Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τρεις εκκρεμότητες για την ανάπτυξη των «πράσινων» καυσίμων

Ο ρόλος της ναυτιλίας στην προώθηση του βιομεθανίου. Η απουσία εφοδιαστικής αλυσίδας «τρενάρει» το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Τρεις εκκρεμότητες για την ανάπτυξη των «πράσινων» καυσίμων

Τα εμπόδια που υπάρχουν για την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων αναμένεται να βρεθούν το επόμενο διάστημα στο επίκεντρο, από τη στιγμή που το υπουργείο Ενέργειας έχει αποφασίσει να θέσει ως προτεραιότητα την ολοκλήρωση του ρυθμιστικού πλαισίου για το βιομεθάνιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Ενέργειας το σχέδιο νόμου έχει ολοκληρωθεί. Έχει ήδη προηγηθεί κλειστή διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς πάνω στο κείμενο το οποίο εκπόνησε επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ υπό τον καθηγητή Σωτήριο Καρέλλα, ωστόσο όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr εκκρεμεί η τελική επεξεργασία για τη στήριξη των παραγωγών βιομεθανίου.

Το βιομεθάνιο θεωρείται ένα ανανεώσιμο αέριο που παράγεται μέσα από την αναβάθμιση του βιοαερίου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανάμεσα στους «πράσινους» στόχους που έχει θέσει είναι και η αντικατάσταση 35 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου με βιομεθάνιο, που θα παράγεται στην Ευρώπη. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 70 μονάδες παραγωγής βιοαερίου και στόχος είναι τα επόμενα χρόνια η αναβάθμιση του βιοαερίου σε βιομεθάνιο, με σκοπό να εγχέεται στο υφιστάμενο δίκτυο φυσικού αερίου.

Τρία είναι τα προβλήματα όμως τα οποία απασχολούν τον κλάδο και συγκεκριμένα:

Εκείνο της απουσίας εφοδιαστικής αλυσίδας για την προμήθεια πρώτης ύλης.

Δεύτερον, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς μαζί με τη στήριξη των παραγωγών βιομεθανίου χρειάζεται ταυτόχρονα ρύθμιση σε σχέση με το αν θα αμείβονται οι παραγωγοί βιομάζας, προκειμένου να δίνουν την πρώτη ύλη στους παραγωγούς βιομεθανίου.

Τρίτη εκκρεμότητα αποτελεί η αναγκαιότητα ρύθμισης της αγοράς που θα προμηθεύει το υγροποιημένο βιομεθάνιο (ΒΙΟ-LNG), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις μεταφορές, στη ναυτιλία, αλλά σε βαρέα οχήματα.

Να σημειωθεί βέβαια, πως σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς από τις υφιστάμενες μονάδες βιοαερίου μόνο το ¼ αυτών μπορεί να συνδεθεί με οικονομικό τρόπο στο δίκτυο αερίου, καθώς οι περισσότερες μονάδες είναι διάσπαρτες. Επομένως, οι υπόλοιποι παραγωγοί θα πρέπει να το υγροποιούν. Ετσι, όπως εύστοχα επισημαίνουν η ανάπτυξη του βιομεθανίου προϋποθέτει να υπάρξει και το απαιτούμενο ενδιαφέρον της βιομηχανίας, της ναυτιλίας, αλλά και του κλάδου των μεταφορών.

Υπενθυμίζεται, πάντως, πως η Enaon (πρώην ΔΕΠΑ-Υποδομών) το Φεβρουάριο είχε υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραγωγών Βιοαερίου, επιβεβαιώνοντας τη στροφή της εταιρείας προς τα ανανεώσιμα καύσιμα. Στελέχη της εταιρίας τότε τόνιζαν πως «υπάρχει σχετική εμπειρία από την Ιταλία και αναλόγως θα προχωρήσουμε και στην Ελλάδα. Αναμένουμε την οριστικοποίηση του κανονιστικού πλαισίου στην Ελλάδα».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v