλότερο μέσο κόστος ζημιάς ήταν κατά σειρά αυτοί της Λευκάδας, της Αρκαδίας και της Άρτας.

Η συχνότητα των ζημιών συνδέεται με παράγοντες όπως η ένταση της κυκλοφοριακής κίνησης, η επικινδυνότητα του οδικού δικτύου, η μορφολογία του εδάφους, καθώς και οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε νομό.

Στα αξιοσημείωτα γεγονότα συγκαταλέγεται και η μεγάλη αύξηση του αριθμού των ασφαλισμένων οχημάτων από το 2015 (όταν ήταν 3,9 εκατ.) έως το 2020, όταν αυτά υπερέβησαν ελαφρά τα 5,5 εκατομμύρια (π.χ. 4,12 εκατ. το 2017, 4,62 εκατ. το 2018, 5,05 εκατ. το 2019, 5,52 εκατ. το 2019 και 5,54 εκατ. πέρυσι). Η αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων εκτιμάται ότι είναι αποτέλεσμα τόσο των περισσότερων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους όσο και του περιορισμού των ανασφάλιστων οδηγών (λόγω των συστηματικότερων ελέγχων που γίνονται για τον εντοπισμό τους, αλλά και εξαιτίας των πολύ χαμηλών τιμολογίων που προσφέρουν ορισμένες εταιρείες).

Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση του αριθμού των ασφαλισμένων οχημάτων σε συνδυασμό με τη μείωση που έχει σημειώσει η παραγωγή του ίδιου κλάδου σε όρους ευρώ, δείχνει τη μεγάλη υποχώρηση των τιμολογίων που σημειώθηκε κατά την τελευταία δεκαετία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v