Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΒΙΚΕΝ: Κίνδυνος για νέα επιβάρυνση των τελών χρήσης

Διευρύνονται οι αντιδράσεις της αγοράς για το ενδεχόμενο νέας επιβάρυνσης των τελών χρήσης του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Τι λέει η επιστολή της ΕΒΙΚΕΝ προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

ΕΒΙΚΕΝ: Κίνδυνος για νέα επιβάρυνση των τελών χρήσης

Η Ένωση Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας (ΕΒΙΚΕΝ) με επιστολή της προς την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας θέτει επί τάπητος το ενδεχόμενο νέας αύξησης των τελών χρήσης του δικτύου Μεταφοράς.

Την ανησυχία της προκάλεσε η έκτακτη αναθεώρηση της απόδοσης επί της ρυθμιζόμενης περιουσιακής βάσης του ΑΔΜΗΕ (WACC), από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων. Διαπιστώνει, δε, με έκπληξη ότι «υπάρχει ο κίνδυνος η περιουσιακή βάση του ΑΔΜΗΕ να επιβαρυνθεί με ένα ποσό περίπου 400 εκατ. ευρώ λόγω της κοινωνικοποίησης κατά 50% του κόστους διασύνδεσης των μονάδων ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ, των μονάδων αποθήκευσης καθώς και των θερμικών σταθμών και των καταναλωτών ΥΤ στο δίκτυο μεταφοράς».

Όπως ανέφερε το Euro2day.gr σε πρόσφατο ρεπορτάζ, στο νόμο 4951/2022 και συγκεκριμένα το άρθρο 98 (τροποποιήθηκε με τον 5037/2023) προβλέπεται πως για τα έργα του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας και του Ελληνικού Δικτύου Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας το 50% του κόστους εντάσσεται στη ρυθμιζόμενη περιουσιακή της βάση και ανακτάται πλήρως μέσω των Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος. Το υπόλοιπο 50% προβλέπει την επιβάρυνση των παραγωγών που εκμεταλλεύονται τα συγκεκριμένα έργα.

Όμως, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων προτείνει τα συγκεκριμένα έργα να μην αποζημιώνονται με βάση το Μεσοσταθμικό Κόστος Κεφαλαίου (WACC), αλλά με βάση το κόστος δανεισμού. Αυτή η πρόταση έχει προκαλέσει την αντίδραση του ΑΔΜΗΕ.

Σε κάθε περίπτωση η ΕΒΙΚΕΝ, ζητά από το υπουργείο Ενέργειας, να επανεξετάσει το ρυθμιστικό πλαίσιο καθώς όπως τονίζει «ναρκοθετεί τα τιμολόγια όλων των καταναλωτών, μεταφέροντας σημαντικά κόστη των εν λόγω κατηγοριών παραγωγών στα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς, τα οποία ήδη θα επιβαρύνονται με το κόστος των αναγκαίων έργων διασύνδεσης των νήσων για την επόμενη δεκαετία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v