Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χειμερινές εκπτώσεις με μείωση τιμών 50% για να γεμίσει το ταμείο

Προσδοκίες για εξάντληση του στοκ και ανάσες ρευστότητας τρέφει ο κλάδος ένδυσης-υπόδησης. Στην είσπραξη του Ιανουαρίου ποντάρουν οι έμποροι. Πώς κινούνται μεγάλες αλυσίδες και μικρά καταστήματα.

Χειμερινές εκπτώσεις με μείωση τιμών 50% για να γεμίσει το ταμείο

Σοβαρές προσδοκίες για ενίσχυση ταμειακών διαθεσίμων μέσω της ρευστοποίησης αποθεμάτων κατά την εκπτωτική περίοδο που αρχίζει σήμερα διατηρούν οι έμποροι, που ποντάρουν κυρίως στις πρώτες εβδομάδες και στην Κυριακή 15 Ιανουαρίου, που τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά.

Αναμένονται γενναίες εκπτώσεις, που θα κυμανθούν στο 50% ή και υψηλότερα, όπως προαναγγέλλουν φορείς της αγοράς, τονίζοντας ότι οι προσδοκίες είναι μεγαλύτερες για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε είδη ένδυσης-υπόδησης.

Πρόκειται για καταστήματα που δεν ευνοήθηκαν όπως άλλοι κλάδοι -και ειδικά η εστίαση- από τις υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν στην αρχή του χειμώνα και δεν είχαν όφελος από την αυξημένη τουριστική κίνηση των προηγούμενων μηνών. Επιπλέον, όπως αναφέρουν στο Euro2day.gr, πολλοί καταναλωτές την περίοδο των γιορτών περιορίστηκαν σε προμήθειες για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και αγορές παιχνιδιών για τα παιδιά, μειώνοντας τις δαπάνες για δώρα και μεταφέροντας για την περίοδο των εκπτώσεων αγορές σημαντικού κόστους.

Αυτό δείχνει και η μείωση της μέσης απόδειξης ανά συναλλαγή στα καταστήματα κατά την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία που μεταφέρει στο Euro2day.gr ο Θοδωρής Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά (ΕΣΠ) και Β’ αντιπρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Εκτιμά ότι ο εμπορικός κόσμος ανά την επικράτεια αναμένει αυξημένη ζήτηση τον Ιανουάριο, καθώς παραδοσιακά τον Φεβρουάριο υποχωρεί η εμπορική κίνηση, αν και οι εκπτώσεις διαρκούν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου. Θεωρεί ότι οι επιχειρήσεις χρειάζονται την τονωτική ένεση των εκπτώσεων προκειμένου να ρευστοποιήσουν εμπόρευμα και να δημιουργήσουν τα αναγκαία ταμειακά διαθέσιμα για τις υποχρεώσεις που πρέπει να πληρωθούν στις αρχές του χρόνου.

Εξάλλου, το 2022 μπορεί να ήταν καλύτερη χρονιά από το 2021, αλλά δεν αντιστάθμισε τις απώλειες των τελευταίων ετών για το σύνολο των επιχειρήσεων. «Κάποιες επιχειρήσεις πέτυχαν επιδόσεις 2019 και ορισμένες τις ξεπέρασαν, αλλά αυτό δεν ισχύει για το σύνολο της αγοράς», τονίζει. Εξηγεί ότι το β' και γ' τρίμηνο ήταν τα καλύτερα της χρονιάς, λόγω του τουριστικού ρεύματος, αλλά επωφελήθηκαν κυρίως οι επιχειρήσεις σε δημοφιλείς προορισμούς και κεντρικές οδούς σε μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ και η εμπορική κίνηση των εορτών περιορίστηκε στις τελευταίες ημέρες του έτους. «Είδαμε αυξημένη κίνηση αλλά δεν βλέπαμε πολλές τσάντες σε σχέση με τον κόσμο που κυκλοφορούσε στα καταστήματα...», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς υποδέχθηκαν το 2023 με προσφορές στα ψηφιακά τους καταστήματα, οι οποίες έφτασαν το 60% τις τελευταίες ημέρες. Ενδεικτικά, με προσφορές 20%-50% άρχισε η H&M, μέχρι 50% η Zara, 40% η Swarovski, ενώ στα καταστήματα καλλυντικών και στα πολυκαταστήματα οι τιμές σε σημαντικό εύρος προϊόντων κινούνται μέχρι 50% χαμηλότερα, ανάλογα με το brand. Για δυναμικές εκπτώσεις ετοιμάζονται και μικρότεροι παίκτες, μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ποντάροντας στην ευελιξία και στην πιο άμεση επαφή με τον καταναλωτή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v