Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εσπασαν κοντέρ τα έσοδα των σούπερ μάρκετ

Έσοδα 4,09 δισ. ευρώ έβαλαν στα ταμεία τους τα σούπερ μάρκετ σε μόλις 18 εβδομάδες, παρά την κάμψη της κατανάλωσης. Πώς μοιράστηκε ο τζίρος. Ποια είναι η πρόβλεψη για το 2023.

Εσπασαν κοντέρ τα έσοδα των σούπερ μάρκετ

Νέο ρεκόρ πωλήσεων θα γράψει το ταμείο των σούπερ μάρκετ τη φετινή χρονιά, με βάση τη μέχρι σήμερα πορεία της κατανάλωσης και τις προβλέψεις από τις εταιρείες ερευνών.

Ήδη τις πρώτες 18 εβδομάδες του έτους, δηλαδή έως και τις 23 Απριλίου, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν 7,6% στα 3,736 δισ. ευρώ από 3,471 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. Με τις πωλήσεις των cash & carry να εμφανίζουν μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης +6% στα 359 εκατ. ευρώ από 339 εκατ. ευρώ.

Αθροιστικά λοιπόν το ταμείο των σούπερ μάρκετ και των cash & carry ενισχύθηκε, κυρίως λόγω του πληθωρισμού, κατά 7,5%, υπερβαίνοντας σε αξία τα 4,096 δισ. ευρώ από 3,810 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Δηλαδή μέσα σε ένα τετράμηνο εισέρρευσαν στα ταμεία κοντά στα 300 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε 3,5%.

Τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης των πωλήσεών τους (+11,4%) και τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς εμφάνισαν τα υπερμάρκετ. Με +7,8% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των μικρών σούπερ μάρκετ, +6,6% των μεγάλων σούπερ μάρκετ και 6,9% των πολύ μικρών.

Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στην Κρήτη +18,1% και στην Πελοπόννησο +14,1% ενώ με μικρότερους ρυθμούς «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Αττική +6,4%, στην Κεντρική Ελλάδα +6,8% και στη Θεσσαλονίκη +8,9%. Ουραγός ήταν η Μακεδονία - Θράκη, όπου οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μόλις κατά 3%, κάτι που υποδηλώνει σημαντική υστέρηση της κατανάλωσης.

Για το σύνολο της φετινής χρονιάς, η NielsenIQ προβλέπει ότι οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών θα αυξηθούν κατά 5,3%, με τις πωλήσεις των τροφίμων - ποτών να εμφανίζουν ανάπτυξη 5,5%, 4,2% για την κατηγορία προϊόντων προσωπικής υγιεινής και +6,4% των προϊόντων για το σπίτι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v