Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υποτονική η κίνηση στα σχολικά είδη

«Eλάφρυνε» η τσάντα του μαθητή, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις εμπόρων του κλάδου παιδικών, σχολικών και συναφών ειδών, οι οποίοι διαβλέπουν μείωση πωλήσεων για τον φετινό Σεπτέμβριο. Τι εκτιμούν οι εταιρίες.

Υποτονική η κίνηση στα σχολικά είδη
«Eλάφρυνε» η τσάντα του μαθητή, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις εμπόρων του κλάδου παιδικών, σχολικών και συναφών ειδών, οι οποίοι διαβλέπουν μείωση πωλήσεων για τον φετινό Σεπτέμβριο.

Αν και μέχρι πρότινος όλες οι αγορές που σχετίζονται με το παιδί εμφάνιζαν σχετική ανθεκτικότητα και, εν πάση περιπτώσει, μικρότερη πίεση από τη συρρίκνωση της κατανάλωσης, εντούτοις οι φετινές επιδόσεις έως και το πρώτο εξάμηνο του έτους, αλλά και οι εκτιμήσεις για τον πλέον εμπορικό μήνα, τον Σεπτέμβριο, είναι αρνητικές.

Με βάση τις προβλέψεις, φέτος αναμένεται περαιτέρω πτώση της αγοράς κατά 10% - 15% σε σχέση με αυτήν που σημειώθηκε το 2009, οδηγώντας αθροιστικά σε συρρίκνωση τη συνολική πίτα.

Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι σημαντικό μέρος της κατανάλωσης στράφηκε σε λιγότερα αλλά και φθηνότερα σχολικά προϊόντα. Υπογραμμίζουν ότι οι αυξήσεις στον ΦΠΑ από τον περυσινό Σεπτέμβριο έως σήμερα είναι αρκετά δύσκολο να απορροφηθούν στα εποχικά είδη, ιδίως από μικρές επιχειρήσεις, και θεωρούν ότι μεγάλο όγκο της κατανάλωσης θα κερδίσουν οι υπεραγορές, οι μεγάλες αλυσίδες καθώς και όσοι προχωρήσουν σε προσφορές.

Αρκετοί, επιπλέον, επισημαίνουν ότι φέτος θα καταγραφεί και μείωση στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών, δεδομένου ότι τον περυσινό αντίστοιχο μήνα «έτρεχε» η κρατική επιδότηση για την αγορά μαθητικών και φοιτητικών laptops.

--- Οι εταιρείες

* Ο όμιλος Jumbo, ο οποίος κατέχει ηγετικά μερίδια στην αγορά παιδικών, βρεφικών και σχολικών ειδών, εκτιμά ότι οι πωλήσεις του υφιστάμενου δικτύου του θα παρουσιάσουν μέση μείωση της τάξης του 7% στην τρέχουσα χρήση, την οποία σκοπεύει να αναπληρώσει με εντατικό πρόγραμμα επενδύσεων.

Ο όμιλος πρόκειται να δημιουργήσει έξι νέα υπερκαταστήματα (3 στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο και 2 στη Βουλγαρία) έως το τέλος του 2010, πολύ νωρίτερα από το αρχικό πλάνο, εκμεταλλευόμενος και την επάρκεια κεφαλαίων που διαθέτει, προκειμένου να εξυπηρετήσει τους ρυθμούς ανάπτυξής του.

* Η επιδείνωση της οικονομικής κρίσης στην ελληνική αγορά είχε αρνητικά αποτελέσματα τόσο για τις εργασίες όσο και για τα αποτελέσματα των εταιρειών του ομίλου Κλουκίνα - Λάππα στο α΄ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου μειώθηκε κατά 24,94%, τα EBITDA υποχώρησαν σε ποσοστό 53,34%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους, έκτακτη εισφορά και δικαιώματα μειοψηφίας συρρικνώθηκαν στα 47.000 ευρώ, καταγράφοντας σημαντική πτώση της τάξεως του 98,65%.

Σημειώνεται ότι το α΄ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης οι πωλήσεις του εμπορικού τομέα διαμορφώθηκαν χαμηλότερα από αυτές του αντίστοιχου διαστήματος έναν χρόνο πριν, παρά το γεγονός ότι φέτος η εταιρεία δημιούργησε τέσσερα νέα καταστήματα Mothercare, δύο νέα σημεία πώλησης Early Learning Center (ΕLC) στο εσωτερικό και δύο σε υφιστάμενα καταστήματα στα Βαλκάνια, ενώ τον Ιούλιο άνοιξε κατάστημα outlet Mothercare και ELC στον Ταύρο.
 
Για το β΄ εξάμηνο, η εταιρεία αναμένει ελαφρά κάμψη εσόδων στα καταστήματα ELC (τα οποία διαθέτουν παιχνίδια που ανήκουν στην κατηγορία πολυτελείας). Η πορεία του πρώτου εξαμήνου σε συνδυασμό με τις εκτιμήσεις για το β΄ εξάμηνο έχει οδηγήσει τον όμιλο στην απόφαση να μην προχωρήσει στη δημιουργία επιπλέον καταστημάτων Mothercare και ELC, πλην εξαιρέσεων και εφόσον εντοπιστούν ευκαιρίες.

* Ήδη, συγκρατημένο εμφανίζεται και το διοικητικό συμβούλιο της AS Company όσον αφορά στην ανάπτυξη του δικτύου λιανικής μέσα στο έτος, εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας στην αγορά και της ψυχολογικής πίεσης των καταναλωτών.
 
Αν και η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει ότι η αύξηση του συνολικού αριθμού των καταστημάτων θα συνεχίσει να αποτελεί μέρος της στρατηγικής της, επισημαίνει ότι αυτό θα γίνει εφόσον επιτευχθεί εξομάλυνση και ισορροπία στην αγορά.

Στο πλαίσιο αυτό, οι στόχοι της εταιρείας για το β΄ εξάμηνο του έτους είναι η συνεχής προώθηση προϊόντων χαμηλού κόστους και η έμφαση στο brand merchandising για την προώθηση των βασικών κατηγοριών της σε υπεραγορές και σούπερ μάρκετ, αλυσίδες παιχνιδιών και καταστήματα παιχνιδιών.

Σημειώνεται ότι η AS Company στο α΄ εξάμηνο του 2010 παρουσίασε κάμψη πωλήσεων στον τομέα των παιχνιδιών, αλλά μικρή αύξηση στη νέα κατηγορία των ειδών παιδικής ένδυσης, στην οποία αναμένεται να «ποντάρει» το προσεχές διάστημα, καθώς δημιουργεί ένα νέο πεδίο δραστηριοποίησης.

* Περιορισμένες επενδύσεις αλλά άνοιγμα σε νέες επώνυμες αντιπροσωπείες επιχειρεί ο όμιλος Lapin, ο οποίος στο α΄ εξάμηνο του έτους κατέγραψε πτώση πωλήσεων στην Ελλάδα, η οποία ωστόσο αντισταθμίστηκε από τη θετική πορεία του στις διεθνείς αγορές.

Ο όμιλος, αν και δεν αναμένεται να προσθέσει νέα σημεία πώλησης στην Ελλάδα, εντούτοις εμπλουτίζει την γκάμα προϊόντων του με νέες φίρμες βρεφικών ειδών, όπως η mamas&papas, για την οποία δημιουργεί shop in a shop εντός των υπερκαταστημάτων Lapin.

* Αναδημοσίευση από το 655ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, 8 - 12 Οκτωβρίου 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v