Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΣΕ: Αλλαγές σε δρομολόγια και εισιτήρια από 1/8

Εκτεταμένες αλλαγές στην τιμολογιακή και δρομολογιακή πολιτική του ΟΣΕ θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Αυγούστου σε μια προσπάθεια του υπουργείου Μεταφορών να περιορίσει τα μεγάλα ελλείμματα του οργανισμού.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΣΕ: Αλλαγές σε δρομολόγια και εισιτήρια από 1/8
Εκτεταμένες αλλαγές στην τιμολογιακή και δρομολογιακή πολιτική του ΟΣΕ θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Αυγούστου σε μια προσπάθεια του υπουργείου Μεταφορών, στο πλαίσιο του αναθεωρημένου προγράμματος εξυγίανσης να περιορίσει τα μεγάλα ελλείμματα του οργανισμού.

Ο σχεδιασμός προβλέπει ταυτόχρονα την επιβολή αυξήσεων στα εισιτήρια του ΟΣΕ αλλά και τη μείωση δρομολογίων κυρίως αυτών τα οποία λόγω χαμηλής ζήτησης προκαλούν υψηλό λειτουργικό κόστος.

Οι αλλαγές στην τιμολογιακή και στη δρομολογιακή πολιτική του οργανισμού που προβλέπουν άνοδο κατά 33% της τιμής των εισιτηρίων, καθώς και οι τροποποιήσεις στα δρομολόγια με μειώσεις των ζημιογόνων και αύξηση των προσφερόμενων δρομολογίων, όπου υπάρχει υψηλή ζήτηση, θα αρχίσουν σταδιακά να τίθενται σε ισχύ από τον Αύγουστο και θα ολοκληρωθούν σε διάστημα δύο ετών.

Η διαφοροποίηση της ακολουθούμενης πολιτικής κρίθηκε τουλάχιστον απαραίτητη καθώς τα έσοδα του ΟΣΕ από τα εισιτήρια που πληρώνουν οι 16,5 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο καλύπτουν μόνο το 38% του συνολικού κόστους των επιβατικών μεταφορών. Η νέα τιμολογιακή πολιτική στις επιβατικές μεταφορές σε διάστημα δύο ετών εκτιμά ότι το κόστος των εισιτηρίων του ΟΣΕ θα φτάσει στο 80% του κόστους των εισιτηρίων του ΚΤΕΛ στις αντίστοιχες διαδρομές.

Οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων θα γίνουν σε τρεις ισόποσες δόσεις και από τον Αύγουστο θα ισχύσουν ως εξής:

-33% στα εισιτήρια για τις κοινές αμαξοστοιχίες.
-13% στα εισιτήρια της αμαξοστοιχίας Intercity.
-7% στα εισιτήρια των αμαξοστοιχιών Intercity Express.

Λόγω της ανόδου της τιμής των εισιτηρίων υπολογίζεται ότι το 2011 θα αυξηθούν τα έσοδα κατά 39 εκατομμύρια ευρώ και τα συνολικά έσοδα των επιβατικών μεταφορών θα φτάσουν στα 108,29 εκατ. ευρώ έναντι 69,29 εκατ. ευρώ που ήταν το 2008.

Τι αλλάζει στα δρομολόγια

Οι περικοπές των δρομολογίων σε κάποιες περιπτώσεις θα φτάσουν έως το 65% των υφιστάμενων και από τις αλλαγές αυτές ο στόχος είναι μέχρι το 2011 το κόστος των επιβατικών μεταφορών να περιοριστεί κατά 52,2 εκατ. ευρώ, ώστε από τα 246 εκατ. ευρώ που ήταν τα έξοδα των επιβατικών μεταφορών το 2008 να μειωθούν στα 193,7 εκατομμύρια ευρώ.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις θα αφορούν στο δίκτυο της Πελοποννήσου, το οποίο είναι και το πλέον ζημιογόνο, αφού το λειτουργικό του κόστος ανέρχεται σε 28 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ τα έσοδα μόλις στα 2 εκατ. ευρώ. Επίσης, σε ποσοστό 50% θα περικοπούν τα δρομολόγια στις γραμμές της Θεσσαλίας, κατά 40% θα μειωθούν στη γραμμή ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης, ενώ περικοπές θα υπάρξουν και στα δρομολόγια του άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Παρότι πρόκειται για το κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου που έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση, το σχέδιο προβλέπει τη διακοπή κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών 604 - 605 και των δρομολογίων Intercity 74/75.

Αντιδράσεις εργαζομένων

Οι αλλαγές αυτές καθώς και οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί που αφορούν στο προσωπικό του ΟΣΕ, με την εφαρμογή προγράμματος μισθωτής εφεδρείας για σημαντικό αριθμό εργαζομένων, έχουν προκαλέσει την αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών που και σήμερα πραγματοποιούν στάσεις εργασίες από τις 6 έως τις 9 το πρωί, από τις 2 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα και από τις 10 το βράδυ έως τη 1 τα ξημερώματα της Τρίτης.

Οι εργαζόμενοι χαρακτηρίζουν απόλυση τη μισθωτή εφεδρεία που επιβάλλει το πρόγραμμα εξυγίανσης και καταλογίζουν στην κυβέρνηση παραπληροφόρηση, αφού, όπως σημειώνουν, χαρακτηρίζει χρέος το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ, αφήνοντας τον οργανισμό στην τύχη του τη στιγμή που σε ολόκληρη την Ευρώπη οι σιδηρόδρομοι εκσυγχρονίζονται και αναπτύσσονται.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v