Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελληνογαλλική συμμαχία στους σιδηρόδρομους

Το δρόμο για στενότερη ελληνογαλλική συνεργασία στους σιδηροδρόμους ανοίγει η υπογραφή της σύμβαση συνεργασίας σε θέματα ασφάλειας μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ - Γαλλικών Σιδηροδρόμων-SNCF-Ι.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ελληνογαλλική συμμαχία στους σιδηρόδρομους
Το δρόμο για στενότερη ελληνογαλλική συνεργασία στους σιδηροδρόμους ανοίγει η υπογραφή της σύμβαση συνεργασίας σε θέματα ασφάλειας μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ - Γαλλικών Σιδηροδρόμων-SNCF-Ι.

Η σύμβαση υπογράφηκε στο πλαίσιο της υλοποίησης της διμερούς συνεργασίας των Κυβερνήσεων Ελλάδας και Γαλλίας σε θέματα σιδηροδρομικών μεταφορών και ανταλλαγής τεχνογνωσίας και προβλέπει ότι η ΕΡΓΟΣΕ αναθέτει καθήκοντα Συμβούλου σε Θέματα Ασφάλειας στη Διεθνή Μονάδα των Γαλλικών Σιδηροδρόμων, την SNCF – I (Societe Nationale des Chemins de fer Francais - International). Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες της SNCF-Ι αφορούν το δίκτυο ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και το ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ δίκτυο της Αθήνας.

To κόστος της συνεργασίας που θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2010 ανέρχεται σε 210.000 ευρώ, για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των στελεχών της SNCF.

Η σύμβαση αυτή καθώς φαίνεται θα αποτελέσει την απαρχή για στενότερη και πολυεπίπεδη ελληνογαλλική συνεργασία στον ευρύτερο τομέα των σιδηροδρόμων.

Μάλιστα λίγο αργότερα μετά την υπογραφή της σύμβασης ανακοινώθηκε ότι η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ) αναθέτει στην Alstom Transport σύμβαση ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια αυτόματου συστήματος επίβλεψης συρμών - ICONIS και αυτόματου συστήματος πληροφόρησης κοινού, PIS, για τις επεκτάσεις των συγκεκριμένων γραμμών του μετρό της Αθήνας.

Τα έργα αυτά πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του σχεδίου ανάπτυξης του μετρό της Αθήνας, που προβλέπει την επέκταση των γραμμών 2 και 3, με την κατασκευή 16 νέων σταθμών, προκειμένου να συνδεθούν τα ανατολικά με τα δυτικά προάστια της πόλης.

Στα πλαίσια αυτής της σύμβασης, η Alstom θα εξοπλίσει το κέντρο του ελέγχου με το σύστημά της ICONIS (για αυτόματη επίβλεψη συρμών), το οποίο επιτρέπει στον διαχειριστή τον έλεγχο και την επιτήρηση των τρένων με πιο ευέλικτη και αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας. Η Alstom ακόμη θα εξοπλίσει τους νέους σταθμούς με το σύστημα πληροφόρησης κοινού AGATE e-media, που επιτρέπει στο χειριστή να επικοινωνεί σε πραγματικό χρόνο με τους επιβάτες στο σταθμό.

Οι δύο συμβάσεις δεν συνδέονται μεταξύ τους ωστόσο είναι εδώ και καιρό γνωστή το ενδιαφέρον της γαλλικής εταιρείας, η οποία έχει συμμετάσχει και παλαιότερα σε έργα σηματοδότησης, υποδομής και προμήθειας συρμών της Αττικό Μετρό, για συμμετοχή σε διαγωνισμούς που αφορούν τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του ΟΣΕ, τη προμήθεια συρμών σε Τραμ - προαστιακό και γενικότερα σε έργα υποδομής για τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Πρόσφατα στο πλαίσιο του 58ου παγκόσμιου συνεδρίου για τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματοποιήθηκε στην Βιέννη, ο αντιπρόεδρος της εταιρίας, υπεύθυνος για την νοτιοανατολική Ευρώπη κ. Marc Chatelard, έκανε λόγο για έντονο ενδιαφέρον της Alstom για την προμήθεια των νέων συρμών της ΤΡΑΜ Α..Ε.

Μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε ότι στον σχετικό διαγωνισμό η Alstom θα πρότεινε την χρήση του μοντέλου Citadis, το οποίο, παρότι νέας γενιάς, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί και σε τροχιόδρομους παλαιότερης τεχνολογίας.

Πάντως το στέλεχος της γαλλικής εταιρείας ξεκαθάρισε ότι η Alstom δεν προτίθεται να συνεργαστεί με καμία κοινοπραξία προκειμένου να αναλάβει οποιοδήποτε έργο που να αφορά την αναβάθμιση, τη συντήρηση ή την επέκταση ενός συγκεκριμένου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v