Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ξεκινά κύκλος αυξήσεων στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Ποια αναμένεται να είναι η στρατηγική των ασφαλιστικών στο θέμα των ανατιμήσεων. Ο οξύς ανταγωνισμός που έχει αναπτυχθεί και το ερώτημα του timing των κινήσεων.

Ξεκινά κύκλος αυξήσεων στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Θέμα χρόνου θεωρείται ότι είναι μια νέα επιβολή αυξήσεων στα τιμολόγια του κλάδου οχημάτων, καθώς με την έναρξη του νέου έτους οι διοικήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών θα συζητήσουν για το timing και το μέγεθος των ανατιμολογήσεων (το Euro2day.gr σας είχε προϊδεάσει από τις 19 Νοεμβρίου του 2023).

Πάντως, όπως εκτιμάται, οι νέες αυξήσεις θα επιχειρηθεί να είναι «προσεκτικές» και θα έχουν παραμετρικό χαρακτήρα (διαφοροποιήσεις από κατηγορία σε κατηγορία πελατών), λόγω του οξύτατου ανταγωνισμού που επικρατεί στην αγορά τόσο από τις ΕΠΥ (εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών), όσο και από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Μεταξύ των επιχειρημάτων που προβάλλουν τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς για τη δρομολογούμενη αύξηση των τιμολογίων συγκαταλέγονται τα παρακάτω:

  • Πρώτον, τα τρέχοντα ασφάλιστρα βρίσκονται σήμερα σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του έτους 2010, δηλαδή με τα προ κρίσης επίπεδα.
  • Δεύτερον, μετά από ένα διάλλειμα που παρατηρήθηκε κατά την περίοδο 2020-2021 λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της covid-19, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων βρίσκεται σήμερα ψηλότερα σε σχέση με την προπανδημική περίοδο και μάλιστα με ανοδική τάση. Δεν είναι τυχαίο, ότι στις προτεραιότητες της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχει τεθεί και η αντιμετώπιση των τόσο πολλών και σφοδρών ατυχημάτων που λαμβάνουν χώρα μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα και τα προάστειά τους (έχει βελτιωθεί κάπως η κατάσταση στα εθνικά δίκτυα, λόγω του εκσυγχρονισμού τους) και 
  • τρίτον, η έντονη επίπτωση του πληθωρισμού τόσο στο κατά μονάδα κόστος των αποζημιώσεων, όσο και στις λειτουργικές δαπάνες των εταιρειών. Δεν είναι τυχαίο ότι ο δείκτης συνολικών εξόδων στον κλάδο οχημάτων υπολογίστηκε για τη χρήση του 2022 στο 98% (οριακά κέρδη για το μέσο όρο των εταιρειών, με αρκετές από αυτές να καταγράφουν ζημίες στο τεχνικό αποτέλεσμα του συγκεκριμένου κλάδου).

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, οι τιμολογιακές αυξήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών προβλέπεται να είναι προσεκτικές, καθώς έχουν παρατηρήσει ότι -λόγω του ανταγωνισμού, αλλά και των επιπτώσεων του πληθωρισμού στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών- κάθε κίνηση πρόσθετης επιβάρυνσης έχει ως αποτέλεσμα ολοένα και περισσότεροι οδηγοί να στρέφονται προς συμβόλαια χαμηλότερου τιμήματος, τα οποία είτε οδηγούν σε λιγότερες καλύψεις, είτε προσφέρονται από εταιρείες χαμηλών τιμολογίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v