Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ρόλο... εκπαιδευτή πολιτών αναλαμβάνουν τα ΚΕΠ

Σε Δημόσια Διαβούλευση το έργο «Ενημέρωση και υποστήριξη πολιτών για την εξοικείωσή τους με τις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr». Θα ανατεθεί σε πέντε τμήματα, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 36 εκατ. ευρώ.

Ρόλο... εκπαιδευτή πολιτών αναλαμβάνουν τα ΚΕΠ

Προκειμένου οι πολίτες να εξοικειωθούν με τις ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει το κράτος, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ενισχύονται με προσωπικό, ώστε να «διδάξουν» τους πολίτες να χρησιμοποιούν το gov.gr Τα ΚΕΠ θα κάνουν... «φροντιστήριο» για τη χρήση του gov.gr, ώστε ο πολίτης να μάθει να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του ελαχιστοποιώντας τις επισκέψεις στα Κέντρα.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο αριθμός των ΚΕΠ που θα συμμετάσχουν στο έργο με σκοπό την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 360. Κάθε ΚΕΠ θα στελεχωθεί με ένα άτομο εκτός από τα ΚΕΠ που παρουσιάζεται έντονη επισκεψιμότητα (~50 ΚΕΠ), όπου εκεί θα υπάρχει παρουσία δύο ατόμων. Συνολικά, εκτιμάται ότι θα χρειαστούν 410 άτομα για την κάλυψη των αναγκών του έργου, οι οποίοι θα «εκπαιδεύουν» τους πολίτες προκειμένου την επόμενη φορά που θα χρειαστεί κάποια υπηρεσία ή έγγραφο του δημοσίου να το κάνουν μέσα από το gov.gr και να μην επισκεφτούν το ΚΕΠ.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρά στη διενέργεια Δημόσιας Διαβούλευσης Ανοιχτού Δημόσιου Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας - τιμής για τη σύναψη Σύμβασης με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ενημέρωσης και υποστήριξης πολιτών σε επιλεγμένα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) της επικράτειας για την εξοικείωσή τους με τις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, με κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό.

Η σύμβαση αφορά το Υποέργο 1 της Πράξης: «Δράσεις αξιοποίησης του gov.gr», η οποία έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014 -2020».

Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει για χρονικό διάστημα δεκαπέντε ημερών από την ημερομηνία ανάρτησης του τεύχους της διακήρυξης στο ΕΣΗΔΗΣ προς δημόσια διαβούλευση και συγκεκριμένα από 11 έως και 26 Ιουλίου 2022.

Το αντικείμενο του Έργου συνίσταται στην παροχή υπηρεσιών ενημέρωσης και υποστήριξης πολιτών σε επιλεγμένα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) της επικράτειας για την εξοικείωσή τους με τις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, με κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό.

Η σύμβαση θα ανατεθεί σε πέντε Τμήματα, βάσει γεωγραφικής διασποράς ως εξής:

Τμήμα 1: Ανατολική Αττική, Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία

Τμήμα 2: Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Ιόνια Νησιά, Ήπειρος

Τμήμα 3: Κεντρική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Δυτική Μακεδονία

Τμήμα 4: Πειραιάς, Βόρειο Αιγαίο, Νότιο Αιγαίο, Κρήτη, Νήσοι Αττικής

Τμήμα 5: Βόρειος, Ανατολικός, Κεντρικός και Δυτικός Τομέας Αθηνών, Δυτική Αττική

Ο Προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 24,18 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ ενώ με το δικαίωμα προαίρεσης θα φτάσει τα 36,27 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ)

Ο μέγιστος αριθμός Τμημάτων που δύναται να ανατεθεί σε έναν οικονομικό φορέα ορίζεται σε δύο. Η διάρκεια της σύμβασης κάθε Τμήματος ορίζεται σε δύο έτη από την υπογραφή αυτής.

Στόχος του έργου

Στόχος του έργου είναι η σταδιακή αύξηση του ποσοστού των πολιτών που θα επιλέγουν την πύλη gov.gr για να εξυπηρετηθούν για τις υποθέσεις τους κάνοντας χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών που διατίθενται και σταδιακά εμπλουτίζονται.

Με το παρόν Έργο και στo πλαίσιo της προσπάθειας να εδραιωθεί η χρήση του gov.gr, προβλέπεται η ενημέρωση και υποστήριξη των πολιτών για την αξιοποίηση του gov.gr και την εξοικείωσή τους με τις παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες, μέσω της διάθεσης από τον ανάδοχο κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού σε επιλεγμένα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Σκοπός της παρουσίας του ανθρώπινου δυναμικού με το οποίο θα στελεχώσει ο Ανάδοχος την υπηρεσία, είναι να φέρει τον πολίτη σε απευθείας επαφή με τη νέα πραγματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Με την πρωτοβουλία αυτή, οι Έλληνες πολίτες θα γίνουν στην πράξη μέρος της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και θα μπορέσουν να αναπτύξουν μια αμφίδρομη σχέση με το κράτος.

Το ανθρώπινο δυναμικό αυτό θα ενημερώνει και θα κατευθύνει τους πολίτες ως προς τη χρήση του gov.gr, ώστε στη συνέχεια οι πολίτες να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν ολόκληρο το εύρος των δυνατοτήτων που τους παρέχονται. Η ηλεκτρονική αυτή πύλη θα αλλάξει άρδην τις σχέσεις πολίτη - Δημοσίου, για αυτό και θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα και για τους πολίτες που μπορεί να είναι λιγότερο εξοικειωμένοι με την ψηφιακή διακυβέρνηση. Επομένως, η άμεση επαφή όλων των πολιτών με το ειδικευμένο για τον παραπάνω σκοπό ανθρώπινο δυναμικό, αποτελεί μια πρωτοβουλία η οποία αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην αξιοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών του gov.gr.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v