Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ από τη Lamda Marinas Investments

Τι προβλέπει ο σχεδιασμός της εταιρείας για τις τρεις μαρίνες που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της σε Φλοίσβο, Άγιο Κοσμά και Κέρκυρα.

Επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ από τη Lamda Marinas Investments

Επενδύσεις που θα υπερβούν τα 80 εκατ. ευρώ σχεδιάζει η Lamda Marinas Investments για τις 2+1 μαρίνες που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της, τη μαρίνα Φλοίσβου, τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό και τη μαρίνα mega yacht στην Κέρκυρα, για την οποία εκκρεμεί η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να ολοκληρωθεί και τυπικά ο σχετικός διαγωνισμός.

Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας σε ό,τι αφορά τη μαρίνα Φλοίσβου προβλέπει την εγκατάσταση δικτύου 5G και οπτικής ίνας σε όλες τις προβλήτες, την εγκατάσταση δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων σκαφών, καθώς και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος παραγωγής ενέργειας. Στόχο αποτελεί, μάλιστα, και η καθιέρωση ημερίδας Εκπαίδευσης και Καριέρας στη Διαχείριση Μαρινών, όπως επεσήμανε ο Σταύρος Κατσικάδης, Managing Director της Lamda Marinas Investments, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών λειτουργίας της μαρίνας Φλοίσβου.

Όπως τόνισε, δε, η εταιρεία αναμένεται να υποβάλει αίτημα για τη χρηματοδότηση μέρους των συνολικών επενδύσεων που έχει ήδη δρομολογήσει με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, δεδομένου ότι περίπου 139 εκατ. ευρώ προορίζονται για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Στ. Κατσικάδη, ο τζίρος της μαρίνας Φλοίσβου για το 2023 αναμένεται να διαμορφωθεί σε επίπεδα αντίστοιχα με τα περσινά, δηλαδή στα 22 εκατ. ευρώ, με τις δύο μαρίνες σε Φλοίσβο και Άγιο Κοσμά να καταγράφουν υψηλή ζήτηση και την πληρότητα να αγγίζει το 100%.

«Οι μαρίνες “ταβανιάζουν”. Εάν γεμίσει μια μαρίνα κι έχει πληρότητα 100%, δεν μπορεί να έχει άλλα έσοδα, ούτε να εφεύρει υπηρεσίες. Αυτό που πρέπει να γίνει, είναι η απλούστευση του νομικού πλαισίου έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα στις μαρίνες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να τοποθετούν πλωτές προβλήτες και να εξυπηρετούν μικρά σκάφη εσωτερικά, κάτι που δεν προβλέπεται σήμερα. Προβλέπεται έξω από τις μαρίνες, αλλά όχι εντός αυτών», επεσήμανε ο Στ. Κατσικάδης.

Μάλιστα, όπως τόνισε, η εταιρεία εξετάζει τις ευκαιρίες για περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με την ένταξη σε αυτό και άλλων μαρινών. «Κοιτάμε κι άλλες δυνατότητες ανάπτυξης. Κάνουμε focus σε περιοχές όπου θα είναι βιώσιμες οι αναπτύξεις, για παράδειγμα θα περιμένουμε να δούμε τη μαρίνα της Αρετσούς στη Θεσσαλονίκη. Περιμένουμε τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, υπάρχει η εγκεκριμένη ανάπτυξη στη Λευκάδα, υπάρχει ανάπτυξη και υφιστάμενες μαρίνες που τις κοιτάμε στα Δωδεκάνησα. Κάθε τι που έρχεται οργανωμένα μέσω ενός διαγωνισμού, το κοιτάμε», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Marinas Investments στο περιθώριο της εκδήλωσης, επισημαίνοντας πως «στόχος είναι να αναπτύξουμε ένα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο και μετά θα δούμε τις προοπτικές μας. Το Χρηματιστήριο είναι μία από αυτές, αλλά δεν είναι άμεσο».

Η μαρίνα Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού και περίπου στις μισές θέσεις δύνανται να δέσουν mega yachts άνω των 30 μέτρων. Στη μαρίνα, η οποία έχει χερσαία έκταση 90,228 τ.μ. και θαλάσσια έκταση 254,000 τ.μ. και διαθέτει 27 εμπορικούς χώρους, έχουν επενδυθεί μέχρι σήμερα από τον όμιλο της Lamda Development 56,6 εκατ. ευρώ.

Ως προς την προστιθέμενη αξία της μαρίνας, από την έναρξη της λειτουργίας της το 2003 έως το 2023, έχουν καταβληθεί 41,37 εκατ. ευρώ σε φόρους (ΦΠΑ, φόρος μισθωτών υπηρεσιών, φόρος εισοδήματος κ.λπ.). Σε 106,56 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα καταβληθέντα μισθώματα προς την ΕΤΑΔ, ενώ έχουν καταβληθεί και 1,8 εκατ. ευρώ στον δήμο Παλαιού Φαλήρου (σύμβαση, δημοτικά τέλη).

Οι δαπάνες στην τοπική κοινωνία ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ η αξία των δράσεων κοινωνικής συνεισφοράς εκτιμάται σε 1,2 εκατ. ευρώ. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, στη μαρίνα απασχολούνται 1.500 άτομα καθημερινά (προσωπικό μαρίνας, καταστημάτων, πληρώματα, συνέργεια, προμηθευτές κ.ά.).

Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης μαρίνας είναι το βάθος της, κάτι που της επιτρέπει να φιλοξενεί μεγάλες θαλαμηγούς, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Στ. Κατσικάδης. Το βάθος της λιμενολεκάνης φτάνει τα 16 μέτρα. Μεταξύ άλλων, η μαρίνα Φλοίσβου προσφέρει ενισχυμένη προστασία έναντι των έντονων καιρικών συνθηκών, χώρο υψηλής ασφάλειας ISPS, VIP Concierge, ηλεκτροδότηση ανά θέση ελλιμενισμού (από 32 έως 1.200 Amps), παροχή πόσιμου νερού ανά θέση ελλιμενισμού, δίκτυο τηλεπικοινωνίας και internet υψηλής ταχύτητας (ADSL-VDSL) ανά θέση καθώς και Wi-Fi σε όλη την εγκατάσταση, πεδίο προσγείωσης ελικοπτέρων, σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμων και προσωπικό για πρόσδεση σκάφους 24/7.

H Lamda Marinas Investments, 100% θυγατρική της Lamda Develοpment, έχει υπό τη διαχείρισή της τη μαρίνα του Φλοίσβου και του Αγίου Κοσμά, ενώ έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής για τη μαρίνα mega yacht στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού που έχει διενεργήσει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και στο προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση.

Το έργο για τη μαρίνα στην Κέρκυρα περιλαμβάνει την κατασκευή υψηλών προδιαγραφών μαρίνας 98 θέσεων, με χωρητικότητα σκαφών μήκους από 30 έως 140 μέτρα και χερσαίες αναπτύξεις επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης, με την επένδυση να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v