Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Με ακίνητα-προίκα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ψάχνουν μνηστήρα

«Προίκα» πέντε ακινήτων, σημαντικής αξίας, θα δώσει το Δημόσιο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιχειρώντας με τον τρόπο αυτόν να προσελκύσει τους καλύτερους υποψήφιους μνηστήρες για την εταιρία.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Με ακίνητα-προίκα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ψάχνουν μνηστήρα
«Προίκα» πέντε ακινήτων, σημαντικής αξίας, θα δώσει το Δημόσιο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιχειρώντας με τον τρόπο αυτόν να προσελκύσει τους καλύτερους υποψήφιους μνηστήρες για την εταιρία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών του ομίλου ΟΣΕ.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ το οποίο βρίσκεται ήδη στη Βουλή, από το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ομίλου ΟΣΕ που περιέρχεται στο Δημόσιο σε αντάλλαγμα για την ανάληψη των χρεών εξαιρούνται πέντε ακίνητα τα οποία περιέρχονται κατά κυριότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ειδικότερα, πρόκειται για ακίνητο έκτασης 38,5 στρεμμάτων στην περιοχή της Οινόης στη Βοιωτία, ακίνητο έκτασης 149 στρεμμάτων στον Εμπορικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, ακίνητο έκτασης 146 στρεμμάτων στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Διαλογής στο Κορδελιό Θεσσαλονίκης, ακίνητο έκτασης 151 στρεμμάτων στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Τριγώνου Νέας Μαγνησίας στη Θεσσαλονίκη και, τέλος, για ακίνητο έκτασης 36 στρεμμάτων στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Λαχανόκηπων στη Θεσσαλονίκη.

Το σχέδιο νόμου δίνει τη δυνατότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προχωρήσει στη σύσταση εταιρίας logistics, η οποία θα έχει ως βασικό έργο τη μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ θα μπορεί να προχωρήσει και στη σύσταση γραφείων γενικού τουρισμού. Η εταιρία θα μπορεί να συμμετέχει σε εταιρίες ή σε κοινοπραξίες ή ακόμη και να εκχωρεί δραστηριότητες.

Όπως προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, σε διάστημα ενός μήνα από την ψήφισή του θα ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την τροποποίηση του καταστατικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από την εταιρία πρόκειται να αποχωρήσουν συνολικά 751 άτομα (ποσοστό 45%) από το υφιστάμενο προσωπικό της, ενώ θα καταργηθούν οι πάσης φύσεως ατέλειες και οι εκπτώσεις που ισχύουν σήμερα.

Aνοιχτό το ενδεχόμενο τεμαχισμού

Με τις ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και την οικονομική της εξυγίανση, αφού τα χρέη της θα μεταφερθούν στο Δημόσιο, η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την πώληση έως και του 49% της εταιρίας και ταυτόχρονα την εκχώρηση του μάνατζμεντ για περίοδο 20 ετών, χωρίς ωστόσο να έχει ξεκαθαρίσει προς το παρόν αν στο «πακέτο» θα περιλαμβάνεται και ο προαστιακός ή αν θα πωληθεί ξεχωριστά, καθώς είναι βέβαιο ότι το δίκτυο του προαστιακού αποτελεί σημαντικό δέλεαρ για πολλούς επενδυτές.

Το ενδεχόμενο να πωληθούν ξεχωριστά οι δραστηριότητες έφερε στο προσκήνιο η αναφορά από τις ΗΠΑ του υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος σημείωσε ότι η Ελλάδα έχει δεχτεί ενδιαφέρον για εξαγορά μεριδίου ή του μάνατζμεντ των ελληνικών σιδηροδρόμων τόσο απευθείας όσο και μέσω τραπεζών που αντιπροσωπεύουν αγοραστές.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταφορών, παρότι είναι ακόμη νωρίς, ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ ή για τμήματα αυτού έχουν επιδείξει Κινέζοι, Ρώσοι, Γάλλοι και Γερμανοί. Προς το παρόν, οι πρεσβείες των χωρών αυτών έχουν ζητήσει ενημέρωση και στοιχεία για τον ΟΣΕ και τις προθέσεις της κυβέρνησης. Φυσικά, κανείς δεν μπορεί ακόμη να πει αν το ενδιαφέρον αυτό θα μετουσιωθεί σε κάποια επενδυτική κίνηση, ωστόσο εκφράζεται αισιοδοξία ότι αυτό θα γίνει καθώς δημιουργούνται οι προϋποθέσεις που ενισχύουν μια επενδυτική κίνηση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο