Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΘΕΛ: Από Iveco η καλύτερη προσφορά για λεωφορεία

Η Iveco France κατέθεσε τη συμφερότερη προσφορά στον διαγωνισμό της ΕΘΕΛ για τα 200 λεωφορεία φυσικού αερίου.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΕΘΕΛ: Από Iveco η καλύτερη προσφορά για λεωφορεία
Η εταιρία Iveco France έχει καταθέσει, σύμφωνα με πληροφορίες, τη συμφερότερη προσφορά στον διαγωνισμό της ΕΘΕΛ για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου.

Από το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών του διαγωνισμού προέκυψε ότι και οι τρεις εταιρίες που συνεχίζουν στον διαγωνισμό είχαν καταθέσει προσφορές υψηλότερες, τουλάχιστον κατά 10%, από τον προϋπολογισμό που προβλεπόταν αρχικώς.

Συγκεκριμένα, ο αρχικός προϋπολογισμός του διαγωνισμού ανερχόταν στα 43 εκατομμύρια χωρίς ΦΠΑ. Η προσφορά της Iveco France ανέρχεται, όπως αναφέρουν πληροφορίες, στα 49 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), δηλαδή 246.000 ευρώ ανά όχημα.

Η Evobus Hellas φέρεται να έχει καταθέσει πρόταση με τιμή στα 274.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) ανά όχημα, ενώ, τέλος, η πρόταση της εταιρίας Σαρακάκη ανέρχεται στα 294.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) ανά όχημα.

Προκειμένου να μη χαθούν κονδύλια, καθώς το έργο προμήθειας λεωφορείων συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε., η Διακομματική Επιτροπή που έχει την ευθύνη για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού έχει καταθέσει αίτημα αύξησης του προϋπολογισμού του έργου τόσο προς τη Διαχειριστική Αρχή του Γ΄ ΚΠΣ όσο και προς το υπουργείο Ανάπτυξης.

Η έγκριση από τη Διαχειριστική Αρχή αναμένεται να δοθεί άμεσα, ίσως και σήμερα, ενώ η έγκριση από το υπουργείο Ανάπτυξης υπολογίζεται ότι θα δοθεί έως το τέλος του μήνα.

Βασικό επιχείρημα της Διακομματικής Επιτροπής υπέρ της αύξησης του προϋπολογισμού του έργου είναι ότι στον άλλο διαγωνισμό της ΕΘΕΛ, στον οποίο ανάδοχος ήταν η Solaris Bus, εταιρία από την Πολωνία, υπήρξε έκπτωση 13%, ποσό που μπορεί να κατευθυνθεί στην αγορά των λεωφορείων φυσικού αερίου.

Αμέσως μετά τις εγκρίσεις αυτές η υπέρβαση αρχικού προϋπολογισμού πρέπει να λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η υπέρβαση του προϋπολογισμού είναι συνηθισμένη στις διαγωνιστικές διαδικασίες, ωστόσο ερώτημα αποτελεί γιατί καμία από τις έξι εταιρίες που συμμετείχαν αρχικώς στον διαγωνισμό δεν αμφισβήτησε το τίμημα.

Να σημειωθεί ότι κατά την αρχική φάση του διαγωνισμού που αφορά στον έλεγχο των φακέλων πέρασαν όλες οι εταιρίες, αλλά τρεις από τις συμμετέχουσες «κόπηκαν» στην τεχνική αξιολόγηση.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, είναι εφικτή η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο έως το τέλος του έτους ή στις αρχές του 2009, ώστε οι παραλαβές οχημάτων να ξεκινήσουν από τα μέσα του έτους. Φόβοι για την απώλεια κονδυλίων δεν εκφράζονται, καθώς όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές οριακά έστω ο διαγωνισμός θα είναι εντός χρόνου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο