Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ακτοπλοΐα: "Πάγωμα" τιμών - παραιτήσεις στην ΕΕΑ

Ραγδαίες είναι πλέον οι εξελίξεις στον χώρο της ελληνικής ναυτιλίας μετά και τη δεύτερη παραίτηση στην Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας. Πάγωμα τιμών και εκπτώσεις απο Μινωικές, στο ίδιο κλίμα η ΑΝΕΚ. Αντιδράσεις.

Ακτοπλοΐα: Πάγωμα τιμών - παραιτήσεις στην ΕΕΑ
Ραγδαίες είναι πλέον οι εξελίξεις στον χώρο της ελληνικής ναυτιλίας μετά και τη δεύτερη παραίτηση στην Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και το πάγωμα στις τιμές των ναύλων συν τις εκπτώσεις που ανακοίνωσαν οι Μινωικές, ακολουθώντας το παράδειγμα της Blue Star.

Προς την κατεύθυνση του παγώματος των τιμολογίων προσανατολίζεται ήδη και η ΑΝΕΚ, η οποία σημειωτέον εφαρμόζει πολιτική εκπτώσεων στα δρομολόγια της Κρήτης εδώ και περίπου έναν χρόνο. 

Εκ των εξελίξεων, φαίνεται πως οι δυνάμεις της ΕΕΑ οδηγούνται σε σχίσμα, το οποίο θα πάρει σάρκα και οστά εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες περί αποχώρησης της Blue Star από την Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.  

Στο μεταξύ, μετά την παραίτηση του κ. Τόνυ Αγαπητού, το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης εξέλεξε, σύμφωνα με πληροφορίες, τον κ. Α. Βεντούρη, διευθύνοντα σύμβουλο της NEΛ ως πρόεδρο. Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με παράγοντες της Ακτής Μιαούλη αναμένεται να οδηγήσει σε διάσπαση της Ένωσης και κορύφωση της διαμάχης μεταξύ μικρών και μεγάλων ακτοπλοϊκών εταιριών.  

Να σημειωθεί πως όλα ξεκίνησαν μετά την πρώτη παραίτηση του μέχρι πρότινος προέδρου του Δ.Σ.κ. Μιχάλη Σακέλη, ο οποίος από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Blue Star είχε ανακοινώσει τη "δέσμευση τιμής" για τη θερινή περίοδο.

Σύμφωνα με χθεσινή προσέγγιση του euro2day.gr, η παραίτηση του κ. Σακέλη άνοιγε τον ασκό του Αιόλου κι έφερνε… μπουρίνια στον κλάδο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Blue Star είχε υπερασπιστεί την κίνηση δέσμευσης τιμής και της παραίτησής του από το Δ.Σ., σημειώνοντας πως "είναι η πρώτη φορά που τίθεται στο Δ.Σ. της ένωσης θέμα που άπτεται της εμπορικής πολιτικής μιας εταιρίας και δεν αφορά σε κανέναν άλλον πέραν της ιδίας".

Όπως είχαμε γράψει νωρίτερα και επιβεβαιωθήκαμε σχεδόν ακαριαία, "η απόφαση της Blue Star και η δεύτερη παραίτηση Αγαπητού ενδέχεται να οδηγούν σε αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής και από άλλες επιχειρήσεις", γεγονός που ήδη συμβαίνει επίσημα με τις Μινωικές και αναμένεται να επισημοποιηθεί απο την πλευρά της ΑΝΕΚ στο αμέσως επόμενο διάστημα. 

Το πρόβλημα έχει τεθεί ούτως ή άλλως και μένει να φανεί στη συνέχεια εάν θα υπάρξει και αναδιάταξη ισορροπιών - επιχειρηματικών δυνάμεων, καθώς ορισμένες μικρότερου μεγέθους εταιρίες (πληροφορίες συγκαταλέγουν τη ΝΕΛ μεταξύ αυτών, χωρίς όμως να έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα) φαίνεται να αντιτίθενται στο "πάγωμα" των τιμολογίων.

Άλλωστε, στην αντίδραση ορισμένων εταιριών αποδίδεται και η κρίση στους κόλπους της ένωσης. 

Οι ακτοπλοϊκές πάντως που μπορούν να αφομοιώσουν το κόστος της επιβάρυνσης από το πανάκριβο καύσιμο φαίνεται πια ολοκάθαρα ότι θα διαβούν τον… Ρουβίκωνα, με το ερώτημα να είναι ανοιχτό στην περίπτωση ταχύπλοων που έχουν μεγάλη κατανάλωση καυσίμων και σε ορισμένες περιπτώσεις χρησιμοποιούν και ακριβότερο καύσιμο

Μένει να φανεί στην πράξη και στη διάρκεια του καλοκαιριού τι θα γίνει με εταιρίες που θα επιμείνουν σε αυξήσεις και οι οποίες λόγω πιο αδύναμης οικονομικής θέσης μπορεί να πιεστούν σε πολλά επίπεδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Μινωικές αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε καμία αύξηση των ναύλων και να χορηγήσουν από την 1η Ιουνίου 2008 -και για όλο το καλοκαίρι- εκπτώσεις στα ημερήσια δρομολόγια των πλοίων τους από και προς την Κρήτη.

Προσφέρουν 30% έκπτωση στις καμπίνες και στα οχήματα, 20% στα VIP καθίσματα και στις θέσεις deck και 50% στα δίκυκλα.

Μ. Γελ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v