Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επίσκεψη Στυλιανίδη στη σήραγγα Όθρυος

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης επισκέφτηκε σήμερα τη σήραγγα Όθρυος στον Δομοκό, με την ευκαιρία της πρώτης συνάντησης των μετώπων διάνοιξης της σήραγγας.

Επίσκεψη Στυλιανίδη στη σήραγγα Όθρυος
Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης επισκέφτηκε σήμερα τη σήραγγα Όθρυος στον Δομοκό, με την ευκαιρία της πρώτης συνάντησης των μετώπων διάνοιξης της σήραγγας.

Η σήραγγα Όθρυος αποτελεί τμήμα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός και αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της γραμμής Λιανοκλάδι-Δομοκός.

Έχει μήκος 6,5 χλμ. ανά κλάδο και ο σχεδιασμός της παρέχει τη δυνατότητα να αναπτύσσονται ταχύτητες των 160 χλμ./ώρα, έτσι ώστε η διαδρομή να μειώνεται κατά 2 χλμ. και ο χρόνος του ταξιδιού κατά 30 λεπτά. Σήμερα η σήραγγα έχει διανοιχτεί σε ποσοστό 50%.

Η διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2013 με ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση.

Με την ολοκλήρωσή της, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί έως 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα-Δομοκός έως 108 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν θα ξεπερνά τις 3,5 ώρες.

Ο υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη σήραγγα Όθρυος δήλωσε τα εξής:

«Επισκεφθήκαμε σήμερα τη σήραγγα Όθρυος, ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός, με αφορμή τη συνάντηση δύο αντίθετα γινομένων μετώπων της σήραγγας, η κατασκευή της οποίας συντομεύει τη διαδρομή κατά 2 χιλιόμετρα και μειώνει το χρόνο κατά 30 λεπτά. Όπως προαναφέρθηκε, η σήραγγα ανήκει στο σιδηροδρομικό τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, το οποίο είναι το δύσκολο τμήμα της γραμμής που διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμες σήραγγες και καταλήγει στο Λιανοκλάδι μέσω της κοιλάδας του Σπερχειού ποταμού, συνεχίζεται μέσω των επίσης δίδυμων σηράγγων της Όθρυος και της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, και φτάνει στον Δομοκό.

Με την ολοκλήρωση των έργων, τον Δεκέμβριο του 2013, με ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί πλέον 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα-Δομοκός 108 λεπτά, και η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη λιγότερο από 3,5 ώρες.

Ως υπουργείο Μεταφορών συνεχίζουμε απρόσκοπτα τα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου, επενδύοντας σημαντικά ποσά της τάξης των 5,5 δισ. ευρώ από τα προγράμματα του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του σιδηρόδρομου αποτελούν μια σημαντική μεταρρύθμιση, ένα μεγάλο εθνικό στοίχημα. Και είμαι βέβαιος ότι θα το κερδίσουμε και αυτό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο