Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι πολυεθνικές κερδίζουν τη μάχη της κρίσης

Αντιστάσεις μεγαλύτερες από αυτές που επιδεικνύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις εμφανίζουν οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Δραματική η κατάσταση για το 12,7% των ελληνικών επιχειρήσεων.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Οι πολυεθνικές κερδίζουν τη μάχη της κρίσης
Αντιστάσεις, σαφώς μεγαλύτερες από αυτές που επιδεικνύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, αποδεικνύουν ότι έχουν οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

Μπορεί η κρίση να έχει πλήξει όλες ανεξαιρέτως τις εταιρίες, εντούτοις τα αποτελέσματα εξαμήνου τα οποία έχει ανακοινώσει μερίδα πολυεθνικών που δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα δείχνουν ότι οι ελληνικές θυγατρικές τους -τηρουμένων των αναλογιών- τα πάνε καλά ή, για να είμαστε ακριβείς, καλύτερα από τις εγχώριες επιχειρήσεις.

Αυτό επιβεβαιώνει και πρόσφατη έρευνα των τάσεων αγοράς εργασίας που διενήργησε το Alba, από την οποία γίνεται εμφανές ότι οι πολυεθνικές έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με τις ελληνικές εταιρίες.

Συγκεκριμένα, στην ερώτηση σε ποιον βαθμό έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση την επιχείρησή τους, "δραματικά" απάντησε μόλις το 4,6% των πολυεθνικών του δείγματος, όταν για τις ελληνικές εταιρίες το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 12,7%, ενώ "πολύ" απάντησε το 50% του δείγματος των πολυεθνικών, έναντι του 58,2% των ελληνικών επιχειρήσεων.

Αντίστοιχα, "λίγο" έχει επηρεαστεί το 14,8% των πολυεθνικών και 17,3% των ελληνικών εταιριών και "ούτε λίγο ούτε πολύ" το 26,9% των πολυεθνικών και το 11,8% των ελληνικών επιχειρήσεων.

Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν και τα εξαμηνιαία αποτελέσματα που ανακοίνωσαν γνωστοί πολυεθνικοί παίκτες όπως οι LVMH, Nestle, Unilever και ΑΒ Βασιλόπουλος, οι οποίοι φαίνεται όχι μόνο να κρατούν αντιστάσεις αλλά και να κερδίζουν τη μάχη αυξάνοντας μερίδια και τζίρους.

Συγκεκριμένα, θετικό ήταν το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης για τη Nestle, η οποία παρά την οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα πέτυχε αύξηση μεγεθών και μεριδίων.

Σε γενικές γραμμές, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πολυεθνικής, καταγράφηκε ισχυρή ανάπτυξη σε όλες τις αγορές και κατηγορίες της ευρωπαϊκής ζώνης, με αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς στην πλειονότητα των προϊόντων που διαθέτει ο πολυεθνικός όμιλος.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο όμιλος Unilever, ο οποίος στην έκθεση των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων του σημειώνει ότι κατάφερε να ενισχύσει τη θέση του στην ελληνική αγορά, καθώς παρουσίασε βελτιωμένες επιδόσεις και αύξηση του όγκου πωλήσεων. 

Άλλωστε, η στρατηγική του ομίλου παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα, και δη σε περιόδους οικονομικής κρίσης, είναι η σχετική θέση των προϊόντων να βελτιώνεται με νέα προϊόντα, καινοτομία, εξαγορές, επενδύσεις και διαφήμιση, στρατηγική η οποία όπως φαίνεται αποδίδει.

Καθόλου άσχημα, εν αντιθέσει με τον άμεσο ανταγωνιστή της, τον όμιλο Carrefour - Μαρινόπουλου, δεν τα έχει πάει ούτε και η ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του βελγικού ομίλου Delhaize. Συγκεκριμένα, και το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης η αλυσίδα συνέχισε να αυξάνει τα έσοδα, τον αριθμό των πελατών και το μερίδιό της.

Την ίδια ώρα, η διοίκηση του βελγικού ομίλου δηλώνει πως βρίσκεται σε επαγρύπνηση και είναι αποφασισμένη να κάνει ό,τι χρειάζεται για να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέες εξαγορές.

Όπως δήλωσε άλλωστε και ο πρόεδρος του ομίλου Delhaize, κ. Pierre-Olivier Beckers, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου του βελγικού ομίλου, η αλυσίδα (ΑΒ Βασιλόπουλος) είναι πεπεισμένη ότι η κρίση μπορεί να είναι ευκαιρία.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, τον όμιλο πολυτελών ειδών LVMH, φαίνεται να παρουσιάζει ικανοποιητική αντοχή στην Ελλάδα. Όπως αναφέρεται στην έκθεση των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων του και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα Sephora, η συγκεκριμένη μάρκα, η οποία αύξησε το μερίδιό της σε όλες τις περιοχές όπου δραστηριοποιείται, ενίσχυσε τη θέση της στην Πολωνία και στην Ιταλία, ενώ εμφανίζει καλή αντοχή, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, σε ορισμένες χώρες που πλήττονται από την οικονομική κρίση, όπως η Ελλάδα και η Ισπανία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο