Hub της Νοτιοανατολικής Ευρώπης γίνεται η Ρεβυθούσα

Ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα η λειτουργία της πλωτής δεξαμενής υγροποιημένου αερίου (FSU). Δύο βιομηχανίες οι πρώτοι πελάτες του LNG Truck Loading.

Hub της Νοτιοανατολικής Ευρώπης γίνεται η Ρεβυθούσα

Σε σημαντικό hub υγροποιημένου φυσικού αερίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη αναδεικνύεται ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας του ΔΕΣΦΑ. Ενισχύθηκε με FSU, το οποίο θα αρχίσει να λειτουργεί από την ερχόμενη εβδομάδα και παράλληλα απέκτησε και σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων (LNG Truck Loading) για τη μεταφορά αερίου σε περιοχές χωρίς υποδομές δικτύων όχι μόνον εντός συνόρων αλλά και εκτός.

Η πλωτή δεξαμενή υγροποιημένου αερίου (FSU) βρίσκεται ήδη αγκυροβολημένη ανοιχτά της Ρεβυθούσας. Για να μπορεί να δέχεται φορτία LNG απαιτείται η έκδοση ειδικής άδειας μετάγγισης (εκφόρτωση υγροποιημένου αερίου στο FSU) από το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς και την έγκριση από τη ΡΑΕ κανόνων πρόσβασης στη νέα υποδομή, στο πλαίσιο του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Αερίου. Πηγές του ΔΕΣΦΑ που μίλησαν στο Euro2day.gr εκτιμούν ότι οι εκκρεμότητες αυτές θα τακτοποιηθούν σύντομα, ώστε από την ερχόμενη εβδομάδα να μπορεί να υποδεχθεί το FSU το πρώτο φορτίο LNG, το οποίο θα μεταφερθεί στη Ρεβυθούσα για επαναεριοποίηση και αποθήκευση.

Από χθες, εξάλλου, η Ρεβυθούσα διαθέτει και Σταθμό Φόρτωσης Βυτιοφόρων, που θα μεταφέρονται, σε πρώτη φάση, από το λιμάνι της Ελευσίνας με ειδικά πλοία. Καθώς ο χρόνος μεταφοράς υπολογίζεται σε μία ώρα, ο ΔΕΣΦΑ σχεδιάζει και τη δημιουργία λιμενικών εγκαταστάσεων, αρχικά, στο Πέραμα Μεγαρίδος και στη συνέχεια και στη θέση Αλμύρα, απέναντι ακριβώς από τη Ρεβυθούσα. Το Πέραμα υπολογίζεται να είναι έτοιμο έως τα τέλη του 2023, ώστε ο χρόνος μεταφοράς να μειωθεί στα 20 λεπτά και η Αλμύρα ένα χρόνο αργότερα, το 2024, με το χρόνο μεταφοράς να πέφτει στα 10 λεπτά.

Το LNG Truck Loading θα πλαισιωθεί και από το Small Scale LNG Jetty, δηλαδή, μία νέα προβλήτα στη Ρεβυθούσα, για τον εφοδιασμό πλοίων μικρής χωρητικότητας, από 1.000 έως 30.000 κ.μ., καθώς και δορυφορικούς σταθμούς ανεφοδιασμού σε τρία λιμάνια της χώρας, την Ηγουμενίτσα, την Πάτρα και το Ηράκλειο Κρήτης. Ήδη, είναι έτοιμη η τεχνική μελέτη λεπτομερειακού σχεδιασμού, με την έναρξη υλοποίησης να τοποθετείται εντός του 2024.

Από τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας θα καλυφθούν κατά τους χειμερινούς μήνες οι ανάγκες σε αέριο της εγχώριας αγοράς, αλλά και τεσσάρων χωρών, που εκδήλωσαν ήδη ενδιαφέρον, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Μολδαβίας και της Ουκρανίας.

Μέσω, εξάλλου, του LNG Truck Loading θα εξυπηρετηθούν περιοχές της Δυτικής Ελλάδος και της Δυτικής Μακεδονίας, που δεν διαθέτουν δίκτυα διανομής φυσικού αερίου, ενώ στους πρώτους βιομηχανικούς πελάτες της υποδομής συγκαταλέγονται η Χαρτοποιία Φθιώτιδος Α.Ε, στη Δαμάστα Λαμίας, που ανήκει στον όμιλο El Pack, καθώς και η βιομηχανία γάλακτος Κολιός Α.Ε., στο Κιλκίς.

Η CEO του ΔΕΣΦΑ Μαρία-Ρίτα Γκάλι, μιλώντας στη χθεσινή τελετή των εγκαινίων του νέου σταθμού, ανέφερε ότι στο 9μηνο του 2022 καταγράφηκε ρεκόρ εισαγωγών στη Ρεβυθούσα, με 60 φορτία LNG, τα οποία αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας.

Ως τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία της ΡΑΕ, τα φορτία LNG που ξεφορτώθηκαν στη Ρεβυθούσα ήταν 54, έναντι 22 στον αντίστοιχο μήνα του 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 145%. Τα περισσότερα από αυτά τα φορτία προέρχονται από τις ΗΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v