Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑ: Σήμερα οι αποφάσεις από Διυπουργική Επιτροπή

Η συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να λάβει σήμερα τις αποφάσεις για το μέλλον του διαγωνισμού για την πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας που βρίσκεται σε πολύ κρίσιμη σημείο.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑ: Σήμερα οι αποφάσεις από Διυπουργική Επιτροπή
Η συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να λάβει σήμερα τις αποφάσεις για το μέλλον του διαγωνισμού σχετικά με την πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας που βρίσκεται σε ιδιαίτερα κρίσιμη σημείο.

Χθες ολοκληρώθηκαν ουσιαστικά οι συνομιλίες μεταξύ του ομίλου της MIG και των συμβούλων του Δημοσίου, οι οποίοι στη μαραθώνια συνάντηση που πραγματοποίησαν φέρονται να έχουν έρθει σε συμφωνία και να έχουν προχωρήσει στη σύνταξη του τελικού κειμένου από το οποίο απουσιάζουν οι υπογραφές των δύο πλευρών.

Η προθεσμία των τριών εβδομάδων που είχε δοθεί ως περιθώριο για τις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές λήγει σήμερα και, σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος MIG έχει διαμηνύσει ότι θα αποσύρει το ενδιαφέρον του αν δεν υπογραφεί σήμερα από το Δημόσιο η συμφωνία.

Άλλωστε, αυτό άφησε ξεκάθαρα να εννοηθεί σε συνέντευξή του στον σταθμό Real FM ο επικεφαλής του ομίλου MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέφερε: "Είχαμε πει ότι, αν κάποιος άλλος ήταν ενδιαφερόμενος και ήθελε να έρθει να μπει στο δικό μας σχήμα ή αν υπήρχε ένας σοβαρός ενδιαφερόμενος που να διαθέτει και την απαραίτητη αξιοπιστία και είναι διατεθειμένος να λύσει το πρόβλημα της Ολυμπιακής, εμείς δεν θα είχαμε πρόβλημα και να αποσυρθούμε".

Aegean: Δεν δημιουργείται μονοπώλιο

Την ίδια ώρα, δεν έχουν αποτιμηθεί ακόμη από την πλευρά της κυβέρνησης οι προτάσεις της Aegean Airlines και της Chrysler Aviaton, τις οποίες επίσης έκαναν την τελευταία στιγμή, εκφράζοντας το ενδιαφέρον τους για την Ολυμπιακή.

Τα κύρια προβλήματα που αφορούν σε αυτές είναι αφενός το ενδεχόμενο δημιουργίας μονοπωλίου στην αγορά αερομεταφορών του εσωτερικού, αφετέρου η πραγματική οικονομική βάση στην οποία στηρίζονται.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης επανέλαβε χθες για μία ακόμη φορά ότι μία εταιρία που θα προκύψει από τη συγχώνευση Ολυμπιακής και Aegean δεν θα δημιουργήσει συνθήκες μονοπωλίου στην αγορά καθώς στις πτήσεις εξωτερικού ο ανταγωνισμός είναι έντονος από ξένες αεροπορικές εταιρίες, ενώ και στην αγορά εσωτερικού υπάρχουν ήδη αρκετές αεροπορικές που δραστηριοποιούνται, δημιουργώντας προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού.

Από την πλευρά της κυβέρνησης, για τη λήψη των τελικών αποφάσεων αναμένονται οι εισηγήσεις των συμβούλων και η γνωμοδότηση της Κομισιόν προκειμένου να αποφασιστεί αν θα υπάρξουν διαπραγματεύσεις με την Aegean Airlines και την Chrysler Aviaton ή οι προτάσεις που κατατέθηκαν θα απορριφθούν.

Όχι από εργαζομένους στην Aegean

Να σημειώσουμε τέλος ότι την εντονότατη αντίδραση του συνόλου των εργαζομένων της Ολυμπιακής προκάλεσε η κατάθεση-πρόταση για την εξαγορά της εταιρίας από την ανταγωνίστρια Aegean Airlines.

Aκόμη και το σωματείο των πιλότων της Ο.Α., που από την αρχή έχει ταχθεί υπέρ της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας, σε ανακοίνωσή του στρέφεται κατά της πρότασης της Aegean απειλώντας ξεκάθαρα ακόμη και καθήλωση των αεροσκαφών της Ο.Α. στο έδαφος σε περίπτωση που η πρόταση δεν απορριφθεί.

Οι πιλότοι εκφράζουν την "αγανάκτησή τους για τη διαφαινόμενη μεθόδευση παράδοσης του εθνικού αερομεταφορέα, ως βορά επιβίωσης του ανταγωνιστή της". Οι πιλότοι, όπως και το σύνολο των εργαζομένων της Ο.Α., καταλογίζουν στην Aegean ευθύνες για τη δυσμενή θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ολυμπιακή, την οποία εν πολλοίς αποδίδουν στις συνεχείς καταγγελίες της Aegean εις βάρος της Ο.Α. στις αρχές της Ε.Ε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v