Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σταϊκούρας: Πάρα πολλούς μήνες θα πάρει η αποκατάσταση του σιδηρόδρομου

"Το κόστος, υπερβαίνει σημαντικά τα €150 εκατ., για υποδομές, γέφυρες, σταθμούς, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση", είπε ο υπ. Μεταφορών. Ο σχεδιασμός κινήσεων.

Σταϊκούρας: Πάρα πολλούς μήνες θα πάρει η αποκατάσταση του σιδηρόδρομου

Για τις τεράστιες καταστροφές που έφερε στον θεσσαλικό κάμπο η κακοκαιρία Daniel, έκανε λόγο ο υπουργός μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Κάνοντας μία πρώτη αποτίμηση, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε πως, «αυτή τη στιγμή γίνονται αυτοψίες από τους μηχανικούς του υπουργείου υποδομών και μεταφορών αλλά και από τους φορείς του υπουργείου. Παράδειγμα, κτιριακές υποδομές, όπως τα σχολεία. Πλήρη αποτύπωση της κατάστασης δεν έχουμε, ούτε μπορώ να σάς δώσω τώρα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτών. Για συγκεκριμένους λόγους».

Ωστόσο, εξήγησε μιλώντας από το περίπτερο των ethnos.gr και imerisia.gr στην ΔΕΘ 2023, «πρώτα απ’ όλα γιατί στη βασική προσβασιμότητα των πολιτών στα χωριά τους ήδη ενεργεί η περιφέρεια, με πόρους περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ που έδωσε η ελληνική κυβέρνηση, οι πρώτες παρεμβάσεις γίνονται για να υπάρξει προσβασιμότητα των πολιτών στα χωριά τους. Αυτό θα πρέπει να συνεκτιμηθεί. Από την πολιτεία, μετά, στην υλοποίηση των έργων».

Για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου το κόστος υπερβαίνει τα 150 εκατ. ευρώ

Ο υπουργός μεταφορών αναφέρθηκε ειδικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο: «Στον ΟΣΕ οι αποκαταστάσεις θα πάρουν πάρα πολλούς μήνες. Και η πρώτη εκτίμηση είναι ότι, το κόστος, υπερβαίνει σημαντικά τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη μιλάμε για τις υποδομές, μιλάμε για γέφυρες., για σιδηροδρομικούς σταθμούς για συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης που πρόσφατα παραδόθηκαν.

Αυτά έχουν υποστεί σημαντικότατες ζημιές και εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση μέσα από την ανακατανομή πόρων του ταμείου ανάκαμψης ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ ώστε να παρέμβουμε σε γέφυρες, σε δρόμους και στο σιδηροδρομικό δίκτυο το συντομότερο δυνατόν. Με τις διαδικασίες που ψηφίστηκαν στη Βουλή την προηγούμενη εβδομάδα», τόνισε, επισημαίνοντας ότι, σε αυτή τη φάση, δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε το χρονικό διάστημα αποκατάστασης.

«Το σημαντικό κομμάτι έχει να κάνει με το να έρθει το δίκτυο στην πρότερη κατάσταση που είχε πριν από 20 μέρες. Στο μεταξύ, όμως, θα παραδίδονται τμήματα και θα υλοποιείται η μετακίνηση. Ήδη, για παράδειγμα, τις τελευταίες ώρες, ήδη πηγαίνει το τρένο μέχρι το Λιανοκλάδι αλλά μετά χρειάζεται λεωφορείο και μετά τη Λάρισα συνεχίζει. Όσο περνά το διάστημα και γίνονται έργα, θα βελτιώνεται η προσβασιμότητα του πολίτη μέσω σιδηροδρομικού δικτύου από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Πότε ακριβώς θα γίνει και με τους ίδιους όρους που γίνονταν πολύ πρόσφατα δεν το ξέρουμε, αλλά σίγουρα θα πάρει πάρα πολλούς μήνες», σημείωσε.

Ταχιάος: Ισορροπία ανάμεσα στην αντοχή των υποδομών και των τοπικών κοινωνιών

Το φαινόμενο της κακοκαιρίας Daniel ήταν πρωτοφανές και ασφαλώς δεν μπορεί να αποτελεί το μέτρο στη διαστασιολόγηση των κατασκευών, τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας το Σάββατο στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN.

Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι την επόμενη ημέρα μετά το καταστροφικό πέρασμα του Daniel από τη Θεσσαλία, «ο δρόμος που θα ακολουθήσει η Κυβέρνηση είναι η ισορροπία ανάμεσα στην αντοχή των υποδομών και την ανθεκτικότητα των τοπικών κοινωνιών».

Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι οι αποφάσεις προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι γρήγορες, αλλά όχι εν θερμώ και αφού προηγουμένως έχει ολοκληρωθεί η επιστημονική αξιολόγηση των επιπτώσεων της κακοκαιρίας από τους ειδικούς πραγματογνώμονες.

Ο Υφυπουργός Υποδομών επισήμανε ότι στο σχεδιασμό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το περιβαλλοντικό κόστος, καθώς δεν θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις που θα οδηγούν εν τέλει στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

Ταυτόχρονα, πρόσθεσε πως κρίσιμη παράμετρος είναι η ορθολογική αξιοποίηση των οικονομικών πόρων που διαθέτει η χώρα, προκειμένου τα έργα υποδομής να ενσωματώνουν τις προκλήσεις που συνεπάγεται η κλιματική κρίση με σεβασμό στα χρήματα των φορολογουμένων και πλήρη διαφάνεια.

Αυτό που προέχει τώρα, είπε ο κ. Ταχιάος, είναι η άμεση ανακούφιση των πληγέντων, καθώς ήδη ξεκίνησε η καταβολή των αποζημιώσεων για βασικές ανάγκες και οικοσκευή, ενώ συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς οι αυτοψίες σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις, επιχειρήσεις και κτιριακές υποδομές που επλήγησαν από την σφοδρή κακοκαιρία.

Για την Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι το αργότερο έως τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας θα ξεκινήσει η κυκλοφορία και των βαρέων οχημάτων, χωρίς να αποκλείει μάλιστα ότι αυτό μπορεί να γίνει και αρκετά συντομότερα, αφού την εξέλιξη του φαινομένου την υπαγορεύει η φύση.

Επίσης, ο Υφυπουργός Υποδομών υπενθύμισε ότι έγιναν παρεμβάσεις στα διόδια της Ε65, της Ιόνιας Οδού, της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και της Εγνατίας Οδού ώστε να μην επιβαρύνεται το μεταφορικό κόστος. Συμπλήρωσε ακόμα ότι σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούνται μεγάλες ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων, κάνοντας λόγο για φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, τις ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι εκτείνονται σε ένα μήκος 50 χιλιομέτρων περίπου, από τον Δομοκό έως τον Κραννώνα, καθώς και στα δίκτυα που συνδέουν τη Λάρισα με τον Βόλο και τα Τρίκαλα με την Καλαμπάκα, ενώ επλήγησαν και τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης.

Το Σαββατοκύριακο ο κ.Ταχιάος επισκέπτεται με κλιμάκια μηχανικών τις πληγείσες περιοχές στην περιοχή της Θεσσαλίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v