Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποιες εταιρίες ποντάρουν σε καλύτερο β΄ 6μηνο

Έντεκα εταιρίες για τις οποίες προβλέπεται ανοδική πορεία εργασιών κατά το δεύτερο μισό του 2010, παρά τη γενικότερη επιδείνωση του οικονομικού κλίματος. Οι ξένες θυγατρικές και η πορεία της ζήτησης.

Ποιες εταιρίες ποντάρουν σε καλύτερο β΄ 6μηνο
Την επιδείνωση του επιχειρηματικού κλίματος από το δεύτερο τρίμηνο του έτους και μετά διαπιστώνει η πλειονότητα των παραγόντων της εγχώριας αγοράς, λόγω των επιπτώσεων που είχε η εφαρμογή των γνωστών σκληρών κυβερνητικών μέτρων.

Όσο και αν κάποιοι αναλυτές προσδοκούν ότι τελικά η φετινή πτώση του ΑΕΠ θα είναι χαμηλότερη του 4% ή ότι η υποχώρηση του τουρισμού θα κυμανθεί σε μονοψήφια επίπεδα (ως προς τη δαπάνη), σχεδόν όλοι συμφωνούν πως «τον πάτο του βαρελιού» δεν τον έχουμε δει ακόμη: κάποιοι τον προσδιορίζουν αμέσως μετά το τέλος του καλοκαιριού, ενώ άλλοι τον μεταθέτουν για το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Η αγορά του αυτοκινήτου αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα καθώς, σε αντίθεση με την άνοδο των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου, είδαμε πτώση σε επίπεδο εξαμήνου και πρόβλεψη για -40% για ολόκληρο το 2010.

Γενικότερα, ο όγκος των λιανικών πωλήσεων, που σημείωσε άνοδο στο πρώτο τετράμηνο, θα είναι ευτύχημα αν περιοριστεί κάτω από το 2% σε επίπεδο δωδεκαμήνου.

Παρ' όλα αυτά, αρκετές είναι οι εισηγμένες που για διάφορους λόγους ευελπιστούν για ένα καλύτερο δεύτερο φετινό εξάμηνο σε σύγκριση με το πρώτο μισό του 2010. Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα είναι τα παρακάτω:

Motor Oil: Τα αποτελέσματα του ομίλου επηρεάζονται σημαντικά όχι μόνο από τον όγκο των πωλήσεων (από το β΄ τρίμηνο φαίνεται να παρατηρείται κάμψη της ζήτησης στην εγχώρια αγορά) αλλά και από το περιθώριο διύλισης που δεν μπορεί να προβλεφθεί με ασφάλεια.

Αφού συνεκτιμήσουμε το γεγονός ότι μεγάλο μέρος των πωλήσεων της Motor Oil κατευθύνεται στο εξωτερικό, θα πρέπει να επισημάνουμε πως το δεύτερο φετινό εξάμηνο θα επηρεαστεί θετικά σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό χάρη σε δύο παράγοντες:

Πρώτον, λόγω της εξαγοράς του δικτύου πρατηρίου της Shell, η οποία ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Και δεύτερον, λόγω της ολοκλήρωσης του επενδυτικού προγράμματος της MOH (αύξηση παραγωγικής δυναμικότητας, βελτίωση περιθωρίων μέσα από υποκατάσταση εισαγωγών) που πραγματοποιήθηκε κατά τους πρώτους φετινούς μήνες.

ΤΙΤΑΝ: Η ζήτηση στην εγχώρια αγορά θα εξακολουθήσει να είναι πτωτική και κατά το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης, ωστόσο οι αναλυτές αισιοδοξούν ότι από το φθινόπωρο και μετά θα υπάρξει κάποια τόνωση της ζήτησης στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ την όλη κατάσταση θα επηρεάσουν η μονάδα στην Αλβανία και η δεύτερη γραμμή παραγωγής στην Αίγυπτο.

Profile - Space Hellas: Οι δύο εισηγμένες έχουν υπογράψει έργα του Γ΄ ΚΠΣ τα οποία κόλλησαν λόγω χρηματοδότησης και ελπίζεται -σύμφωνα με τους κυβερνητικούς παράγοντες- ότι θα «τρέξουν» από το φθινόπωρο και μετά, με πόρους του ΕΣΠΑ. Αν κάτι τέτοιο επιβεβαιωθεί και στην πράξη, τότε τα αποτελέσματα του δ΄ εξαμήνου θα ενισχυθούν σημαντικά.

Mevaco: Από τον Μάιο και μετά, η ζήτηση για τα προϊόντα της εισηγμένης άρχισε να ανακάμπτει, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και κατά τους υπόλοιπους μήνες του έτους. Οι αυξημένες παραγγελίες από τη Frigoglass, σε συνδυασμό με την καλή πορεία της δραστηριότητας στα φωτοβολταϊκά πάρκα, επιδρούν θετικά.

Π. Πετρόπουλος: Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι η ζήτηση στις αγορές όπου δραστηριοποιείται η εισηγμένη παρουσιάζει φέτος και νέα πτώση. Παρ' όλα αυτά, η εξαγορά του τμήματος λιπαντικών της Shell θα επιδράσει θετικά στα αποτελέσματα του β΄ εξαμήνου, καθώς τέτοια δραστηριότητα δεν υπήρχε κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Γενική Εμπορίου: Η ζήτηση για τα προϊόντα στα οποία δραστηριοποιείται η εταιρία είναι πτωτική. Ωστόσο, διαθέτει προϊόντα χάλυβα αποτιμημένα με τιμές μετάλλου σαφώς χαμηλότερες από τις τρέχουσες. Οπότε, αν υπάρξει ζήτηση και πουληθούν τα συγκεκριμένα προϊόντα, ενδέχεται να προκύψουν καλύτερα περιθώρια κέρδους και βελτιωμένες ταμειακές ροές.

Ελληνική Υφαντουργία: Το 2010 θα είναι μία ακόμη δύσκολη χρονιά για τον εισηγμένο όμιλο και για τον κλάδο. Ωστόσο, η διοίκηση της Ελληνικής Υφαντουργίας έχει προβλέψει για φέτος άνοδο πωλήσεων, λόγω νέων συνεργασιών που δρομολογήθηκαν μέσα στο 2009 και θα ολοκληρώνονταν μέσα στο πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς.

ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ: Άνοδο παραγγελιοληψίας τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό ανακοίνωσε ο εισηγμένος όμιλος για το πρώτο φετινό εξάμηνο, εξέλιξη που αναμφίβολα θα επηρεάσει και το δεύτερο μισό του έτους.

Σημαντικές πιθανότητες βελτίωσης οικονομικών επιδόσεων στο δεύτερο εξάμηνο έχουν και οι εισηγμένες που κατευθύνουν το μεγαλύτερο ποσοστό του όγκου των πωλήσεών τους στο εξωτερικό, ιδίως αν επιβεβαιωθούν τα πρώτα «δειλά» σήματα ανάκαμψης που εκδηλώθηκαν από την αρχή του έτους.

Μεταξύ των εταιριών αυτών, οι δύο μεγαλύτεροι ιχθυοκαλλιεργητικοί όμιλοι (Νηρέας και Δίας Ιχθυοκαλλιέργειες) έχουν τις προϋποθέσεις για βελτιωμένο δεύτερο εξάμηνο, καθώς ο όγκος των πωλήσεων προβλέπεται να συνεχίσει ανοδικά και η τιμή της τσιπούρας δεν αναμένεται να απειληθεί.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v