Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι επτά τάσεις που ανατρέπουν τα δεδομένα στον τουρισμό

Ποιες είναι οι αλλαγές που καταγράφηκαν στις καταναλωτικές συνήθειες και θα επηρεάσουν τον τομέα της φιλοξενίας και τις επιλογές των ταξιδιωτών στο άμεσο μέλλον.

Οι επτά τάσεις που ανατρέπουν τα δεδομένα στον τουρισμό

Τις τάσεις που θα διαμορφώσουν μελλοντικά τον τουριστικό κλάδο παγκοσμίως, ως αποτέλεσμα της υγειονομικής κρίσης, καθώς και τις αλλαγές που έχουν προκληθεί στην καταναλωτική συμπεριφορά εξαιτίας της πανδημίας, επηρεάζοντας άμεσα ή έμμεσα τον τομέα της φιλοξενίας, αναδεικνύει σε μελέτη της η Horwath HTL, η εταιρεία συμβουλευτικών υπηρεσιών στον τουρισμό που εκπροσωπείται από την ΣΟΛ Crowe στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά που θα επηρεάσουν τους τομείς του τουρισμού και της φιλοξενίας αναπτύσσονται σε 7 άξονες. 

Πρώτον, οι ταξιδιώτες δίνουν πλέον πολύ μεγάλη σημασία στις διαδικασίες ασφαλείας, υγιεινής και υγείας που υιοθετούν οι προορισμοί και τα καταλύματα. Είναι ενδεικτικό ότι τον τελευταίο χρόνο, οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο που σχετίζονται με τους συγκεκριμένους όρους έχουν αυξηθεί σημαντικά, φτάνοντας στο μέγιστο τον Μάρτιο του 2020 και τον Ιανουάριο του 2021. 

Δεύτερον, η ευεξία κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος στις προτιμήσεις των τουριστών. Οπως αναφέρεται στην έρευνα, τα Ηνωμένα Εθνη έχουν υπογραμμίσει τη σημασία της ψυχικής υγείας και ευημερίας, ιδίως λόγω των ακραίων σεναρίων απομόνωσης και μοναξιάς ως αποτέλεσμα των lockdown και πολλοί καταναλωτές έχουν ιδιαίτερη έμφαση στην ευεξία και την ευημερία τους.

Τρίτον, πολλοί καταναλωτές θα δώσουν προτεραιότητα σε δαπάνες για βασικά αγαθά και όχι σε αγαθά που σχετίζονται με την αναψυχή, κυρίως λόγω της μειωμένης αγοραστικής τους δύναμης, ως συνέπεια της αύξησης της ανεργίας. Επίσης, οι καταναλωτές θα επιλέξουν ποιοτικά καλύτερα προϊόντα ή γνωστές μάρκες και θα εστιάσουν περισσότερο στον σχεδιασμό των δαπανών τους και λιγότερο στις αυθόρμητες αγορές.

Τέταρτον, τα διαδικτυακά σεμινάρια και οι συναντήσεις, σε συνδυασμό με τη συνεχή χρήση διαδικτυακών πλατφορμών αποτελούν πλέον βασικά στοιχεία της εργασιακής καθημερινότητάς. Οι υπηρεσίες παράδοσης κατ' οίκων, οι ανέπαφες πληρωμές, τα ραντεβού μέσω τηλεδιάσκεψης κ.λπ. έχουν φέρει με ταχύτατους ρυθμούς την ψηφιακή εποχή στην ζωή μας.

Πέμπτον, η πανδημία ανάγκασε τις περισσότερες επιχειρήσεις να εφαρμόσουν την τηλεργασία και να την ενσωματώσουν στο πλαίσιο της νέας «κανονικότητάς» τους. Η απομακρυσμένη εργασία αποδείχθηκε αποτελεσματική και παραγωγική στις περισσότερες περιπτώσεις, τόσο για τον εργαζόμενο όσο και για τον εργοδότη, συνεπώς φαίνεται ότι πολλοί οργανισμοί διατηρούν αυτή την ιδέα ως μια οριστική ή υβριδική εναλλακτική λύση για τους εργαζομένους.

Εκτον, σύμφωνα με έρευνα της Booking.com, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας οδήγησαν σε νέους τρόπους αντίληψης των ταξιδιών και του τουρισμού από τους καταναλωτές. Μερικές από τις αναδυόμενες τάσεις που επηρεάζουν τον προγραμματισμό των ταξιδιών συμπεριλαμβάνουν την έρευνα για «πιο πράσινους» προορισμούς, τα κοντινά ταξίδια που έχουν ως αποτέλεσμα την αυξημένη χρήση ιδιωτικών μεταφορών, τη δυνατότητα εξ’ αποστάσεως εργασίας και αγροτουρισμό (rural tourism).

Τέλος, η καταναλωτική συμπεριφορά φαίνεται ότι θα είναι προσανατολισμένη προς μία μειωμένη και συνειδητή κατανάλωση, έχοντας ως αποτέλεσμα την ελάχιστη σπατάλη. Αειφόρα προϊόντα, υπεύθυνες μάρκες, φιλικές προς το περιβάλλον πολιτικές, οικολογικά προϊόντα και περιβαλλοντικές ανησυχίες θα αποκτήσουν μεγαλύτερη απήχηση ενόψει του 2025 και του 2030, ετών-ορόσημο για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας την Ηνωμένων Εθνών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v