Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μόνο τα αναγκαία αγοράζουν οι Έλληνες

Σε αγώνα δρόμου για την εύρεση όχι απλώς φθηνότερων προϊόντων, αλλά και τέτοιων που να δίνουν αξία στα χρήματά τους έχουν επιδοθεί οι καταναλωτές, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μόνο τα αναγκαία αγοράζουν οι Έλληνες
Σε αγώνα δρόμου για την εύρεση όχι απλώς φθηνότερων προϊόντων, αλλά και τέτοιων που να δίνουν αξία στα χρήματά τους έχουν επιδοθεί οι καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο, σε μια προσπάθεια να μειώσουν περισσότερο τα έξοδα του νοικοκυριού τους.

Σίγουρα τα φθηνά προϊόντα είναι σταθερή αξία στις προτιμήσεις των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο (ποσοστού 58%), ωστόσο ακόμη μεγαλύτερο, έστω και οριακά (61%), είναι το ποσοστό των καταναλωτών που ψηφίζει πλέον τα προϊόντα που δίνουν αξία στα χρήματά του.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από πρόσφατη διαδικτυακή έρευνα της Nielsen σε 25.000 καταναλωτές από 51 χώρες.

Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι οι βιομηχανίες και οι λιανέμποροι που προσφέρουν καλές τιμές, μέσω είτε προσφορών είτε προϊόντων που διατίθενται σε μεγαλύτερες, οικονομικού μεγέθους συσκευασίες, έχουν να κερδίσουν τα μέγιστα από τους καταναλωτές που συνεχίζουν τις προσπάθειές τους για να δώσουν αξία στα χρήματά τους.

Η κ. Ματίνα Μπάδα, περιφερειακή διευθύντρια της Nielsen για τη νοτιοανατολική Ευρώπη, σημειώνει: «Η αξία των προϊόντων δεν αφορά μόνο στην τιμή τους. Οι εταιρίες και οι λιανέμποροι που καταφέρνουν να πετύχουν σωστό συνδυασμό ποιότητας και τιμής θα κερδίσουν τους καταναλωτές, που προσπαθούν -ειδικά αυτήν τη δύσκολη οικονομικά περίοδο- να εκμεταλλευτούν στο έπακρον την αξία των χρημάτων τους». 

Το προφίλ των Ελλήνων

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας, οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο αναζητούν τρόπους να αποταμιεύσουν και να μειώσουν τα έξοδά τους. Η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων (ποσοστό άνω του 70%) δηλώνει πως όταν φτάνει η ώρα να επιλέξει το κατάστημα όπου θα κάνει τα ψώνια του νοικοκυριού επηρεάζεται πολύ από τις εκπτώσεις και τις χαμηλές τιμές.

Όμως, αντίστοιχα υψηλό ποσοστό δηλώνει πως μία από τις βασικές του προτεραιότητες όταν κάνει αγορές είναι να πιάνουν τόπο τα χρήματά του. Ως μέθοδο εξοικονόμησης χρημάτων έξι στους δέκα Έλληνες δηλώνουν πως αγοράζουν προϊόντα όταν βρίσκονται σε προσφορά, ενώ πέντε στους δέκα πως χρησιμοποιούν κουπόνια και αγοράζουν μεγαλύτερες και πιο συμφέρουσες συσκευασίες.

Καθώς το κόστος παραγωγής και διακίνησης των προϊόντων συνεχίζει να αυξάνεται, οι καταναλωτές τόσο στην Ευρώπη (33%) όσο και στην Ελλάδα (47%) προτιμούν οι εταιρίες να προσφέρουν μεγαλύτερες κι οικονομικές συσκευασίες που θα αντιστοιχούν σε χαμηλότερο κόστος ανά τεμάχιο.

Η κυρίαρχη αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων είναι να αγοράζουν μόνο τα αναγκαία για το νοικοκυριό όταν πηγαίνουν στα καταστήματα τροφίμων (ποσοστό 50%), ενώ στην Ευρώπη τείνουν να αποθηκεύουν προϊόντα και για μελλοντική χρήση.

Όσον αφορά στις νέες και πιο ευέλικτες μορφές λιανεμπορίου, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνονται υπέρμαχοι των online αγορών: επτά στους δέκα θεωρούν πιθανό να αγοράσουν προϊόντα για το νοικοκυριό τους μέσω του Διαδυκτίου, με την προϋπόθεση αυτά να παραδοθούν στο σπίτι. 

Μέγεθος και ποιότητα

Το 36% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι προτιμά οι παραγωγοί να προσφέρουν μεγαλύτερες οικονομικές συσκευασίες, με χαμηλότερες τιμές ανά κομμάτι, ενώ το 18% δήλωσε ότι θα προτιμούσε μικρότερα μεγέθους πακέτα σε χαμηλότερες τιμές. Μόνο το 12% θα προτιμούσε να μειωθούν οι συσκευασίες και να διατηρηθεί το υφιστάμενο επίπεδο τιμών.

Την ίδια ώρα, 4 στους 10 καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο αγοράζουν μεγάλες συσκευασίες με χαμηλότερο κόστος ανά χρήση ως έναν τρόπο για να εξοικονομήσουν χρήματα για τα έξοδα του νοικοκυριού σε σχέση με πέρυσι.

Ωστόσο, όλοι ανεξαιρέτως οι καταναλωτές καθιστούν σαφές ότι η ποιότητα δεν πρέπει να τεθεί σε κίνδυνο. Η παραγωγή, άλλωστε, προϊόντων με χαμηλότερη ποιότητα, η τιμή των οποίων διατηρείται στα ίδια επίπεδα, είναι η λιγότερο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των καταναλωτών, όπως και η άνοδος των τιμών εξαιτίας της αύξησης του κόστους παραγωγής είναι επίσης μια στρατηγική που αυτοί δεν δέχονται.


* Οι σχετικοί πίνακες που περιγράφουν τι επηρεάζει τις αγορές σε ένα συγκεκριμένο κατάστημα δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v