Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εξτρα παροχές ζητούν από προμηθευτές ΑΒ και Μασούτης

Το ενεργειακό κόστος και τις εξαγορές επικαλούνται οι αλυσίδες. Τα νέα δεδομένα στην αγορά και το… προηγούμενο. Πώς τοποθετούνται στο Euro2day.gr Γ. Μασούτης και πηγές της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Εξτρα παροχές ζητούν από προμηθευτές ΑΒ και Μασούτης

Αύριο Τρίτη 28 Ιουνίου, συμπληρώνονται έξι χρόνια από την ημέρα που η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος κατέθετε αίτηση ένταξης στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα. Έξι χρόνια μετά, πρακτικές που ακολούθησε ο άλλοτε κραταιός λιανέμπορος, ο οποίος κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος και το δίκτυό του πέρασε μέσω της πτωχευτικής διαδικασίας το 2017 στην αλυσίδα Σκλαβενίτη, επιστρέφουν στην αγορά.

Ο νούμερο 2 παίκτης του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος -σ.σ. αρκετοί υποστηρίζουν όπως η ΑΒ έχει υποχωρήσει στην 3η θέση του κλάδου όχι μόνο σε όγκο αλλά και σε αξία- και ο νούμερο 4 παίκτης, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, ζητούν από τους προμηθευτές στήριξη για να αντιμετωπίσουν την τρέχουσα κρίση.

Η στήριξη μεταφράζεται όχι μόνο σε υψηλότερες παροχές, για τις οποίες πιέζουν όλοι ανεξαιρέτως οι παίκτες του εγχώριου λιανεμπορίου, επικαλούμενοι κάποιοι εξ αυτών και την ελληνικότητά τους, αλλά και έξτρα παροχές που περιλαμβάνουν ακόμη και την καταβολή μετρητών.

Πρόκειται για μια πρακτική που εισήγαγε στο εγχώριο λιανεμπόριο η αλυσίδα Μαρινόπουλος αρκετά χρόνια πριν. Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν όταν ο Μαρινόπουλος έφερε το δίκτυο Dia στην Ελλάδα. Τότε είχε απαιτήσει από τους προμηθευτές της, για να παραμείνουν στα ράφια της, να βάλουν πλάτη με έξτρα δωρεάν εμπόρευμα και ζεστό χρήμα.

Σήμερα, αυτή την πρακτική, όπως υποστηρίζουν προμηθευτές που μίλησαν στο euro2day.gr, ακολουθούν οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης, επικαλούμενες το έξτρα λειτουργικό κόστος που έχει επιφέρει η αύξηση της τιμής της ενέργειας αλλά και η επέκταση του δικτύου.

«Ο Μασούτης καλεί τις εταιρείες ζητώντας τους στήριξη για την εξαγορά του ΣΥΝΚΑ. Αυτή η στήριξη μεταφράζεται σε καταβολή μετρητών ή έξτρα παροχή 3%-5% επί του τζίρου που κάνουμε στο δίκτυό του σε βάθος τριετίας», λέει εκπρόσωπος γνωστής βιομηχανίας που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Αντίστοιχη πρακτική ακολουθεί και η ΑΒ Βασιλόπουλος. «Επικαλούμενη έρευνα γνωστής διεθνούς εταιρείας για τις επιπτώσεις που θα έχει το κόστος ενέργειας, μεταφορικών, κ.ά. στη λειτουργία του δικτύου, οι Βελγο-Ολλανδοί της ΑΒ ζητούν από τους προμηθευτές να συμμετέχουν σε αυτό και να εισφέρουν μέσω έξτρα παροχών με ποσοστό 3%-5% επί του τζίρου που κάνουν στην αλυσίδα σε ετήσια βάση», λέει γενικός διευθυντής γνωστής εισαγωγικής εταιρείας.

Για πρακτικές που ακολουθούν όλες οι αλυσίδες και που αν δεν τις ακολουθήσει και η Μασούτης θα υπολείπεται έναντι των υπολοίπων σούπερ μάρκετ, μιλά ο Γιάννης Μασούτης στο Euro2day.gr. «Πάντα έτσι ήταν. Είναι πάγια τακτική, την ανάπτυξη να την πληρώνουν και οι δύο (σ.σ. αλυσίδες και προμηθευτές). Εφόσον είναι καινούργιος τζίρος (σ.σ. αναφέρεται στον έξτρα τζίρο που θα έρθει από τη συμμαχία με τον ΣΥΝΚΑ) και για τους δύο μας, το όφελος θα το μοιραστούμε», λέει.

Το Euro2day.gr επικοινώνησε και με την ΑΒ Βασιλόπουλος, εκπρόσωπος της οποίας επιβεβαίωσε ότι η αλυσίδα έχει καλέσει τους προμηθευτές της σε διαπραγματεύσεις για να αντιμετωπίσουν από κοινού, όπως λένε άνθρωποι της αλυσίδας, την τρέχουσα συγκυρία.

«Επειδή η συγκυρία είναι δύσκολη, έχουμε ζητήσει από τους προμηθευτές μας να μοιραστούμε κάποια κόστη. Έχουμε ζητήσει να συμβαδίσουμε και να μας βοηθήσουν αυτή την περίοδο με έξτρα παροχές», λένε οι ίδιες πηγές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v