Σκρέκας στο Euro2day.gr: Έρχονται βαριά πρόστιμα για πλαφόν και εικονικές εκπτώσεις

Την επιβολή υψηλών προστίμων προαναγγέλλει ο υπουργός Ανάπτυξης, μιλώντας στο Euro2day.gr. Τι λέει για τις τιμές. Γύρος επαφών με βιομηχανία και λιανεμπόριο. Ραντεβού με πολυεθνικές τον Σεπτέμβριο.

Σκρέκας στο Euro2day.gr: Έρχονται βαριά πρόστιμα για πλαφόν και εικονικές εκπτώσεις

Την επιβολή υψηλών προστίμων για πλασματικές και εικονικές εκπτώσεις αλλά και για την καταστρατήγηση του πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους προαναγγέλλει ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο Euro2day.gr.

«Έχουμε ήδη ευρήματα και τις επόμενες ημέρες θα πέσουν βαριά πρόστιμα», λέει.

Για τον υπουργό Ανάπτυξης, η εντατικοποίηση των ελέγχων σε όλους τους κρίκους της αλυσίδας, από την παραγωγή μέχρι το ράφι, αποτελεί ένα από τα βασικά σημεία πολιτικής απέναντι στην ακρίβεια και την παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού, είτε αυτή (η παραπλάνηση) αφορά τις εκπτώσεις, είτε τα ΠΟΠ προϊόντα (προϊόντα ονομασίας προέλευσης), είτε την παραβίαση της νομοθεσίας για το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους.

«Οι "Ράμπο" του υπουργείου Ανάπτυξης, η ΔΙΜΕΑ», λέει, «έχουν εντοπίσει και επιβάλει τις τελευταίες ημέρες πάνω από 70 πρόστιμα σε επιχειρήσεις που πουλούσαν λευκό τυρί για φέτα και φάβα Σαντορίνης που δεν είναι από τη Σαντορίνη», αναφέρει. Για τον υπουργό, η προστασία των ελληνικών προϊόντων και της παραγωγικής βάσης είναι μείζονος σημασίας.

Τι γίνεται όμως με την ακρίβεια; Η εντατικοποίηση των ελέγχων και σε αυτό το μέτωπο αποτελεί ένα σημαντικό μέτρο για την αντιμετώπισή της μαζί με την παράταση έως το τέλος του έτους της πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού» και της επιβολής πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους, αναφέρει ο υπουργός.

Όμως εκτός από τους ελέγχους, ο υπουργός έχει ξεκινήσει κύκλο συναντήσεων με τους εμπλεκόμενους. Ήδη έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, επίκειται συνάντηση με τη διοίκηση του ΣΕΒΤ, δηλαδή των ελληνικών βιομηχανιών τροφίμων, ενώ στην ατζέντα του βρίσκεται και συνάντηση με εκπροσώπους από πολυεθνικές εταιρείες.

Η συνάντηση με τις πολυεθνικές θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο. «Αυτή τη στιγμή κάνουμε μελέτη για να εντοπίσουμε σε ποια προϊόντα και ποιες κατηγορίες υπάρχει μεγάλη διαφορά τιμής για ομοειδή προϊόντα που πωλούν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Κάτι που έχει εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στα απορρυπαντικά. Θα τους ζητήσουμε να μας εξηγήσουν γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά και να αιτιολογήσουν το dual quality, αν και εφόσον υφίσταται», λέει ο κ. Σκρέκας.

Το dual quality είναι μια πρακτική κατά την οποία οι εταιρείες χρησιμοποιούν διαφορετικές συνταγές, συστατικά ή πρότυπα για προϊόντα που πωλούνται με την ίδια επωνυμία και με παρόμοια συσκευασία.

Το θέμα απασχολεί τις Βρυξέλλες από το 2017. Η Υπηρεσία Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνέκρινε ένα σύνολο επώνυμων προϊόντων διατροφής που πωλούνται με την ίδια ονομασία και στην ίδια ή παρόμοια συσκευασία σε όλα τα κράτη-μέλη. Η ανάλυση επεδίωξε να προσδιορίσει εάν, παρά την ίδια ή παρόμοια συσκευασία, υπήρχαν διαφορές στη σύνθεση του προϊόντος και, εάν ναι, εάν οι διαφορές αυτές αντιστοιχούσαν σε κάποιο γεωγραφικό πρότυπο.

Με βάση τα ευρήματα -η μελέτη αξιολόγησε 1.380 δείγματα 128 διαφορετικών προϊόντων διατροφής σε 19 κράτη μέλη-, το 23% των προϊόντων του δείγματος είχαν ίδια μπροστινή συσκευασία και ίδια σύνθεση και το 27% είχαν διαφορετική σύνθεση σε διαφορετικές χώρες της ΕΕ και διαφορετική μπροστινή συσκευασία. Το 22% των προϊόντων που παρουσιάζονταν με παρόμοιο τρόπο είχαν διαφορετική σύνθεση και το 9% των προϊόντων που παρουσιάζονταν ως ίδια σε ολόκληρη την ΕΕ είχαν διαφορετική σύνθεση.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v